iklim
VW, yurt içinde elektrikli otomobillerde hala Tesla’nın gerisinde
Tesla, 2023’ün ilk yarısında bir kez daha Alman elektrikli otomobil pazarında lider olabilir, ancak zirvedeki VW ona yetişiyor. Fotoğraf
© Ronald Bonß; Patrick Seeger/dpa
Alman elektrikli otomobil pazarında VW ve Tesla hakimiyet için savaşıyor. Çin’den gelen baskıyla birlikte bu, bu ülkedeki indirimlerin keskin bir şekilde artmasına neden olabilir.
Alman elektrikli otomobil pazarında en üst sıralarda yer alma mücadelesinde Tesla, yılın ilk yarısında yine önde, ancak en iyi köpek VW üzerindeki liderliği eriyor. Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’nin rakamlarına göre, Ocak’tan Haziran’a kadar 36.400 Tesla ve 34.400 saf VW marka elektrikli araç yeni tescil edildi. Sektör uzmanı Ferdinand Dudenhöffer, yılın ikinci yarısında satış mücadelesinin yoğunlaşabileceğini ve Stromer’ı önemli ölçüde ucuzlatabileceğini söylüyor.
Tesla, 2022’nin ikinci yarısında Alman elektrikli otomobil tacını VW’den kapmıştı. Şimdi Elon Musk’ın şirketi zirvedeki yerini korudu. Ancak liderlik 7400’den 2000 arabaya düştü. Markaların pazar payları, Almanya’da yeni tescil edilen toplam 220.200 elektrikli otomobilin yüzde 16,5’i ve yüzde 15,6’sı oldu. İki liderin arkasında net bir boşluk var. Bunu yılın ilk yarısında 16 bin 900 elektrikli otomobille Mercedes, 14 bin 400 elektrikli otomobille Audi ve 12 bin 800 elektrikli otomobille BMW takip ediyor ve yüzde 7,7 ile 5,8 arasında değişen pazar payları var.
Azalan hükümet finansmanı
Dudenhöffer, Alman elektrikli otomobil pazarının göründüğünden daha zayıf olduğunu vurguluyor. Şu anda gördüğümüz kayıt numaraları dünün gerçekliğini gösteriyor” dedi. Mevcut teslimatlar öncelikle sipariş biriktirme listesinden gelir. “Gelen siparişler ise 2022’ye göre önemli ölçüde düşük.” Bunun ana nedeni, azalan devlet finansmanıdır.
Yine de lider beş markanın elektrikli otomobil tescil sayısı 2022’nin ilk yarısına göre arttı. 2022’nin ikinci yarısına göre ölçüldüğünde, elektrikli E-Serisi’nden yararlanan Mercedes dışında herkesin eksisi var. Yılın başında primlerdeki düşüş nedeniyle ileri çekme etkileri de rol oynuyor ve bu da Aralık ayında aşırı bir final sprintine ve Ocak ayında bir düşüşe neden oldu.
Dudenhöffer, “Birçok küçük arabaya ve alt orta sınıfa sahip markalarda, bazı durumlarda satışlar keskin bir şekilde düştü, çünkü düşük prim özellikle burada fark ediliyor,” diye açıklıyor Dudenhöffer. Bu aynı zamanda KBA rakamlarına da yansıdı: Renault, Opel, Fiat ve bir yıl önce hala güçlü olan küçük bir Hyundai tüylerini kaybetti.
Avrupa’da elektrikli otomobiller için fiyat savaşı bekleniyor
Dudenhöffer ayrıca VW’nin çöküşten kurtulmasını Wolfsburg merkezli şirketin son zamanlarda daha fazla indirim yapmasına bağlıyor. Alman Basın Ajansı’nın endüstri uzmanı, “Avrupa’da elektrikli otomobiller için şiddetli bir fiyat savaşı bekliyorum” dedi. “Tesla, son 15 ayda sattığından önemli ölçüde daha fazla araç üretti ve Çin’de üretici artık arabalarını indirimlerle pazarda satamıyor. Bu, fiyat savaşını Avrupa’ya kaydırıyor.”
Bu ülkede, bu etki zaten zayıflayan bir pazarı etkiliyor. Dudenhöffer, “Tesla’da fiyatlar yüzde 5 ila 10 daha düşebilir” diye tahmin ediyor. Diğer markaların ne kadar ileri gideceğini ise zaman gösterecek. Bu, tüketiciler için iyi bir haber olabilir, ancak üreticiler için birkaç uykusuz geceye neden olacaktır.”
Ayrıca, Haziran ayının sonunda VW’nin diğer şeylerin yanı sıra daha uzun fabrika tatilleri ve geç vardiyanın ortadan kaldırılması nedeniyle Emden’deki fabrikasında elektrikli otomobil üretimini geçici olarak azalttığı öğrenildi.
En azından grup düzeyinde, VW’nin yakın gelecekte Alman elektrikli otomobil pazarındaki lider konumu hakkında endişelenmesine gerek yok. Audi’de 14.400, Skoda’da 7.800, Seat’ta 5.900 ve Porsche’de 2.700 olmak üzere diğer grup markalarının yeni tescillerini sayarsanız, Wolfsburg merkezli şirket, Tesla’nın neredeyse iki katı saf elektrikli araç üretti ve yılın ilk yarısında neredeyse yüzde 30. Ancak endişe potansiyeli de var: VW’nin tüm sürücü tiplerinde elde ettiği pazar payıyla karşılaştırıldığında, neredeyse yüzde 10’luk bir boşluk var.
dpa
#Konular
VW, yurt içinde elektrikli otomobillerde hala Tesla’nın gerisinde
Tesla, 2023’ün ilk yarısında bir kez daha Alman elektrikli otomobil pazarında lider olabilir, ancak zirvedeki VW ona yetişiyor. Fotoğraf
© Ronald Bonß; Patrick Seeger/dpa
Alman elektrikli otomobil pazarında VW ve Tesla hakimiyet için savaşıyor. Çin’den gelen baskıyla birlikte bu, bu ülkedeki indirimlerin keskin bir şekilde artmasına neden olabilir.
