Hane halkı: Kiracılar için TV maliyetleri: “Yardım giderleri ayrıcalığı” yakında kaldırılacak

EkoIte

Member
Önümüzdeki aylarda uzaktan kumandayı eline alan herkes düğmeye bastıktan sonra siyah ekranla karşılaşabilir. Bunun nedeni önceki TV sözleşmesinin süresinin dolması olabilir.





Kiracıların ek masraflar yoluyla TV bağlantı ücretlerini ödemek zorunda kalacağı yasal düzenlemenin sona ermesine birkaç hafta kala, Almanya'daki milyonlarca kiracı giderek zaman baskısı altına girebilir. Daha önce olduğu gibi TV izlemek istiyorlarsa sözleşmeleri kendileri imzalamak zorundalar. Konuya genel bakış.



Neyle ilgili?


Kırk yıldır, bölüştürülebilirlik olarak da bilinen “kamu hizmeti maliyeti ayrıcalığı” mevcuttu. Kiracılar kablolu TV sinyalinin maliyetini işletme maliyetleri aracılığıyla, yani kirayla birlikte ödediler. Kiracının hiçbir şey için endişelenmesine gerek yoktu; özellikle aylık fiyat tek haneli euro miktarında oldukça düşük olduğundan bu pratikti.


Bunun nedeni, binadaki her kiracının katılması ve ev sahibinin toplu sözleşmede büyük miktarda indirim almış olmasıydı. İşin püf noktası: tüm kiracılar katılmak istemedi; bazıları kablo maliyetlerinden tasarruf etmeyi tercih etti.


Hangi değişiklikler?


Temmuz ayından itibaren ev sahiplerinin TV masraflarını kiracılara yansıtmasına artık izin verilmeyecek. Daha önce ek masrafları ödemiş olan kiracıların sözleşme açısından kendi yollarına gitmeleri gerekmektedir. Kablolu yayın operatörleri Vodafone ve Tele Columbus'a alternatifler arasında Deutsche Telekom, Waipu ve Zattoo'nun Magenta TV gibi çevrimiçi hizmetleri yer alıyor. Ev sahibinin bulaşıkların balkona veya çatıya yerleştirilmesine izin vermesi koşuluyla, anten TV ve uydu antenleri de seçenekler arasındadır. Bu nedenle kiracı, kendi sözleşmesini imzalamalı veya Vodafone'un yeni bir sözleşme yapısında yer almalıdır; kiracı bu sözleşmeye katılabilir ancak katılmak zorunda değildir – bunun bedelini kiradan ayrı olarak öder.


Son teslim tarihini göz ardı edersem siyah ekranla karşılaşır mıyım?


Evet ve hayır. Vodafone'a göre hızlı ve sert bir kesinti olmayacak: Ev sahibinin toplu sözleşmesi artık geçerli olmadığı için televizyon sinyali bir anda kapatılmayacak. Ancak aynı zamanda sağlayıcılar da baskıyı artırıyor.


Almanya'nın patronu Marcel de Groot, “Kiracıları yaklaşan yasal değişiklik hakkında bilgilendirmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz ve onlarla birkaç kez iletişime geçeceğiz” diyor ve şunu ekliyor: “Kiracıların defalarca temasa rağmen kablolu TV bağlantısına karşı karar vermesi durumunda, kablo TV bağlantısını da keseceğiz. bağlantı.” Pÿur markalı Tele Columbus da kiracıları birkaç kez bilgilendireceklerini ve ancak bundan sonra bağlantıyı keseceklerini söylüyor.


Kaç kiracı henüz hiçbir şey yapmadı?


Yıllar boyunca, yaklaşık 12 milyon kiracı yan maliyet ayrıcalığından etkilendi, ancak artık bu sayı muhtemelen daha az, çünkü birçok ev sahibi toplu sözleşmelerini feshetti ve kiracılara kendi ayakları üzerinde durmaları veya yeni sözleşme yapılarına katılmaları gerektiğini bildirdi. . Fiyat karşılaştırma portalı Check24 tarafından yaptırılan Yougov anketine göre kiracıların yüzde 30'u gelecekte nasıl TV izlemek istediklerine henüz karar vermedi. Anket nisan ayının sonunda yapıldı.


