İletişim kablosu: Baltık Denizi'nde hasar gören denizaltı kablosu

EkoIte

Member
İletişim kablosu
Baltık Denizi'nde denizaltı kablosu hasar gördü






Mevcut bağlantıyı kopyala







Helsinki ile Rostock arasındaki iletişim kablosunun operatörü Baltık Denizi'nin derinliklerinde bir arıza olduğunu bildirdi. Arkasında ne var? Peki denizde ikinci bir kablo da hasar gördü mü?


NATO'nun yeni üyeleri Finlandiya ve İsveç ile müttefikleri Almanya ve Litvanya arasındaki iletişim kablolarının Baltık Denizi'nde hasar gördüğü bildirildi. Finlandiya devlet şirketi Cinia, Finlandiya ile Almanya arasındaki C-Lion1 deniz altı veri kablosunda bir arıza tespit edildiğini ve bunun sonucunda kablo üzerinden iletişim bağlantılarının kesildiğini duyurdu. Hatanın nedeni henüz belirlenemedi ve soruşturmalar devam ediyor. Finlandiya Dışişleri Bakanlığı ve Berlin'deki Dışişleri Ofisi “derinden kaygılı”.





Akşam saatlerinde Litvanyalı yayın kuruluşu LRT, İsveç iletişim şirketi Telia'ya atıfta bulunarak, İsveç ile Litvanya arasındaki kablonun Pazar günü zaten hasar gördüğünü bildirdi.





İsveç makamları her iki olayı da araştırıyor



Bir dpa soruşturmasına yanıt olarak Telia sözcüsü, İsveç'in Gotland adası ile Litvanya arasındaki Arelion iletişim kablosunun fiziksel olarak hasar gördüğünü, ancak bunun sonucunda Litvanyalı Telia müşterilerinin herhangi bir büyük kesinti yaşamadığını doğruladı.





Ancak deniz fiber optik bağlantısının yakın zamanda yeniden sağlanacağı umulmaktadır. İsveç'te Sivil Koruma Bakanı Carl-Oskar Bohlin, yayıncı SVT'ye İsveç yetkililerinin iki olayı araştırdığını söyledi.



Doğrudan Finlandiya'dan Orta Avrupa'ya giden tek deniz altı veri kablosu





C-Lion1, Finlandiya'nın başkenti Helsinki'den Mecklenburg-Batı Pomeranya'daki Rostock'a kadar, kısmen iki yıl önce yıkılan Nord Stream boru hatlarıyla aynı rota üzerinde 1.173 kilometre koşuyor. Kablo, 2016 baharında faaliyete geçti ve Finlandiya'dan Orta Avrupa'ya doğrudan uzanan tek deniz altı veri kablosudur.





Finlandiya medyası, bunun Finlandiyalı tüketicilerin internet bağlantıları için önemli olduğunu belirtti ancak İskandinav ülkesi aynı zamanda birçok başka rota üzerinden Avrupa'nın geri kalanına da bağlanıyor. Finlandiyalı çevrimiçi kullanıcıların şu ana kadar herhangi bir etki hissetmediği söyleniyor.



2016 yılında faaliyete geçtiğinde, yeni dijital otoyolun, Orta Avrupa ile Kuzey Avrupa'nın en önemli veri merkezi lokasyonları arasında en kısa ve en hızlı bağlantıyı sunduğu söylenmişti.



Cinia, kablonun Baltık Denizi'nin dibinde koptuğunu ve çapa veya dip trolü gibi dış etkilerden dolayı koptuğunu varsayıyor. Şirketin basın toplantısında, olayın İsveç sularında, en yoğun nakliye bölgelerinin dışında meydana geldiği belirtildi. Şu anda kasıtlı sabotaj konusunda herhangi bir bilgi bulunmuyor.





Dışişleri bakanları endişeli



Federal Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock ve Finlandiyalı mevkidaşı Elina Valtonen ortak bir açıklamada şunları söyledi: “Böyle bir olayın derhal kasıtlı zarar şüphelerini uyandırması, zamanımızın değişkenliği hakkında çok şey ifade ediyor.” Kapsamlı bir soruşturma sürüyor.



Açıklamada şöyle devam edildi: “Avrupa'nın güvenliği, yalnızca Rusya'nın Ukrayna'ya karşı saldırgan savaşıyla değil, aynı zamanda kötü niyetli aktörlerin hibrit savaşıyla da tehdit ediliyor.” “Ortak kritik altyapımızı korumak, güvenliğimiz ve toplumlarımızın dayanıklılığı açısından kritik öneme sahiptir.”





Onarım süresi açık



C-Lion1'deki sorunun çözülmesinin ne kadar süreceği hala belirsiz. Cinia'ya göre deniz altı kablo onarımları genellikle 5 ila 15 gün sürüyor. Bunun için kablonun denizden alınarak Fransa'nın Calais kentinden etkilenen bölgeye gelecek bir onarım gemisine bindirilmesi gerekiyor.



Baltık Denizi başta olmak üzere kritik altyapı kamuoyunun gözü önünde





Rusya'nın Şubat 2022'de Ukrayna'yı işgal etmesinden ve bunu takip eden Eylül ayında Baltık Denizi'ndeki Kuzey Akımı boru hatlarında sabotaj nedeniyle meydana gelen patlamalardan bu yana, özellikle Baltık Denizi'ndeki kritik altyapıların durumu kamuoyunun ve özellikle NATO'nun odak noktası haline geldi. .



Rusya'nın Ukrayna'daki eylemlerinden etkilenen Finlandiya ve İsveç, savunma ittifakına katılmaya karar verdi – Finlandiya, Nisan 2023'te ittifaka 31. üye olarak kabul edilmişti ve İsveç, Mart 2024'te NATO'nun 32. üyesi olarak onu takip etti.



Neredeyse bir yıl önce, Finlandiya ile diğer NATO devleti Estonya arasındaki Baltık Denizi boru hattı Baltık bağlantısı, Finlandiyalı araştırmacılara göre, büyük olasılıkla “Yeni Yeni Kutup Ayısı” adlı bir Çin konteyner gemisinin çapası nedeniyle hasar gördü. Olayın kaza mı yoksa kasıtlı sabotaj mı olduğu henüz bilinmiyor. Bu süreçte iki AB ülkesi arasındaki veri kablosu da hasar gördü.



dpa