Güney Kore’de binlerce kişi kamyon şoförlerini desteklemek için protesto düzenledi

AnnaE

Global Mod
Global Mod
SEUL: Organize işçi hareketini temsil eden binlerce protestocu Cumartesi günü Güney Kore’nin başkentinde yürüdü ve hükümetin navlun fiyatı konusundaki bir anlaşmazlıktan kaçtıktan sonra grevdeki binlerce kamyon şoförünü işe geri döndürme çabalarını kınadı.
Yakınlardaki protestolardan dolayı herhangi bir yaralanma veya büyük çatışma bildirilmedi. Ulusal Meclis Seul’de. Göstericiler, çoğunlukla örgüt üyeleri Kore Sendikalar Konfederasyonusanık başkan Yoon Suk YeolMuhafazakar hükümetin işgücü üzerindeki baskısı ve kamyon şoförlerinin zorlu çalışma koşulları ve mali mücadeleler olarak tanımladıkları durumu görmezden gelmesi, artan yakıt maliyetleriyle daha da şiddetlendi.
Salı günü hükümet, grevleri ulusal ekonomiyi sarstığı için yaklaşık 2.500 çimento kamyonu şoförünün işbaşı yapması emrini verdi. Sendikaları greve devam etme sözü verdiği için kaç kamyon şoförünün emrin ardından işe döndüğü hemen belli olmadı.
Binlerce üyesi Kargo Kamyoncuları Dayanışması Sendika, hükümeti 2022’nin sonunda sona erecek olan asgari navlun oranlarını kalıcı hale getirmeye çağıran geçen haftadan beri grevde.
Asgari oranlar şu anda nakliye konteynırlarına ve çimentoya uygulanırken, grevciler ayrıca avantajların diğer kargolara da genişletilmesini istiyor. Bu, daha geniş anlaşma kapsamında petrol ve kimyasal tankerleri, çelik ve araba taşıyıcılarını ve kargo teslimatçılarını içerecektir.
Konteyner Kara, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı, limanlardaki trafiğin bu hafta başlarında yaklaşık %20’ye düşmesinin ardından Cumartesi sabahı normal seviyelerin %81’ine toparlandığını söyledi. Cumartesi günkü greve 5.000’den fazla kamyon sürücüsünün aktif olarak katıldığı belirtildi.
Salı günkü karar, bir Güney Kore hükümetinin kamyon sürücülerini işlerine geri dönmeye zorlamak için 2004’te revize edilmiş bir yasa uyarınca tartışmalı yetkilerini ilk kez kullanması oldu.
“Haklı sebep” olmadan uymamak, üç yıla kadar hapis veya 30 milyon won’a (22.400 $) kadar para cezası ile cezalandırılır. Eleştirmenler, yasanın anayasal hakları ihlal ettiğini çünkü grev için neyin kabul edilebilir şartlar olarak nitelendirildiğini açıkça tanımlamadığını söylüyor.
Yetkililer, nakliye gecikmelerinden en çok inşaat sektörünün etkilendiği için “işe başlama emrini” önce kamyon şoförlerine verdiklerini söylüyor. Benzin istasyonlarındaki olası kıtlıklarla ilgili endişeleri gerekçe göstererek, siparişi akaryakıt taşıyan sürücülere ikinci bir adım olarak genişletmeyi düşündüklerini söylüyorlar.
Grevin etkisi şimdiye kadar büyük ölçüde yerli sanayilerle sınırlı kaldı ve yarı iletkenler gibi ihracat sanayilerinde büyük aksamalara dair acil bir rapor yok.
Yoon hükümeti, asgari navlun oranlarını geçici olarak üç yıl daha uzatmayı teklif etti, ancak bu tür ödemelerin kapsamını genişletme talebini reddetti.
Kamyoncular, asgari ücret sisteminin mali durumları ve kişisel güvenlikleri için kritik öneme sahip olduğunu söylüyor ve bu sistem olmadan daha fazla teslimat yapmak zorunda kalacaklarını ve iki yakayı bir araya getirmek için tehlikeli bir şekilde araç kullanmak zorunda kalacaklarını söylüyor.