İngiltere: Yanıltıcı izlenim nedeniyle Lufthansa’nın reklamları yasaklandı

EkoIte

Member
Büyük Britanya
Lufthansa’nın reklamları yanıltıcı izlenim nedeniyle yasaklandı





Lufthansa, İngiliz reklam düzenleyicisinden kınama aldı. Fotoğraf

© Soeren Stache/dpa


Lufthansa, Büyük Britanya’da “Daha sürdürülebilir uçun” sloganıyla “Yeşil Biletler”i tanıttı. İngiliz reklam düzenleyicisi bu görüşe katılmadı.





Lufthansa’nın sürdürülebilir uçuşa yönelik reklamı İngiltere’de yasaklandı. İngiliz reklam düzenleme kurumu Reklam Standartları Otoritesi, reklamın şirketin çevre dostu olduğu konusunda yanıltıcı bir izlenim yarattığını söyledi.


“Daha sürdürülebilir uçun” sloganı eleştirildi. Reklamı yapılan “Yeşil Bilet” seçeneğinin, havayoluyla seyahat ederken çevresel etkinin bir kısmını azalttığı söyleniyor. Ancak denetim otoritesi, ilanda “daha sürdürülebilir uçmak” iddiasının dayanağının açıkça belirtilmediği sonucuna vardı. İngiliz haber ajansı PA’ya göre Lufthansa, gelecekteki reklamlarında artık bu sloganı kullanmayacağını söyledi.


Temmuz ayında İngiltere’deki Google arama motorunda da yer alan Air France ve Etihad’ın benzer reklamları da aynı gerekçelerle yasaklanmıştı.


dpa

#Konular