internet
Almanlar Temu ve Shein'den giderek daha fazla alışveriş yapıyor
Giderek daha fazla insan Temu ve Shein'e yöneliyor. Fotoğraf
© Hannes P. Albert/dpa
Yapılan bir araştırmaya göre alışveriş portallarının farkındalığı ve kullanımı önemli ölçüde arttı. Ancak tüketicilerin ciddi endişeleri var. Uzmanlar bu nedenle bu heyecanın yakında sona ereceğine inanıyor.
Shein ve Temu gibi alışveriş portalları Almanya'daki tüketiciler arasında oldukça popüler. Popülerlikleri nasıl açıklanabilir? Köln perakende araştırma enstitüsü IFH tarafından yapılan tüketici anketi bu soruya yanıt veriyor. Asya platformlarının farkındalığı ve kullanımı her geçen yıl önemli ölçüde arttı. Yapılan bir ankete göre yüzde 91'i bunları biliyor ve yüzde 43'ü kullanıyor. Bu nedenle değerler bir yıl öncesine göre yüzde on puandan daha yüksek. Hatta Shein, 2023'e kıyasla sipariş sıklığını iki kattan fazla artırmayı bile başardı. Yüzde 22'si ayda en az bir kez buradan alışveriş yapıyor.
“Giderek daha fazla insan Temu ve Shein'e yöneliyor. Bunun temel nedeni düşük fiyatlardır,” dedi IFH genel müdürü Kai Hudetz dpa'ya. Başka bir açıklaması daha var: Çevrimiçi platformlar, ev aksesuarları gibi çoğu zaman başka yerde bulunamayan ürünler sunuyor. Bu nedenle Temu ve Shein'in başarısı büyük ölçüde fiyat odaklıdır. Üçte ikisi özellikle orada pazarlık arıyor. Her iki kişiden biri, normalde karşılayamayacakları ürünleri oradan satın aldıklarını söylüyor. Hudetz, “Almanya'da insanlar fiyatlara çok odaklanmış durumda. Enflasyon ve belirsizlik olmasaydı Temu ve Shein bu ülkede bu kadar hızlı büyüyemezdi” dedi.
Ancak araştırmaya göre alışveriş portallarıyla ilgili ciddi endişeler var. Yüzde 90'ı kaliteyi en önemli satın alma kriteri olarak belirtiyor. Ancak yüzde 62'si Temu ve Shein'den sipariş edilen ürünlerin düşük kalitede olması riskinin büyük olduğunu düşünüyor. Üçte ikisi bu tür bir sağlayıcıdan satın almayı hayal edemiyor. Yüzde 83'ü ürünün kalitesizliğini gerekçe olarak gösterirken, yüzde 60'ı sahte ürünlerden korkuyor. Temu ve Shein'in yüzde 50'ye yakını manipüle edildiklerini hissediyor. Sadece dört kişiden biri tereddüt etmeden oradan alışveriş yapıyor.
Uzman: Heyecanı sürdürmek zor olacak
Perakende uzmanı Hudetz bu nedenle Almanya'daki platformların önem kazanmaya ve erişimlerini artırmaya devam etmesini beklemiyor. “Büyümenin önündeki frenler güçlü. Portallara olan güven çok düşük. Bu yüzden heyecanı sürdürmek zor olacak.” Amazon gibi yerleşik çevrimiçi perakendecilerin konumu çok güçlü. “İnsanların alışverişlerini başka yerden yapmayı düşünmelerini sağlayacak başka bir teklif olmalı.”
IFH Köln ve Alman Perakende Birliği'nin yakın zamanda yayınladığı çevrimiçi monitöre göre, çevrimiçi patlama sona erdi, ancak İnternet üzerinden alışveriş yapmak birçok kişi için ilk tercih. Amazon hala açık ara önde. Çevrimiçi dev, Şubat 2024'te Almanya'da 310 milyon sayfa ziyareti elde ederek Otto'yu (42,2 milyon), Temu'yu (29,1) ve Zalando'yu (23,8) geride bıraktı. Shein ise 3,4 milyonla 15. sırada yer aldı. Temu'da ziyaretçi sayısı 2023 yazına göre bile düştü.
dpa
#Konular
Almanlar Temu ve Shein'den giderek daha fazla alışveriş yapıyor
Giderek daha fazla insan Temu ve Shein'e yöneliyor. Fotoğraf
© Hannes P. Albert/dpa
Yapılan bir araştırmaya göre alışveriş portallarının farkındalığı ve kullanımı önemli ölçüde arttı. Ancak tüketicilerin ciddi endişeleri var. Uzmanlar bu nedenle bu heyecanın yakında sona ereceğine inanıyor.
