Havayolu: Ryanair: Büyüme ağırlıklı olarak Almanya dışında

EkoIte

Member
havayolu
Ryanair: Ağırlıklı olarak Almanya dışında büyüme





Bir Ryanair Boeing 737, Berlin Brandenburg Havalimanı’ndan (BER) “Willy Brandt” havalanıyor. Fotoğraf

© Soeren Stache/dpa


Corona’dan sonra Avrupa düşük maliyetli havayolları Alman pazarına geniş bir alan açıyor. Pazar lideri Ryanair, Almanya’da yalnızca bireysel lokasyonlarda büyüme fırsatları görüyor.





Avrupa’nın en büyük direkt havayolu şirketi Ryanair de özellikle Almanya dışında gelecekteki büyümesini organize etmek istiyor. Ryanair’in Almanca konuşulan bölge temsilcisi Annika Ledeboer, “Yüksek maliyetleri nedeniyle Almanya tam olarak bir pazar olarak öne çıkmıyor. Uçağımızı İtalya, İspanya veya erişim maliyetlerinin daha düşük olduğu diğer yerlerde üslemeyi tercih ediyoruz.” Alman basını -Ajans. Şu anda Alman havaalanlarına daha fazla uçak yerleştirmek yerine Fransa veya İsveç’te yeni ekipler arıyorlar.


Ledeboer, Alman hava trafik vergisinin yanı sıra havacılık güvenliği ve yolcu kontrolleri için yerel ücretleri eleştirdi. Alman havalimanlarındaki işletme maliyetleri de nispeten yüksektir. Sonuç olarak, Ryanair ve diğer düşük maliyetli havayolları Alman pazarından uzaklaştı. Lufthansa’nın güçlü pazar konumu da bunda rol oynuyor. 52 makine yerine, İrlanda’nın bu ülkede yedi noktada konuşlanmış yalnızca 29 Boeing’i var. Almanya’da toplam 14 havalimanına hizmet verilmektedir.


2023/24 mali yılında, Avrupa yolcu lideri Almanya’da bir önceki yılda 14,3 milyondan sonra yaklaşık 16 milyon misafir ağırlamak istiyor. Corona krizinden önce, Almanya’da her yıl 21 milyona yakın kişi İrlanda tekliflerini kullanmıştı.


ADV: Maliyetler gözle görülür şekilde azaltılmalıdır


Alman Havacılık Endüstrisi Federal Birliği (BDL), yılın ikinci yarısı için en son trafik tahmini ile açıklamaları doğruladı. Buna göre, Almanya’da mevcut koltuk sayısı 2019’daki kriz öncesi değerin yalnızca yüzde 85’ini oluştururken, Avrupa’nın geri kalanında hava trafiği yeniden tam olarak 2019 seviyesine ulaşacak. Bunun başlıca nedeni, Almanya’daki arzın yalnızca yüzde 25’ini oluşturan Ryanair gibi Avrupa’daki trafiğin yüzde 39’unu oluşturan noktadan noktaya havayollarının arzının düşük olması.


ADV havalimanı derneği, Avrupalı komşularıyla eşit şartlara yeniden kavuşmak için maliyetlerde gözle görülür bir azalma talep etti. Düzenleyici vergiler ve harçlar halihazırda site maliyetlerinin yüzde 30’undan fazlasını oluşturuyordu. Alman havalimanları pazar payını kaybeder. BDL istatistiklerine göre, Almanya’daki Dortmund, Düsseldorf-Weeze, Hahn ve Karlsruhe gibi bireysel havalimanları da önemli ölçüde büyüdü ve bazı durumlarda Corona öncesi seviyeyi önemli ölçüde aştı. Orada, noktadan noktaya havayolları, tekliflerini genişleterek trendi bozdu.


Ryanair yöneticisi Ledeboer, Alman hava trafiği pazarının da orta vadede Avrupa’daki gelişimin gerisinde kalacağını söyledi. “Yetişme yarışı, birçok insanın seyahat etmek istediği bu yıl içinde işe yaramazsa, sorunlar daha uzun sürecek.” Rekabet eksikliğinin sonuçları, ortalamanın üzerinde bilet fiyatları ve daha az güzergahtır. Ayrıca, Almanya’da iç hat hava trafiğindeki keskin düşüş, pek çok iş seyahatinde kaçındığı için yakın gelecekte eski seviyesine ulaşamayacak.


Ryanair: 2026’da 225 milyon yolcu


Ryanair önümüzdeki yıllarda güçlü bir şekilde büyümeye devam etmek ve mevcut mali yılda planlanan 185 milyon olan yolcu sayısını 2026’da 225 milyona çıkarmak istiyor. Bu aynı zamanda Alman havalimanları için ortalamanın altında büyüme fırsatlarına yol açacaktır. Ledeboer, “Örneğin Nürnberg, Düsseldorf-Weeze veya Rheinland-Palatinate’deki Hahn’da potansiyel görüyoruz” dedi.


Yönetici, 2026’da ek bir yolcu terminalinin açılacağı Frankfurt’a olası bir dönüş hakkında yorum yapmak istemedi. “Temel olarak, her zaman konuşmaya hazırız. Bu sadece erişim maliyetlerini bizim için rekabetçi bir seviyede tutma meselesi .” Birkaç gün önce, Ryanair patronu Michael O’Leary “Manager Magazin”e Frankfurt’a ancak planlanan düşük maliyetli terminal oradayken geri geleceğinizi söyledi. Operatör Fraport’a göre, 2026’da durum bu olacak.


dpa

#Konular