Havacılık: Lufthansa A380 mürettebatı için sıkı eğitim programı

EkoIte

Member
hava trafiği
Lufthansa A380 mürettebatı için sıkı eğitim programı





Dev uçağın yeniden çalıştırılabilmesi için Lufthansa mürettebatının kapsamlı bir eğitim programını tamamlaması gerekiyor. Fotoğraf

© Peter Kneffel/dpa


Airbus A380 ile dünyanın en büyük yolcu uçağı Lufthansa’daki filoya geri dönüyor. Yeniden başlatmadan önce, birkaç yabancı havaalanında görülebilir.





Lufthansa mürettebatının, Airbus A380 dev uçağının yeniden çalıştırılabilmesi için kapsamlı bir eğitim programını tamamlaması gerekiyor. Şirketin Frankfurt’ta yaptığı duyuruya göre, önümüzdeki haftalarda dünyanın en büyük yolcu uçağıyla kalkış ve iniş manevraları için Leipzig-Halle’nin yanı sıra Almanya’daki diğer havaalanlarına da uçulacak. Ancak yolcular uçağa binemezler.


Lufthansa, verimlilik nedeniyle Corona durgunluğundan önce dört motorlu A380’i filodan çoktan çıkarmıştı. Yeni uçakların tesliminin ertelenmesi ve aynı zamanda uzun mesafeli uçuşlara olan talebin artması nedeniyle, hizmet dışı bırakılan 14 dev jetin bir kısmı yeniden devreye alınıyor.


Bir sözcünün bildirdiğine göre, geçen Çarşamba, pilotlar eğitim amacıyla bir A380 ile Leipzig-Halle Havalimanı’na on iki kez indi ve hemen tekrar havalandı. Bu “dokun ve git” manevralarından sonra, Lufthansa’nın bugüne kadarki tek operasyonel A380’i Münih’teki konumuna getirildi. Eylül ayına kadar, 509 koltuklu tipte üç uçak daha yeniden faaliyete geçirilecek.


İspanya, Teruel’deki uzun süreli otoparktan uçakla önce Frankfurt’taki bakım sahasına, ardından genel bakım için Manila’ya ve son olarak da Frankfurt üzerinden Münih’e götürülecekler. Anlaşmaya göre Lufthansa, Kasım ayına kadar altı adet A380’i üretici Airbus’a iade etmek istiyor.


Önceden bilinen programa göre, 18, 22 ve 28 Nisan tarihlerinde Leipzig-Halle’de başka tatbikatlar yapılması planlanıyor. Mayıs ayında, Lufthansa’nın kısa süre içinde duyurmayı planladığı diğer havalimanlarına ziyaretler eklenecek. Kapsamlı yer eğitimi de Münih’te gerçekleşir. Lufthansa’nın her bir A380 için geçerli lisanslara sahip yaklaşık 20 pilota ve yaklaşık 400 uçuş görevlisine ihtiyacı var.


Normal bir tarifeli uçuşta, mürettebat kokpitte iki, kabinde 21 kişiden oluşur. Hat operasyonlarının 1 Haziran’da Münih-Boston güzergahında yeniden başlaması planlanıyor. 4 Temmuz’dan itibaren New York’a bir A380 bağlantısı da planlanıyor. Şu anda bir Boeing 747 jumbo ile Mallorca’ya olandan önemli ölçüde daha kısa rotalar, A380 ile mevcut olmamalıdır.


dpa

#Konular