Yan maliyet ayrıcalığının sona ermesi şirketler açısından ne anlama geliyor?


Rekabet tüm hızıyla devam ediyor, Deutsche Telekom, Waipu ve Zattoo yeni bir şafağı hissediyorlar; yan maliyet ayrıcalığı işleri üzerinde bir fren oluşturuyordu ve bu durum artık kaldırılıyor. Pazar lideri Vodafone kayıplarını kabullenmek zorunda kalırken, 2024'ün ilk çeyreğinde TV müşteri sayısı 650 bin azalarak 11,8 milyona geriledi. Bunların yaklaşık üçte ikisi yan maliyet ayrıcalığından etkilenen kiracılar, geri kalanı ise ev sahipleri ve kendi TV sözleşmeleri olan kiracılardır.


Vodafone ve Tele Columbus, bu talihsiz durumda olumlu bir şeyler bulmaya ve yeni sözleşmelerle kullanıcıları elde tutmaya çalışıyor. Müşterilerle konuşmaya çalışıyorlar ve aynı zamanda internet sözleşmelerini de satmak istiyorlar. Bunlar tüketiciler için kablolu TV ve interneti ayrı ayrı rezerve etmekten daha ucuzdur.


Büyük kazanan Deutsche Telekom mu?


Bonn merkezli şirket, şu ana kadar elde edilen kazanımlar mütevazı olsa da, şüphesiz yeni düzenlemenin kazananı oldu. Bonn merkezli grup, 2024 yılının ilk çeyreğinde Magenta TV'sine 126.000 müşteri ekleyerek toplamı 4,4 milyona çıkardı. Ancak Vodafone'un keskin düşüşüyle karşılaştırıldığında bu oldukça zayıf bir artış.


Bu konu sorulduğunda Telekom'un finans şefi Christian Illek “kordon kesicilere” işaret ediyor. Bunlar “artık her şeye ihtiyacım olmadığını ve hiç TV izlemediklerini, yalnızca yayın hizmetlerini kullandıklarını söyleyen insanlar”. Bu da televizyon pazarının daralmasına neden oluyor. Bazı uygulamalar için ücret alınır ancak kamu yayıncıları örneğin ARD medya kütüphanesi aracılığıyla ücretsiz olarak izlenebilir.


TV izlemek isteyen kiracılar için daha mı pahalı olacak?


Muhtemelen evet, ama sadece biraz. Vodafone'da fiyat aralığı kabaca ayda yedi ila dokuz avro arasındaydı; Şirketin yılın başından itibaren edindiği bilgilere göre gelecekte bu miktar, belirli sayıda müşteriyi içeren yeni bir anlaşmanın kullanıldığı varsayılarak sekiz ila on avro civarında olacak.


Ancak herhangi bir çerçeve anlaşması yoksa ve kiracı bireysel müşteri olarak tek başınaysa Vodafone'dan ayda neredeyse 13 avro ödemek zorunda kalıyor. Yayın sağlayıcısı Zattoo'nun en ucuz tarifesi 6,49 avro, Waipu'nun fiyatı ise 7,49 avro. Her iki çevrimiçi hizmet için ayrı bir internet sözleşmesi gereklidir ve bu, halihazırda Telekom aracılığıyla Magenta TV'ye dahil olabilir.


Tüketici avukatları ne diyor?


Prensip olarak, kiracılara televizyon kullanımı konusunda seçim özgürlüğü tanıdığı için hizmet bedeli ayrıcalığının sona ermesini memnuniyetle karşılıyorlar. Ancak tüketici savunucuları, kapı zilini çalan ve kiracılara imza atmaları için baskı yapan şüpheli satıcılara karşı uyarıda bulunuyor.


Felix Flosbach, “Bazen kiracının bir sözleşmeyi şimdi imzalaması gerekiyormuş gibi gösteriliyor, aksi halde televizyon ve interneti kaybedecekler; her ne kadar bu hiç de doğru olmasa da, daha sonra imzalayıp önce başka bir yerden bilgi alabilirsiniz” diyor. NRW tüketici danışma merkezi. Tüketici danışma merkezlerine bu tür adil olmayan kapıdan kapıya satışlarla ilgili defalarca şikayetler geldi.


dpa

#Konular