İndirim promosyonları
Kara Cuma: Müşteriler 2023'ten fazlasını harcamayacak
Mevcut bağlantıyı kopyala
Kara Cuma'ya yalnızca birkaç gün kaldı. Yapılan bir araştırmaya göre bu yıl indirim kampanyalarına ilgi bir miktar azalıyor.
Pek çok müşteri 29 Kasım Kara Cuma günü fırsat kollamak istiyor ancak bir tahmine göre geçen yıla göre daha fazla harcama yapmak istemiyorlar. Alman Ticaret Birliği'nin (HDE) açıkladığı gibi, Almanya'daki perakende satışların promosyon günleri için toplam 5,9 milyar avroluk satış yapması bekleniyor. Geçmişte perakendeciler indirim kampanyaları sayesinde güçlü bir büyüme elde edebiliyorlardı. 2023 yılında bir önceki yıla göre satışlardaki artış yüzde 6, önceki yıllarda ise yüzde 20 ve üzerindeydi.
Tahmin, perakende araştırma enstitüsü IFH tarafından yapılan bir ankete dayanıyor. Bu amaçla internetten alışveriş yapan 20 yaş ve üzeri 1.100 kişiye anket uygulandı. Black Friday'e olan ilgi bu yıl biraz azaldı. Ankete katılanların yüzde 46'sı pazarlık avcılığına gitmek istiyor; bu da bir yıl öncesine göre yüzde üç puan daha az. Birçoğu Noel hediyeleri satın almak için indirimlerden yararlanmak istiyor.
HDE genel müdür yardımcısı Stephan Tromp, “Satın alma konusundaki genel isteksizlik promosyon günlerinde de hissedilebiliyor” dedi. Satışlarda yıl boyu süren yükseliş eğilimi önemli ölçüde zayıfladı ve bu yıl “yüksek seviyede durma noktasına geldi”.
Kara Cuma ABD'de ortaya çıktı
Kara Cuma ve onu takip eden Siber Pazartesi için, Almanya'daki çok sayıda perakendeci özellikle çok sayıda ürünü indirimli fiyatlarla sunuyor. Son yıllarda özel tekliflerin günler ve haftalar öncesinden sunulduğu ortaya çıktı. İndirim kampanyasını çevreleyen indirim günleri, Noel Cumartesi günleri ile birlikte perakendeciler için yılın en önemli günleri arasında yer alıyor.
Adının birçok olası açıklaması olan Black Friday'in kökeni ABD'ye dayanmaktadır. Orada, Şükran Günü'nden sonraki köprü günü, Kasım ayının dördüncü perşembesi, Noel işinin başlangıcını işaret ediyor. 2013 yılında Black Friday markası Almanya'da ticari marka haline getirildi.
dpa
Kara Cuma: Müşteriler 2023'ten fazlasını harcamayacak
Mevcut bağlantıyı kopyala
Kara Cuma'ya yalnızca birkaç gün kaldı. Yapılan bir araştırmaya göre bu yıl indirim kampanyalarına ilgi bir miktar azalıyor.
Pek çok müşteri 29 Kasım Kara Cuma günü fırsat kollamak istiyor ancak bir tahmine göre geçen yıla göre daha fazla harcama yapmak istemiyorlar. Alman Ticaret Birliği'nin (HDE) açıkladığı gibi, Almanya'daki perakende satışların promosyon günleri için toplam 5,9 milyar avroluk satış yapması bekleniyor. Geçmişte perakendeciler indirim kampanyaları sayesinde güçlü bir büyüme elde edebiliyorlardı. 2023 yılında bir önceki yıla göre satışlardaki artış yüzde 6, önceki yıllarda ise yüzde 20 ve üzerindeydi.
Tahmin, perakende araştırma enstitüsü IFH tarafından yapılan bir ankete dayanıyor. Bu amaçla internetten alışveriş yapan 20 yaş ve üzeri 1.100 kişiye anket uygulandı. Black Friday'e olan ilgi bu yıl biraz azaldı. Ankete katılanların yüzde 46'sı pazarlık avcılığına gitmek istiyor; bu da bir yıl öncesine göre yüzde üç puan daha az. Birçoğu Noel hediyeleri satın almak için indirimlerden yararlanmak istiyor.
HDE genel müdür yardımcısı Stephan Tromp, “Satın alma konusundaki genel isteksizlik promosyon günlerinde de hissedilebiliyor” dedi. Satışlarda yıl boyu süren yükseliş eğilimi önemli ölçüde zayıfladı ve bu yıl “yüksek seviyede durma noktasına geldi”.
Kara Cuma ABD'de ortaya çıktı
Kara Cuma ve onu takip eden Siber Pazartesi için, Almanya'daki çok sayıda perakendeci özellikle çok sayıda ürünü indirimli fiyatlarla sunuyor. Son yıllarda özel tekliflerin günler ve haftalar öncesinden sunulduğu ortaya çıktı. İndirim kampanyasını çevreleyen indirim günleri, Noel Cumartesi günleri ile birlikte perakendeciler için yılın en önemli günleri arasında yer alıyor.
Adının birçok olası açıklaması olan Black Friday'in kökeni ABD'ye dayanmaktadır. Orada, Şükran Günü'nden sonraki köprü günü, Kasım ayının dördüncü perşembesi, Noel işinin başlangıcını işaret ediyor. 2013 yılında Black Friday markası Almanya'da ticari marka haline getirildi.
dpa