Shein ve Temu gibi alışveriş portalları Almanya'daki tüketiciler arasında oldukça popüler. Popülerlikleri nasıl açıklanabilir? Köln perakende araştırma enstitüsü IFH tarafından yapılan tüketici anketi bu soruya yanıt veriyor. Asya platformlarının farkındalığı ve kullanımı her geçen yıl önemli ölçüde arttı. Yapılan bir ankete göre yüzde 91'i bunları biliyor ve yüzde 43'ü kullanıyor. Bu nedenle değerler bir yıl öncesine göre yüzde on puandan daha yüksek. Hatta Shein, 2023'e kıyasla sipariş sıklığını iki kattan fazla artırmayı bile başardı. Yüzde 22'si ayda en az bir kez buradan alışveriş yapıyor.
“Giderek daha fazla insan Temu ve Shein'e yöneliyor. Bunun temel nedeni düşük fiyatlardır,” dedi IFH genel müdürü Kai Hudetz dpa'ya. Başka bir açıklaması daha var: Çevrimiçi platformlar, ev aksesuarları gibi çoğu zaman başka yerde bulunamayan ürünler sunuyor. Bu nedenle Temu ve Shein'in başarısı büyük ölçüde fiyat odaklıdır. Üçte ikisi özellikle orada pazarlık arıyor. Her iki kişiden biri, normalde karşılayamayacakları ürünleri oradan satın aldıklarını söylüyor. Hudetz, “Almanya'da insanlar fiyatlara çok odaklanmış durumda. Enflasyon ve belirsizlik olmasaydı Temu ve Shein bu ülkede bu kadar hızlı büyüyemezdi” dedi.
Ancak araştırmaya göre alışveriş portallarıyla ilgili ciddi endişeler var. Yüzde 90'ı kaliteyi en önemli satın alma kriteri olarak belirtiyor. Ancak yüzde 62'si Temu ve Shein'den sipariş edilen ürünlerin düşük kalitede olması riskinin büyük olduğunu düşünüyor. Üçte ikisi bu tür bir sağlayıcıdan satın almayı hayal edemiyor. Yüzde 83'ü ürünün kalitesizliğini gerekçe olarak gösterirken, yüzde 60'ı sahte ürünlerden korkuyor. Temu ve Shein'in yüzde 50'ye yakını manipüle edildiklerini hissediyor. Sadece dört kişiden biri tereddüt etmeden oradan alışveriş yapıyor.
Uzman: Heyecanı sürdürmek zor olacak
Perakende uzmanı Hudetz bu nedenle Almanya'daki platformların önem kazanmaya ve erişimlerini artırmaya devam etmesini beklemiyor. “Büyümenin önündeki frenler güçlü. Portallara olan güven çok düşük. Bu yüzden heyecanı sürdürmek zor olacak.” Amazon gibi yerleşik çevrimiçi perakendecilerin konumu çok güçlü. “İnsanların alışverişlerini başka yerden yapmayı düşünmelerini sağlayacak başka bir teklif olmalı.”
IFH Köln ve Alman Perakende Birliği'nin yakın zamanda yayınladığı çevrimiçi monitöre göre, çevrimiçi patlama sona erdi, ancak İnternet üzerinden alışveriş yapmak birçok kişi için ilk tercih. Amazon hala açık ara önde. Çevrimiçi dev, Şubat 2024'te Almanya'da 310 milyon sayfa ziyareti elde ederek Otto'yu (42,2 milyon), Temu'yu (29,1) ve Zalando'yu (23,8) geride bıraktı. Shein ise 3,4 milyonla 15. sırada yer aldı. Temu'da ziyaretçi sayısı 2023 yazına göre bile düştü.
dpa
#Konular