Izgara et indirimleri: WWF, süpermarketlerdeki ucuz et reklamlarını eleştiriyor

EkoIte

Member
Reklam broşürleri değerlendirildi
Izgara et indirimleri kontrol edildi: WWF, süpermarketlerdeki ucuz et reklamlarını eleştiriyor





Süpermarkette et tezgahı

©Getty Images

Daniel Bakır



WWF tarafından yapılan bir değerlendirmeye göre, mangal sezonunda süpermarketler ve indirimli satıcılar fabrika çiftçiliğinden elde edilen ucuz eti tercih etmeye devam ediyor. Vejetaryen barbekü ürünleri ise reklam broşürlerinde neredeyse hiç yer bulmuyor.





Almanya’da et tüketimi yıllardır düşüyor ve vejetaryen alternatifler artıyor. Ancak, içinde bulunduğumuz barbekü sezonu için süpermarketlerin ve indirimcilerin reklam broşürlerine bakarsanız, bunun çok az kanıtı vardır. Çevre kuruluşu WWF tarafından yapılan bir değerlendirme, müşterilerin fabrika çiftçiliğinden elde edilen ucuz ızgara etlerle oraya çekilmeye devam ettiğini gösteriyor. Organik et ve vejetaryen ürünler ise nadiren indirimli olarak sunuluyor.


Nisan ayının sonundan Mayıs ayına kadar WWF, “Grillfleischcheck” için Aldi, Lidl, Edeka, Rewe, Kaufland, Netto ve Norma’dan 54 reklam broşürünü değerlendirdi. Biftek, pirzola veya sosis gibi toplam 705 et ürünü ve sadece 34 et ikamesi reklamı yaptı ve ayrıca ızgara peynir ve beyaz peynir için 58 reklam vardı. WWF, “Bu şekilde, gıda perakende ticareti, geleceğe yönelik iklimi ve kaynak dostu beslenmeyi aktif olarak desteklemek ve reklamını yapmak yerine sosis ve et ürünleri satın almak için yüksek bir teşvik sağlıyor” diye eleştiriyor.


Ne de olsa reklam broşürlerindeki et ürünleri sayısı önceki yıllara göre bir miktar düştü. 2022 ve 2021’de WWF aynı dönemdeki broşürleri de inceledi ve her birinde 900’den fazla et ürünü buldu.


Hayvan refahı önemli değil




Ancak indirim tekliflerinde hayvan refahı neredeyse hiç rol oynamıyor. Sadece 330 olan promosyon fiyatından sunulan et ve sucuk ürünlerine bakarsanız, yalnızca on organik ürün (seviye 4) ve on iki ürün 3. seviyedeydi. Prospectus’ta tutma seviyesi hiç değil, bu da bunların ucuz kategorilere girdiğini gösteriyor. WWF uzmanları, indirimli et ürünlerinin yüzde 93’ünün geleneksel hayvancılık türleri 1 ve 2’den geldiğini varsayıyor.


Araştırmaya göre et yerine geçen ürünler sadece çok daha düşük indirimlerle sunulmuyor. Mutlak olarak, genellikle et tekliflerinden daha pahalıdırlar. WWF, “İndirimli et ürünlerinin yüzde 80’i et ikamelerinden daha ucuz” diye yazıyor. Ve yüzde 75’i de ızgara peynir ve beyaz peynirden daha ucuz. Domuz eti genellikle kilo başına en düşük fiyata sahiptir.


“Tüketici isteklerini atlamak”




WWF’nin gözünde fiyat kampanyalarının tasarımı sadece çevre için kötü değil, aynı zamanda tüketicilerin yararına da değil. WWF beslenme uzmanı Elisa Kollenda, “Gıda perakende sektörü, tüketicilerin istediklerini iskonto ediyor” diye açıklıyor. Diyetteki değişiklik uzun zaman önce nüfusa ulaşmıştı ve 2022’de et tüketimi rekor bir düşüş yaşadı. Kollenda, “Aynı zamanda, perakendeciler fiyat ve reklam teşviklerini neredeyse yalnızca et ve sosis ürünleri için kullanmaya devam ediyor ve bu nedenle tüketici ihtiyaçlarını karşılayamıyor” diyor Kollenda.


WWF, süpermarketleri indirim kampanyalarını sağlıklı vejetaryen ızgara ürünlere odaklamaya ve et için cezbedici tekliflerden kaçınmaya çağırıyor. Ayrıca siyasetçiler de meyve, sebze ve bakliyatta KDV’yi indirerek katkıda bulunmalıdır. Sağlıklı ve sürdürülebilir gıda, daha fazla kazananlar için bir ayrıcalık olmamalıdır.

#Konular