Güç ızgaralarının genişlemesi
Toprak kablosu yerine havai çizgi ile elektrik mi? Sonuçlar bu olurdu
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
2016 yılından bu yana büyük “elektrik otoyolları” için zemin kablosunun bir önceliği yürürlüktedir. Ancak bu, havai hatlardan çok daha pahalıdır. Sırada ne var?
Almanya'da elektriği genişletirken toprak kablolarının havai hatlara dönüştürülmesiyle de çok para tasarrufu sağlanabilir – tüketiciler bundan faydalanabilir. Alman Basın Ajansı Power Grid operatörü Tennet CEO'su Tim Meyerjürgens, sonraki üç büyük planlanan yeni inşaat hattında – Ostwestlink, Nordwestlink ve Suedwestlink – en az 20 milyar avro tasarruf edildi.
Meyerjürgens, “Orta vadede, ağ ücretleri kilowatt saat başına bir kuruş azaltılabilir.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Endüstri, iş ve özel hane halklarını rahatlatmak için her olasılığı kullanmak önemlidir.” Ağ genişlemesi, özel tüketicilere de ödeme yapan ağ ücretleri ile finanse edilir.
Federal Ağ Ajansı sözcüsü: “Genişleyen hatların tartışmasız maliyet avantajları var.” Ostwestlink, Nordwestlink ve Suedwestlink yeni inşaat hatları üzerindeki potansiyel tasarruflar yaklaşık 16.5 milyar avro olacak. “Ancak, havai hatlar için bir dönme, daha önce bir toprak kablosu olarak planlanan bu projenin planlanmasını geri alacaktı.” Güç ızgarası operatörü amprion, zemin kablosu önceliğinin sonuna kadar dikkatli bir şekilde ifade edildi.
Yenilenebilir enerjilerin genişlemesiyle enerji geçişi sırasında, özellikle kuzeyde üretilen rüzgar gücünü güneydeki büyük tüketici merkezlerine taşımak için binlerce yeni kilometre atılmalıdır. 2016'dan bu yana büyük “elektrik otoyolları” için zemin kablosunun bir önceliği yürürlüktedir. O zamanki Birlik Koalisyonu ve SPD tarafından ağ genişlemesi için nüfus arasında kabulü artırmak için tanıtılmıştır. Arka plan “canavar yolları” konusunda endişeliydi.
Bir makalede, şanzıman sistemi operatörü Tennet, TransnetBW ve 50Hertz, toprak kablosunun kullanımının genellikle umut edilen daha fazla kabul ile sonuçlanmadığını belirtir. Üç şirket elbette bir değişiklik için konuşuyor.
Koalisyon reformu duyurdu
CDU, CSU ve SPD Koalisyon Anlaşması, yeni planlanan yüksek voltajlı eşit akım iletim ağlarının (HGÜ) havai hatlar olarak “mümkünse” uygulanması gerektiğini belirtmektedir. Diyerek şöyle devam etti: “Özellikle yüklenmiş bölgeleri dikkate alacağız.” Bu önlemler ağ genişlemesini daha verimli hale getirebilir.
Federal Ekonomik İşler ve Enerji Bakanlığı sözcüsü, beklenen elektrik gereksinimi ile güvenlik durumunun, ağ genişlemesinin ve yenilenebilir enerjilerin genişlemesinin, 2025'teki yaz tatili kadar izleme için daha fazla çalışma için bir temel olarak kontrol edilmesi gerektiğini söyledi.
Dördüncü büyük güç ızgarası operatörü amperi şefi Christoph Müller şunları söyledi: “Teknolojiler hakkındaki tartışmadan önce ihtiyaç sorunu bizim için. Sadece gerçekten ihtiyacımız olanı inşa etmeliyiz. Talebin mevcut gelişimi daha önce varsayılandan daha az olduğunu gösteriyor.”
