Isı pompaları, klima üniteleri ve daha fazlası: Bosch, bina teknolojisinde milyar dolarlık anlaşma duyurdu

EkoIte

Member
Isı pompası, klima ünitesi vb.
Bosch, bina teknolojisinde milyar dolarlık anlaşma duyurdu





Bosch, Johnson Controls'un ısıtma ve klima işini yedi milyar avrodan fazla bir bedelle devralmayı planlıyor. (Arşiv görüntüsü) Fotoğraf

© Marijan Murat/dpa


Bosch, yedi milyar avrodan fazla bir bedelle bir rakibin ısıtma ve klima işini devralmak istiyor. Bu, şirketin tarihindeki en büyük satın alma olacak. Bunun arkasında stratejik hedefler var.





Bosch elinden geleni yapıyor: Teknoloji grubu, ısı pompası ve klima işinde dünya çapında daha iyi bir konuma gelmek istiyor ve bunun için milyarlarca yatırım yapıyor. Stuttgart yakınlarındaki Gerlingen'den gelen grubun duyurduğu gibi, İrlandalı bina teknolojisi grubu Johnson Controls'den konut ve küçük ticari binalar için ısıtma, havalandırma ve klima çözümleri işini devralmayı planlıyor.



Bosch tarihinin en büyük işlemi


Bosch, devralımın bir parçası olarak Johnson Controls ile Japon endüstri grubu Hitachi arasında bir ortak girişim satın almayı da planlıyor. Satın alma bedeli toplam sekiz milyar ABD doları veya yaklaşık 7,4 milyar avro. Bosch CEO'su Stefan Hartung, “Bu işlemleri tamamen kendi kaynaklarımızdan finanse edebiliriz” dedi.


Bosch hissedarları ve denetim kurulunun işlemi onayladığını söyledi. İlgili taraflar satın almalar konusunda bağlayıcı anlaşmalar imzaladı. Devralmanın on iki ay içinde gerçekleşmesi bekleniyor – yetkililer anlaşmayı onayladığı takdirde.


Hartung'a göre, satın alma şirketin yaklaşık 140 yıllık tarihindeki en büyük işlem. Bosch, buna karşılık, bir sonraki en küçük satın alımının neredeyse on yıl önce yapıldığını söylüyor. O zamanlar şirket, ev aletleri üreticisi BSH'nin yarısından fazlasını Siemens'ten devraldı ve böylece şirketin tek sahibi oldu. O zamanki satın alma fiyatı üç milyar avroydu.


Satın alma, ABD ve Asya'daki pazar konumunu güçlendiriyor


Bosch'un şimdi satın almak istediği işletmeler 2023 mali yılında yaklaşık dört milyar avroluk satış üretti. Orada yaklaşık 12.000 kişi istihdam edildi. İşlem, 30'dan fazla ülkede 16 üretim tesisi ve 12 geliştirme sahasını kapsıyor. Satışların yaklaşık yüzde 90'ı ABD ve Asya'da gerçekleştirildi. Hartung, satın almanın şirketin bu bölgelerdeki varlığını güçlendireceğini söyledi.


“Bu, daha fazla büyüme fırsatı açacak ve tüm şirketi daha da sağlamlaştıracak,” dedi Hartung. Yönetici, son haftalarda Bosch'u stratejik satın almalarla güçlendirmek istediğini birkaç kez belirtmişti.


Bosch büyüme fırsatları görüyor


Bosch, ısıtma, havalandırma ve klima pazarında çok fazla büyüme potansiyeli bekliyor: Şirket, bu alandaki ürünlere yönelik küresel pazarın 2030 yılına kadar yüzde 40 oranında büyüyeceğini varsayıyor. Bunun itici güçleri teknolojik ilerleme, iklim değişikliğiyle mücadele ve yeni yasal gereklilikler.


Bosch bunun için iyi bir konumda olduğunu düşünüyor: Amaç, büyüyen enerji ve bina teknolojisi pazarını şekillendirmede aktif bir rol oynamak ve küresel olarak lider bir konuma gelmek. Bosch, bugüne kadar öncelikle Buderus gibi markaları da içeren yan kuruluşu Bosch Home Comfort Group ile Avrupa'daki ısıtma pazarında temsil edildi. Satın alma, özellikle klima sektörünü güçlendirecek. Ayrıca, grup artık ısı pompası işini küresel olarak genişletebilir ve böylece daha büyük maliyet avantajları elde edebilir.


Yeni işletme, 2023'e kadar Bosch Thermotechnik olarak adlandırılan bağlı kuruluşa entegre edilecek. İdari merkezi Wetzlar'da bulunan Home Comfort Group, geçen yıl 14.600 çalışanla yaklaşık beş milyar avroluk satış gerçekleştirdi. Bu, grubun 91,6 milyar avronun biraz üzerindeki satışlarının yaklaşık yirmide biri kadardı. Bağlı kuruluşun satışları ve çalışan sayısı, satın alma tamamlandıktan sonra neredeyse iki katına çıkacaktı.


Bosch yıllık hedefler konusunda temkinli


Bosch, dünyanın en büyük otomotiv tedarikçisi olarak bilinir, ancak diğer şeylerin yanı sıra ev aletleri, elektrikli aletler ve ısı pompaları da satar. Şirket için başka bir avantaj olan geniş konumlandırma, son zamanlarda bir dezavantaja dönüştü. Bosch şu anda hemen hemen tüm sektörlerde karşı rüzgarlarla mücadele ediyor.


Elektrik motorlarına ve yakıt hücrelerine geçiş beklendiği kadar hızlı gerçekleşmiyor. Bu nedenle dönüşüme yatırılan milyarların karşılığını alması biraz zaman alacak. Durgun küresel ekonomi de birçok müşteriyi etkiliyor. Akülü tornavidalar, çamaşır makineleri ve buzdolapları gibi cihazları satın almaktan kaçınıyorlar.


Rekabet gücünü tehlikeye atmamak için Bosch şu anda maliyetleri kısıyor ve yatırımlara öncelik veriyor. Buna personel de dahil. Son zamanlarda grup genelinde birkaç bin işten çıkarma düşünülüyordu. Bu nedenle geleneksel şirket yıllık hedeflerini de geri tutuyor. Amaç yüzde beş ila yedi oranında satış büyümesi elde etmek.


dpa

#Konular