Geç zincirler tehdit etti
Trump'ın gümrük fırtınaları havacılıklara şiddetle vurabilir
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Yeni ABD gümrük politikası hava trafiği için sonuçsuz kalmıyor. İlk yolcular rezervasyonlarla geri çekiliyor. Tarifeler uçaklara da genişletilirse, pahalı olacaktır.
Amerika Birleşik Devletleri'nde yolcular zaten elendi ve dünya çapında havayolları gelecekteki işlerden endişe duyuyor. ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük politikası uzun zamandır uluslararası hava trafiğini etkiliyor. Ancak gümrük duvarları ABD ve Avrupa arasında yukarı çekilirse çok daha kötü olabilir.
AB ve ABD müzakere ederken, endüstri hala gelecekteki koşullarda şaşırtıcı. Şu anda, sadece yüzde 10 ve yüzde 25 özel tarifeler, otomobiller, otomobil parçaları, çelik ve alüminyum üzerinde sadece yeni ABD taban özelliği yürürlüktedir. 1980 DTÖ anlaşmasına göre, sivil uçak ve uçak parçaları şu ana kadar AB ve ABD arasındaki tarifelerden çıkarıldı. Endüstri Derneği BDL sözcüsü “Bu anlaşma uygulanmaya devam etmeli” diyor.
Ancak ilk başta insanlar hava yolculuğu olmadan yapıyorlar, kredi sigortacısı Euler Hermes'den sektör uzmanı Maria Latorre'yi uyarıyor. ABD ekonomisi ve enflasyonist sonuçlarla ilgili artan endişeler nedeniyle, ABD'de hem Çin hem de Avrupa ile karşılık gelen rezervasyon figürleri ile girdi ve giden turizm ile önemli bir yavaşlama öngörüyor.
Önümüzdeki üç aylık rapora atıfta bulunarak, Lufthansa Grubu şu anda Kuzey Atlantik'in ana pazarı hakkında herhangi bir ayrıntı çağırmıyor. Mart ayında yıllık finansal tabloları sunarken, CEO Carsten Spohr hala istikrarlı rezervasyon rakamları ve özellikle ABD müşterileri için elde edilen yüksek bilet fiyatları bildirdi. Rakip Condor, rezervasyon girdilerinin “kendi piyasa beklentileri çerçevesinde” olduğunu bildiriyor. Büyük değişiklik yoktu.
ABD iç pazarına bir bakış, Trump'ın gümrük fırtınalarının zamanlarında sakinliğin hızla bitebileceğini gösteriyor. Yetkililer, iş adamları ve özel yolcular daha az yerli uçuş rezervasyonu yapar ve paralarını bir arada tutarlar. Sonuç olarak, büyük ABD şirketleri beklentilerini düzelttiler, bazen iş figürlerine güvenmiyorlar. Ve Virgin Atlantic Airways, ABD ve Büyük Britanya arasındaki uzun mesafeli uçuşlarında rezervasyon düşüşleri bildirdi.
Bununla birlikte, modern yolcu uçaklarının inşası için tedarik zincirleri için daha fazla endişe uygulanmaktadır. Euler Hermes'in bir hattına göre, Airbus'un 2.000'den fazla tedarikçisi var, Boeing en az 345, çoğunluğu da yurtdışında sorumlu. Marie-Christine von Hahn, “Avrupa ve Amerika havacılıkta yakından iç içe geçiyor. Şirketlerimiz acilen teslimatlara bağımlı. Bazen üretim sürecinde bile birkaç sınır geçişi var” diyor.
Ek gümrük engelleri olmasa bile, Corona krizinden sonra yolcu jetleri, ince hava planlarına ve buna bağlı olarak yüksek bilet fiyatlarına yol açan kıt bir emtia. Büyük üretim ve onay sorunları nedeniyle, Boeing özellikle teslimatlarıyla temerrüde düşüyor, böylece çok sayıda havayolu umutsuzca yeni uçaklar bekliyor. Avrupalı yarışmacı Airbus'ta, yıllık üretimin on katına sahip sipariş kitapları aşırı kalabalık.
Finansal haber ajansı Bloomberg'e göre, Çin'in havayollarına ABD uçak üreticisi Boeing'den makineleri devralmaması ve ABD şirketlerinin havacılığı için ekipman veya ekipman almaması talimatı verdiği söyleniyor. Kendi orta aralıklı jet Comac C919'un saati, Batı'dan birçok parça gelse bile Çin'de yenebilir. Von Hahn, “Bu transatlantik tarifeler sadece rakiplerimizi kullanıyor. Batı böylece kendi rekabet gücünü fren ediyor” diyor.
Lufthansa'da, yılın başında 242 sabit uçak siparişi notindeydi, 101 jet Boeing'den geliyor. Bunlar arasında, Lufthansa koltuklarındaki onayların olmaması nedeniyle çiftlikte hala Seattle'da bulunan 787 tipinden tam bir monte edilmiş Dreamliner var. “Süddeutsche Zeitung” dan gelen bilgilere göre, Atlantik aracılığıyla kısa sürede sert ayetlerden jetleri uçurmak veya İsviçre'den ithal etmek zaten dahili olarak kontrol ediliyor.