Ayrıca, onay prosedürleri daha hızlı hale gelmiştir, bu da zemin kablosunun önceliği ile de ilgilidir. Bu prosedürler tekrar daha uzun sürerse, sözde sözde yeniden dağıtım maliyetleri nedeniyle hiçbir şey kaydedilmedi. Bu, ağ ücretleri aracılığıyla ödenen güç şebekesindeki darboğazlara karşı telafi edici önlemler anlamına gelir. Müller, “Bu bakımdan, havai çizgiler için yeni bir öncelik oluşturmadan Dünya kablolarının önceliğini ortadan kaldırmak tehlikelidir.” Dedi.
DC projeleri Ostwestlink, Nordwestlink ve SuedWestlink ve Şubat ayında Federal seçimlerinden önce sözde Federal Gereksinimler planına dahil edilmedi. Federal Ağ Ajansı'na göre, planlama onayı artık 30 Haziran'a kadar AB acil durum düzenlemesi tarafından başlatılamaz. Dolayısıyla, acil durum yönetmeliğine göre hızlandırılmış onay prosedürleri bu projeler için dikkate alınmayacaktır.
Meyerjürgens, “Uzun zamandır toprak kablosunun doğrudan akım projeleri için zemin kablosunu bir havai çizgi ile değiştirmesini istiyoruz.” Dedi. “Merkezi ağ genişletme projelerinin onay prosedürlerinin yeniden başlatılması, artık zaman içinde değişme ve yeraltı kabloları yerine sürekli olarak havai hatların üzerine koyma fırsatı sunuyor.”
Bu projelerle ilgili
Gelecekte, Ostwestlink Yeşil Elektrik'i Aşağı Saksonya kıyısından Saksonya'ya taşıyacak. Kuzeybatı bağlantısı, Schleswig-Holstein'daki karada rüzgar enerjisinden elektrik getirmek ve Kuzey Denizi'ndeki açık deniz rüzgar gücü Baden-Württemberg'e getirmektir. Suedwestlink, Schleswig-Holstein ve Güney Almanya arasındaki iletim kapasitesini artırmayı amaçlamaktadır.
Tennet'e göre, tüm bölümler için planlama onay belgeleri, kuzeyden güneye SueDLink gibi büyük hatlar için Federal Ağ Ajansı'na sunuldu ve nihai yönetim süreci belirlendi. Bazı yerlerde bu zaten yapıldı, inşaat çalışmaları başladı. SuedLink bir toprak kablosu projesi olarak planlanmaktadır. Birçok yerde yeni elektrik yollarına karşı vatandaşların girişimleri var.
Federal Ağ Ajansı sözcüsü, bir toprak kablolama için tasarlanmış Nordwestlink ve Suedwestlink için çok adlandırılan tercih odalarının belirlendiğini söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “Tepegöz hatlara geçme kararı ise, bu tercih odaları eski olacak ve havai hatlar için tamamen yeni belirlenmesi gerekecekti.” Bu büyük gecikmelere neden olur.
Diğer şeylerin yanı sıra, güç şebekesi genişlemesi ağ ücretleriyle finanse edilir. Elektrik fiyatının bir parçası olarak ücretler son yıllarda önemli ölçüde artmıştır. Tennet'e göre, ağ ücretlerinde kilowatt saat başına bir oranda bir azalma özel hane halkları için anlamına gelecektir: yıllık 3.000 kilowatt saat tüketimi olan iki kişilik bir hane yılda 30 avro tasarrufu sağlayacak ve 5.000 kilowatt saatlik bir tüketim yılda 50 avro olacaktır.
Neden havai çizgiler daha ucuz
Üç iletim sistemi operatörünün makalesinde görülebileceği gibi, havai çizgiler toprak kablolarından çok daha hızlı ve daha ucuza inşa edilebilir. Tepegöz hattı yerine her kilometre toprak kabloları yaklaşık 10 ila 20 milyon avro daha fazladır. Tennet'e göre, topografik koşullara bağlı olarak, havai çizgiler için inşaat maliyetleri, toprak kablolarından dört ila sekiz daha ucuz bir faktördür. Ek olarak, kağıda göre, havai çizgiler çalışmada daha kolaydır ve daha hızlı onarılır.
