Hareketlilik: Çevre dostu ulaşım politikacıları: demiryolu altyapısı yetersiz | Haberler

EkoIte

Member
hareketlilik
Yeşil ulaşım politikacısı: demiryolu altyapısı yetersiz





Yeşiller ulaşım politikacısı Matthias Gastel’e göre, demiryollarındaki demiryolu altyapısının durumu hala tatmin edici değil. Fotoğraf

© Sebastian Gollnow/dpa


Daha fazla gecikme, daha az hat ve geçiş: Yeşiller açısından bakıldığında, demiryolu ağında yetişmesi gereken çok şey var. Ulaştırma Bakanı Wissing, finansman için acilen teklif sunmalıdır.





Yeşiller ulaşım politikacısı Matthias Gastel, Almanya’daki demiryolu altyapısının kalitesini eleştirdi. Federal Meclis üyesi dpa haber ajansına “Demiryolu altyapısının durumu hala tatmin edici değil” dedi. Yakın zamanda yayınlanan altyapı durum raporu, gecikmelerin yanı sıra eksikliklerin de artarak devam ettiğini gösteriyor. “Önceki finansman yeterli değil.”


Buna ek olarak, Federal Meclis’in ulaşım komitesi üyesi olan Gastel, “rayların ve anahtarların dramatik bir şekilde sökülmesi” olduğunu söyledi. Deutsche Bahn (DB), dış hatlar ve puanlar inşa etmeye devam ediyor. “Bu, gecikmeler ve esneklik için arabelleklerin kaybolduğu anlamına gelir.”


2019’dan 2022’ye kadar 122 kilometrelik ray söküldü ve 900 makas kaldırıldı. O zamandan beri, platformların uzunluğu Almanya genelinde toplam 16 kilometre azaldı. Rapora göre bu yüzde 0,2 ile yüzde 1,4 arasında bir yüzdesel düşüşe tekabül ediyor. Gastel, “DB işleri tersine çevirmeli ve ağın kapasitesini artırmalı ve bozuk olanı optimize etmemeli” dedi.


Buna ek olarak, Gastel’i eleştiren, toplam gecikme dakikalarının bir yıl içinde 166 dakikadan 1000 tren kilometresi başına 186 dakikaya keskin bir şekilde arttığını. Hız kısıtlamaları ve altyapı eksiklikleri ile ilgili teorik sürüş süresi kaybı için hedef değerlere ulaşılamamıştır.


Altyapı durum raporu da 2022’de kesinti sayısının 184.000’e yükseldiğini gösteriyor. 2020’de hala 164.000’di, 2021’e kıyasla hafif bir düşüş oldu.


Bakanlık “alacakaranlık uykusundan uyanmalı”


Yeşiller ulaşım siyasetçisi, daire başkanı Volker Wissing (FDP) başkanlığındaki Federal Ulaştırma Bakanlığı’nın nihayet altyapının yeni finansmanı için teklifler sunması gerektiğini talep etti. Raylı Hızlandırma Komisyonunda tekliflerin ilk çeyrekte sunulması kararlaştırıldı. “Bakanlık uykusundan uyanmalı ve demiryolunu güçlendirmek için proaktif bir yaklaşım benimsemeli.”


Gastel, altyapı için bastırılmış talebin mevcut fiyat seviyesinde 88,5 milyar avro olduğunu söyledi. Şimdiye kadar planlanan finansmanla artık bu açığın kapatılması mümkün değil” dedi.


Deutsche Bahn, eski ve kıt bir altyapı, birçok şantiye ve hızla artan trafik hacmi ile mücadele ediyor. Uzun mesafeli taşımacılıkta 2022 yılında dakiklik oranı, bir önceki yılın seviyesinin 10 puan altında yüzde 65,2 oldu. Demiryolu, 2030 yılına kadar yolun düzinelerce yoğun bölümünü tamamen yenilemek istiyor. Trafik ışığı koalisyonu, 2024’ten itibaren kamyon geçiş ücretlerine uygulanan CO2 ek ücretinden elde edilen milyarlarca gelirin büyük bir bölümünü demiryolu yatırımları için kullanmayı kabul etti.


dpa

#Konular