Vadodara: Markalı süt ürünlerini pazarlayan Gujarat Kooperatif Süt Pazarlama Federasyonu (GCMMF) amul Cuma sabahından itibaren Gujarat hariç ülkedeki tüm varyantlar ve tüm pazarlar için süt fiyatları revize edildi.
Bu, yerli süt ürünleri devinin ülkedeki süt fiyatlarını art arda ikinci kez artırması, ancak Gujarat’taki tüketicileri esirgemesi.
En son fiyat revizyonuyla, Amul sütünün tüm çeşitleri artık Delhi-NCR, Mumbai, Kalküta ve ülkedeki tüm büyük pazarlarda litre başına 2 Rs’den daha pahalı hale geldi.
Yine geçen yıl Ekim ayında Amul, tam yağlı krema çeşidi olan Amul Gold’un fiyatlarını artırmıştı, ancak eyalet meclisi seçimlerinin yapılacağı eyaletteki tüketicileri korumuştu.
GCMMF’nin genel müdürü jayen Mehta TOI’ye girdi maliyetlerindeki genel artış ve yem fiyatlarındaki artış göz önüne alındığında fiyat artışının çok gerekli olduğunu söyledi. Mehta, “Üye süt ürünleri sendikalarımız şimdiden çiftçilere yaklaşık %18 daha fazla süt alım fiyatı ödüyor” dedi ve süt fiyatlarına yapılan artışın Gujarat’ta etkisiz olduğunu sözlerine ekledi.
Bir örneğe atıfta bulunarak, Mehta çiftçi üyelerine satın alma fiyatı olarak kilo yağ başına 670 Rs ödeyen Gujarat süt sendikalarının şimdi kilo yağ başına 800 Rs ödediğini söyledi.
Geçen yıl GCMMF, Gujarat’ta süt fiyatlarını iki kez revize etti – ilki Mart’ta ve ikincisi Ağustos 2022’de. Ağustos’taki son fiyat artışından sonra, Amul Gold’un fiyatı litre başına 62 Rs, Amul Taaza ise litre başına 50 Rs’de duruyor. litre ve Gujarat’ta litre başına Rs 56’da Amul Shakti’ninki.
Gujarat dışında, Amul Gold’un fiyatı şu anda 66 Rs, Amul Taaza 54 Rs, Amul inek sütü 56 Rs ve Amul A2 manda sütünün fiyatı litre başına 70 Rs.