Hareketlilik: Bütçe krizi nedeniyle demiryolundaki kemer sıkma planlarına yönelik eleştiri

EkoIte

Member
hareketlilik
Bütçe krizi nedeniyle demiryolundaki kemer sıkma planlarına eleştiri





Limandaki yönlendirme sahasında bir yol geçişi görülebilir. Federal hükümetin kemer sıkma tedbirleri demiryolları üzerinde de baskı yaratıyor. Fotoğraf

© Jens Büttner/dpa


Demiryolları federal hükümetin kemer sıkma önlemlerinden muaf değil. Artık internetteki yeni inşaat projelerinin teste tabi tutulması gerekiyor. Ancak herkes bunun iyi bir fikir olduğunu düşünmüyor.





Bütçe krizinde demiryolları da daha az parayla yetinmek zorunda kalıyor: federal mülkiyetteki şirketin tasarruf planları açık eleştirilerle karşılanıyor. Yapılan açıklamaya göre, Yük Demiryolları Birliği genel müdürü Peter Westenberger, “Demiryolu altyapısının geliştirilmesinde siyasi vandalizme son verilmesini talep ediyoruz” dedi.


Federal bütçeyi çevreleyen kaosun başlangıçta planlanandan önemli ölçüde daha az para alması anlamına gelmesinin ardından şirketin nereden tasarruf yapması gerektiği daha önce biliniyordu. Denetleme kuruluna gönderilen bir mektuba göre, yeni altyapı şirketi DB InfraGo, öncelikle mevcut ağın yenilenmesiyle uğraşmaya karar verdi. Ancak öncelikli olarak çok sayıda modernizasyon tedbiri askıya alındı. Mektup Alman Basın Ajansı'nda mevcuttur. “Spiegel” daha önce bu konuda haber yapmıştı.


Trafik ışığı koalisyonu başlangıçta kendisine önemli ölçüde daha fazla malın demiryoluna kaydırılması hedefini koydu. Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü hiçbir projenin listeden silinemeyeceğini söyledi. Demiryolu, “Temel olarak yeni inşaat ve genişletme projelerimize bağlı kalıyoruz” diye vurguladı. Ancak en azından projelerin büyük ölçüde ertelenmesi riski var. Demiryolu, “Federal hükümetle mutabakata varıldığı üzere, uygulamanın odak noktası başlangıçta mevcut ağın modernizasyonu ve yenilenmesi ile hâlihazırda yapım aşamasında olan projeler üzerindedir.” dedi.


Westenberger, “Almanya'nın demiryolu ağını yenilemesi ve birçok ek hat inşa etmesi gerekiyor” diye devam etti. “Eğer DB ve sorumlu maliye ve ulaştırma bakanlıkları yeni inşaatı ve genişlemeyi Aralık ayında dondurucuya koyarsa, açıkça kamu yararına yönelik ortak sorumluluklarının farkına varamazlar.”


SPD parlamento grubunun ulaştırma politikası sözcüsü Isabel Cademartori Cumartesi günü yaptığı açıklamada, zorlu bütçe durumuna rağmen Federal Meclis'in “demiryolu finansmanında muazzam bir artışa karar verdiğini” söyledi ve demiryollarına netlik sağlamaya çağrıda bulundu.


dpa

#Konular