İhbarcılar
Boeing'de yeni soruşturmalar: 787 “Dreamliner” etkilendi
Bir Boeing çalışanı, birçok 787 “Dreamliner” inşa edildiğinde gövde parçaları arasındaki boşlukların çok büyük olmasını eleştiriyor. Fotoğraf
© Mic Smith/AP/dpa
Boeing'de yeni sorun: 787 “Dreamliner” uzun mesafe jetlerinin bir kısmı yapıldığında, kanatlarla gövde arasındaki bağlantının kontrol edilmediği anlaşılıyor. ABD düzenleyicileri araştırıyor.
Boeing, ABD Federal Havacılık İdaresi'nin (FAA) başka bir soruşturmasının hedefi. FAA'nın açıkladığı gibi bu sefer konu, uzun mesafeli model 787 “Dreamliner”ın kalite kontrolleriyle ilgili. Boeing, bazı uçakların gövde ve kanatları arasındaki bağlantı noktalarının kontrol edilmemiş olabileceğini yetkililere bildirdi.
FAA, şu anda gerekli denetimlerin yapılıp yapılmadığını ve Boeing çalışanlarının denetim belgelerinde sahtecilik yapıp yapmadığını incelediğini söyledi. Şirket, üretim hatlarındaki tüm 787'leri kontrol ediyor ve aynı zamanda çalışmakta olan makineler için de uygun bir plan geliştirmesi gerekiyor.
Boeing, bunun mevcut havayolu filosu için acil bir güvenlik sorunu olmadığını ve hiçbir uçağın yere indirilmesine gerek olmadığını vurguladı. 787 program yöneticisi Scott Stocker, iş gücüne gönderdiği bir e-postada, FAA'ya verilen ihbarın, denetim gerekliliklerinin ihlal edildiğini gözlemleyen ve yönetimi bilgilendiren bir Boeing çalışanının ihbarına dayandığını yazdı.
Tırmanış sırasında gövde parçası kırılıyor
Boeing'de kalite denetimi, Ocak ayının başında yaşanan dramatik olaydan bu yana giderek daha fazla odak noktası haline geldi. Kalkıştan kısa bir süre sonra, ABD havayolu şirketi Alaska Airlines'a ait neredeyse yeni bir Boeing 737-9 Max'in 26. sırasında bir gövde parçası kırıldı. Gemideki 170'den fazla kişi büyük ölçüde dehşetten kurtuldu. Ancak, gövdedeki deliğin yakınındaki iki koltuğun boş kalması ve uçağın hâlâ nispeten alçak bir irtifada olması yalnızca şans eseriydi.
787 programı yakın zamanda ABD Senatosunda yapılan bir duruşmanın konusuydu. İhbarcı olarak görev yapan bir Boeing çalışanı, bu tip birçok uçakta gövde parçaları arasındaki boşlukların çok büyük olmasına izin verilmesinin makinelerin ömrünü kısaltabilmesini eleştiriyor. Boeing iddiaları kesinlikle reddediyor.
dpa
#Konular
Boeing'de yeni soruşturmalar: 787 “Dreamliner” etkilendi
Bir Boeing çalışanı, birçok 787 “Dreamliner” inşa edildiğinde gövde parçaları arasındaki boşlukların çok büyük olmasını eleştiriyor. Fotoğraf
© Mic Smith/AP/dpa
Boeing'de yeni sorun: 787 “Dreamliner” uzun mesafe jetlerinin bir kısmı yapıldığında, kanatlarla gövde arasındaki bağlantının kontrol edilmediği anlaşılıyor. ABD düzenleyicileri araştırıyor.
Boeing, ABD Federal Havacılık İdaresi'nin (FAA) başka bir soruşturmasının hedefi. FAA'nın açıkladığı gibi bu sefer konu, uzun mesafeli model 787 “Dreamliner”ın kalite kontrolleriyle ilgili. Boeing, bazı uçakların gövde ve kanatları arasındaki bağlantı noktalarının kontrol edilmemiş olabileceğini yetkililere bildirdi.
FAA, şu anda gerekli denetimlerin yapılıp yapılmadığını ve Boeing çalışanlarının denetim belgelerinde sahtecilik yapıp yapmadığını incelediğini söyledi. Şirket, üretim hatlarındaki tüm 787'leri kontrol ediyor ve aynı zamanda çalışmakta olan makineler için de uygun bir plan geliştirmesi gerekiyor.
Boeing, bunun mevcut havayolu filosu için acil bir güvenlik sorunu olmadığını ve hiçbir uçağın yere indirilmesine gerek olmadığını vurguladı. 787 program yöneticisi Scott Stocker, iş gücüne gönderdiği bir e-postada, FAA'ya verilen ihbarın, denetim gerekliliklerinin ihlal edildiğini gözlemleyen ve yönetimi bilgilendiren bir Boeing çalışanının ihbarına dayandığını yazdı.
Tırmanış sırasında gövde parçası kırılıyor
Boeing'de kalite denetimi, Ocak ayının başında yaşanan dramatik olaydan bu yana giderek daha fazla odak noktası haline geldi. Kalkıştan kısa bir süre sonra, ABD havayolu şirketi Alaska Airlines'a ait neredeyse yeni bir Boeing 737-9 Max'in 26. sırasında bir gövde parçası kırıldı. Gemideki 170'den fazla kişi büyük ölçüde dehşetten kurtuldu. Ancak, gövdedeki deliğin yakınındaki iki koltuğun boş kalması ve uçağın hâlâ nispeten alçak bir irtifada olması yalnızca şans eseriydi.
787 programı yakın zamanda ABD Senatosunda yapılan bir duruşmanın konusuydu. İhbarcı olarak görev yapan bir Boeing çalışanı, bu tip birçok uçakta gövde parçaları arasındaki boşlukların çok büyük olmasına izin verilmesinin makinelerin ömrünü kısaltabilmesini eleştiriyor. Boeing iddiaları kesinlikle reddediyor.
dpa
#Konular