DPA
Toprak kablosu yerine havai çizgi ile elektrik mi? Sonuçlar bu olurdu
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
2016 yılından bu yana büyük “elektrik otoyolları” için zemin kablosunun bir önceliği yürürlüktedir. Ancak bu, havai hatlardan çok daha pahalıdır. Sırada ne var?
Almanya'da elektriği genişletirken toprak kablolarının havai hatlara dönüştürülmesiyle de çok para tasarrufu sağlanabilir – tüketiciler bundan faydalanabilir. Alman Basın Ajansı Power Grid operatörü Tennet CEO'su Tim Meyerjürgens, sonraki üç büyük planlanan yeni inşaat hattında – Ostwestlink, Nordwestlink ve Suedwestlink – en az 20 milyar avro tasarruf edildi.
Meyerjürgens, “Orta vadede, ağ ücretleri kilowatt saat başına bir kuruş azaltılabilir.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Endüstri, iş ve özel hane halklarını rahatlatmak için her olasılığı kullanmak önemlidir.” Ağ genişlemesi, özel tüketicilere de ödeme yapan ağ ücretleri ile finanse edilir.
Federal Ağ Ajansı sözcüsü: “Genişleyen hatların tartışmasız maliyet avantajları var.” Ostwestlink, Nordwestlink ve Suedwestlink yeni inşaat hatları üzerindeki potansiyel tasarruflar yaklaşık 16.5 milyar avro olacak. “Ancak, havai hatlar için bir dönme, daha önce bir toprak kablosu olarak planlanan bu projenin planlanmasını geri alacaktı.” Güç ızgarası operatörü amprion, zemin kablosu önceliğinin sonuna kadar dikkatli bir şekilde ifade edildi.
Yenilenebilir enerjilerin genişlemesiyle enerji geçişi sırasında, özellikle kuzeyde üretilen rüzgar gücünü güneydeki büyük tüketici merkezlerine taşımak için binlerce yeni kilometre atılmalıdır. 2016'dan bu yana büyük “elektrik otoyolları” için zemin kablosunun bir önceliği yürürlüktedir. O zamanki Birlik Koalisyonu ve SPD tarafından ağ genişlemesi için nüfus arasında kabulü artırmak için tanıtılmıştır. Arka plan “canavar yolları” konusunda endişeliydi.
Bir makalede, şanzıman sistemi operatörü Tennet, TransnetBW ve 50Hertz, toprak kablosunun kullanımının genellikle umut edilen daha fazla kabul ile sonuçlanmadığını belirtir. Üç şirket elbette bir değişiklik için konuşuyor.
Koalisyon reformu duyurdu
CDU, CSU ve SPD Koalisyon Anlaşması, yeni planlanan yüksek voltajlı eşit akım iletim ağlarının (HGÜ) havai hatlar olarak “mümkünse” uygulanması gerektiğini belirtmektedir. Diyerek şöyle devam etti: “Özellikle yüklenmiş bölgeleri dikkate alacağız.” Bu önlemler ağ genişlemesini daha verimli hale getirebilir.
Federal Ekonomik İşler ve Enerji Bakanlığı sözcüsü, beklenen elektrik gereksinimi ile güvenlik durumunun, ağ genişlemesinin ve yenilenebilir enerjilerin genişlemesinin, 2025'teki yaz tatili kadar izleme için daha fazla çalışma için bir temel olarak kontrol edilmesi gerektiğini söyledi.
Dördüncü büyük güç ızgarası operatörü amperi şefi Christoph Müller şunları söyledi: “Teknolojiler hakkındaki tartışmadan önce ihtiyaç sorunu bizim için. Sadece gerçekten ihtiyacımız olanı inşa etmeliyiz. Talebin mevcut gelişimi daha önce varsayılandan daha az olduğunu gösteriyor.”