Alman elektrikli otomobil pazarında en üst sıralarda yer alma mücadelesinde Tesla, yılın ilk yarısında yine önde, ancak en iyi köpek VW üzerindeki liderliği eriyor. Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’nin rakamlarına göre, Ocak’tan Haziran’a kadar 36.400 Tesla ve 34.400 saf VW marka elektrikli araç yeni tescil edildi. Sektör uzmanı Ferdinand Dudenhöffer, yılın ikinci yarısında satış mücadelesinin yoğunlaşabileceğini ve Stromer’ı önemli ölçüde ucuzlatabileceğini söylüyor.
Tesla, 2022’nin ikinci yarısında Alman elektrikli otomobil tacını VW’den kapmıştı. Şimdi Elon Musk’ın şirketi zirvedeki yerini korudu. Ancak liderlik 7400’den 2000 arabaya düştü. Markaların pazar payları, Almanya’da yeni tescil edilen toplam 220.200 elektrikli otomobilin yüzde 16,5’i ve yüzde 15,6’sı oldu. İki liderin arkasında net bir boşluk var. Bunu yılın ilk yarısında 16 bin 900 elektrikli otomobille Mercedes, 14 bin 400 elektrikli otomobille Audi ve 12 bin 800 elektrikli otomobille BMW takip ediyor ve yüzde 7,7 ile 5,8 arasında değişen pazar payları var.
Azalan hükümet finansmanı
Dudenhöffer, Alman elektrikli otomobil pazarının göründüğünden daha zayıf olduğunu vurguluyor. Şu anda gördüğümüz kayıt numaraları dünün gerçekliğini gösteriyor” dedi. Mevcut teslimatlar öncelikle sipariş biriktirme listesinden gelir. “Gelen siparişler ise 2022’ye göre önemli ölçüde düşük.” Bunun ana nedeni, azalan devlet finansmanıdır.
Yine de lider beş markanın elektrikli otomobil tescil sayısı 2022’nin ilk yarısına göre arttı. 2022’nin ikinci yarısına göre ölçüldüğünde, elektrikli E-Serisi’nden yararlanan Mercedes dışında herkesin eksisi var. Yılın başında primlerdeki düşüş nedeniyle ileri çekme etkileri de rol oynuyor ve bu da Aralık ayında aşırı bir final sprintine ve Ocak ayında bir düşüşe neden oldu.
Dudenhöffer, “Birçok küçük arabaya ve alt orta sınıfa sahip markalarda, bazı durumlarda satışlar keskin bir şekilde düştü, çünkü düşük prim özellikle burada fark ediliyor,” diye açıklıyor Dudenhöffer. Bu aynı zamanda KBA rakamlarına da yansıdı: Renault, Opel, Fiat ve bir yıl önce hala güçlü olan küçük bir Hyundai tüylerini kaybetti.
Avrupa’da elektrikli otomobiller için fiyat savaşı bekleniyor
Dudenhöffer ayrıca VW’nin çöküşten kurtulmasını Wolfsburg merkezli şirketin son zamanlarda daha fazla indirim yapmasına bağlıyor. Alman Basın Ajansı’nın endüstri uzmanı, “Avrupa’da elektrikli otomobiller için şiddetli bir fiyat savaşı bekliyorum” dedi. “Tesla, son 15 ayda sattığından önemli ölçüde daha fazla araç üretti ve Çin’de üretici artık arabalarını indirimlerle pazarda satamıyor. Bu, fiyat savaşını Avrupa’ya kaydırıyor.”
Bu ülkede, bu etki zaten zayıflayan bir pazarı etkiliyor. Dudenhöffer, “Tesla’da fiyatlar yüzde 5 ila 10 daha düşebilir” diye tahmin ediyor. Diğer markaların ne kadar ileri gideceğini ise zaman gösterecek. Bu, tüketiciler için iyi bir haber olabilir, ancak üreticiler için birkaç uykusuz geceye neden olacaktır.”
Ayrıca, Haziran ayının sonunda VW’nin diğer şeylerin yanı sıra daha uzun fabrika tatilleri ve geç vardiyanın ortadan kaldırılması nedeniyle Emden’deki fabrikasında elektrikli otomobil üretimini geçici olarak azalttığı öğrenildi.
En azından grup düzeyinde, VW’nin yakın gelecekte Alman elektrikli otomobil pazarındaki lider konumu hakkında endişelenmesine gerek yok. Audi’de 14.400, Skoda’da 7.800, Seat’ta 5.900 ve Porsche’de 2.700 olmak üzere diğer grup markalarının yeni tescillerini sayarsanız, Wolfsburg merkezli şirket, Tesla’nın neredeyse iki katı saf elektrikli araç üretti ve yılın ilk yarısında neredeyse yüzde 30. Ancak endişe potansiyeli de var: VW’nin tüm sürücü tiplerinde elde ettiği pazar payıyla karşılaştırıldığında, neredeyse yüzde 10’luk bir boşluk var.
dpa
#Konular