Ayrıca, onay prosedürleri daha hızlı hale gelmiştir, bu da zemin kablosunun önceliği ile de ilgilidir. Bu prosedürler tekrar daha uzun sürerse, sözde sözde yeniden dağıtım maliyetleri nedeniyle hiçbir şey kaydedilmedi. Bu, ağ ücretleri aracılığıyla ödenen güç şebekesindeki darboğazlara karşı telafi edici önlemler anlamına gelir. Müller, “Bu bakımdan, havai çizgiler için yeni bir öncelik oluşturmadan Dünya kablolarının önceliğini ortadan kaldırmak tehlikelidir.” Dedi.
DC projeleri Ostwestlink, Nordwestlink ve SuedWestlink ve Şubat ayında Federal seçimlerinden önce sözde Federal Gereksinimler planına dahil edilmedi. Federal Ağ Ajansı'na göre, planlama onayı artık 30 Haziran'a kadar AB acil durum düzenlemesi tarafından başlatılamaz. Dolayısıyla, acil durum yönetmeliğine göre hızlandırılmış onay prosedürleri bu projeler için dikkate alınmayacaktır.
Meyerjürgens, “Uzun zamandır toprak kablosunun doğrudan akım projeleri için zemin kablosunu bir havai çizgi ile değiştirmesini istiyoruz.” Dedi. “Merkezi ağ genişletme projelerinin onay prosedürlerinin yeniden başlatılması, artık zaman içinde değişme ve yeraltı kabloları yerine sürekli olarak havai hatların üzerine koyma fırsatı sunuyor.”
Bu projelerle ilgili
Gelecekte, Ostwestlink Yeşil Elektrik'i Aşağı Saksonya kıyısından Saksonya'ya taşıyacak. Kuzeybatı bağlantısı, Schleswig-Holstein'daki karada rüzgar enerjisinden elektrik getirmek ve Kuzey Denizi'ndeki açık deniz rüzgar gücü Baden-Württemberg'e getirmektir. Suedwestlink, Schleswig-Holstein ve Güney Almanya arasındaki iletim kapasitesini artırmayı amaçlamaktadır.
Tennet'e göre, tüm bölümler için planlama onay belgeleri, kuzeyden güneye SueDLink gibi büyük hatlar için Federal Ağ Ajansı'na sunuldu ve nihai yönetim süreci belirlendi. Bazı yerlerde bu zaten yapıldı, inşaat çalışmaları başladı. SuedLink bir toprak kablosu projesi olarak planlanmaktadır. Birçok yerde yeni elektrik yollarına karşı vatandaşların girişimleri var.
Federal Ağ Ajansı sözcüsü, bir toprak kablolama için tasarlanmış Nordwestlink ve Suedwestlink için çok adlandırılan tercih odalarının belirlendiğini söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “Tepegöz hatlara geçme kararı ise, bu tercih odaları eski olacak ve havai hatlar için tamamen yeni belirlenmesi gerekecekti.” Bu büyük gecikmelere neden olur.
Diğer şeylerin yanı sıra, güç şebekesi genişlemesi ağ ücretleriyle finanse edilir. Elektrik fiyatının bir parçası olarak ücretler son yıllarda önemli ölçüde artmıştır. Tennet'e göre, ağ ücretlerinde kilowatt saat başına bir oranda bir azalma özel hane halkları için anlamına gelecektir: yıllık 3.000 kilowatt saat tüketimi olan iki kişilik bir hane yılda 30 avro tasarrufu sağlayacak ve 5.000 kilowatt saatlik bir tüketim yılda 50 avro olacaktır.
Neden havai çizgiler daha ucuz
Üç iletim sistemi operatörünün makalesinde görülebileceği gibi, havai çizgiler toprak kablolarından çok daha hızlı ve daha ucuza inşa edilebilir. Tepegöz hattı yerine her kilometre toprak kabloları yaklaşık 10 ila 20 milyon avro daha fazladır. Tennet'e göre, topografik koşullara bağlı olarak, havai çizgiler için inşaat maliyetleri, toprak kablolarından dört ila sekiz daha ucuz bir faktördür. Ek olarak, kağıda göre, havai çizgiler çalışmada daha kolaydır ve daha hızlı onarılır.
DPA