Havayolları uçaklarda tarife ödemek istemiyor
Boeing toptancı Ryanair, Trump'ın amiral gemisi ihracat şirketi Boeing'e bir gümrük balastı takmayacağı gerçeğine dayanıyor. Gelecek yıldan 2034'e kadar, Iren, şirket DPA talebini kaydettiği için 330 Boeing 737-Jets- “kararlaştırılan fiyata” teslim edilmesini bekliyor. Avrupa Airbus uçaklarında yapılan bir değişiklik, uçak üreticilerinin tam sipariş kitapları nedeniyle havayolu şirketi için bir seçenektir. ABD Havayolu Deltası, sipariş edilen Airbus makineleri için asla ithalat görevlerini üstlenmeyeceğini zaten açıkça belirtti.
Bununla birlikte, Gümrük Malası boyunca kısa vadeli bir kazanan olabilir: “Spiegel” ile yapılan bir röportajda, yeni EasyJet patronu Kenton Jarvis, ABD gezileri terk edilirse Avrupa'daki ek yolcular için umuyor. “Airbus ile Avrupa'dan bir uçağımız olduğu ve motorlarımızın Amerikan şirketinden Pratt & Whitney'den gelmediğinden çok mutluyuz. Diğerlerinden daha akıllı değildik, sadece şanslıydık.”
DPA
Trump'ın gümrük fırtınaları havacılıklara şiddetle vurabilir
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Yeni ABD gümrük politikası hava trafiği için sonuçsuz kalmıyor. İlk yolcular rezervasyonlarla geri çekiliyor. Tarifeler uçaklara da genişletilirse, pahalı olacaktır.
Amerika Birleşik Devletleri'nde yolcular zaten elendi ve dünya çapında havayolları gelecekteki işlerden endişe duyuyor. ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük politikası uzun zamandır uluslararası hava trafiğini etkiliyor. Ancak gümrük duvarları ABD ve Avrupa arasında yukarı çekilirse çok daha kötü olabilir.
AB ve ABD müzakere ederken, endüstri hala gelecekteki koşullarda şaşırtıcı. Şu anda, sadece yüzde 10 ve yüzde 25 özel tarifeler, otomobiller, otomobil parçaları, çelik ve alüminyum üzerinde sadece yeni ABD taban özelliği yürürlüktedir. 1980 DTÖ anlaşmasına göre, sivil uçak ve uçak parçaları şu ana kadar AB ve ABD arasındaki tarifelerden çıkarıldı. Endüstri Derneği BDL sözcüsü “Bu anlaşma uygulanmaya devam etmeli” diyor.
Ancak ilk başta insanlar hava yolculuğu olmadan yapıyorlar, kredi sigortacısı Euler Hermes'den sektör uzmanı Maria Latorre'yi uyarıyor. ABD ekonomisi ve enflasyonist sonuçlarla ilgili artan endişeler nedeniyle, ABD'de hem Çin hem de Avrupa ile karşılık gelen rezervasyon figürleri ile girdi ve giden turizm ile önemli bir yavaşlama öngörüyor.
Önümüzdeki üç aylık rapora atıfta bulunarak, Lufthansa Grubu şu anda Kuzey Atlantik'in ana pazarı hakkında herhangi bir ayrıntı çağırmıyor. Mart ayında yıllık finansal tabloları sunarken, CEO Carsten Spohr hala istikrarlı rezervasyon rakamları ve özellikle ABD müşterileri için elde edilen yüksek bilet fiyatları bildirdi. Rakip Condor, rezervasyon girdilerinin “kendi piyasa beklentileri çerçevesinde” olduğunu bildiriyor. Büyük değişiklik yoktu.
ABD iç pazarına bir bakış, Trump'ın gümrük fırtınalarının zamanlarında sakinliğin hızla bitebileceğini gösteriyor. Yetkililer, iş adamları ve özel yolcular daha az yerli uçuş rezervasyonu yapar ve paralarını bir arada tutarlar. Sonuç olarak, büyük ABD şirketleri beklentilerini düzelttiler, bazen iş figürlerine güvenmiyorlar. Ve Virgin Atlantic Airways, ABD ve Büyük Britanya arasındaki uzun mesafeli uçuşlarında rezervasyon düşüşleri bildirdi.
Bununla birlikte, modern yolcu uçaklarının inşası için tedarik zincirleri için daha fazla endişe uygulanmaktadır. Euler Hermes'in bir hattına göre, Airbus'un 2.000'den fazla tedarikçisi var, Boeing en az 345, çoğunluğu da yurtdışında sorumlu. Marie-Christine von Hahn, “Avrupa ve Amerika havacılıkta yakından iç içe geçiyor. Şirketlerimiz acilen teslimatlara bağımlı. Bazen üretim sürecinde bile birkaç sınır geçişi var” diyor.
Ek gümrük engelleri olmasa bile, Corona krizinden sonra yolcu jetleri, ince hava planlarına ve buna bağlı olarak yüksek bilet fiyatlarına yol açan kıt bir emtia. Büyük üretim ve onay sorunları nedeniyle, Boeing özellikle teslimatlarıyla temerrüde düşüyor, böylece çok sayıda havayolu umutsuzca yeni uçaklar bekliyor. Avrupalı yarışmacı Airbus'ta, yıllık üretimin on katına sahip sipariş kitapları aşırı kalabalık.
Finansal haber ajansı Bloomberg'e göre, Çin'in havayollarına ABD uçak üreticisi Boeing'den makineleri devralmaması ve ABD şirketlerinin havacılığı için ekipman veya ekipman almaması talimatı verdiği söyleniyor. Kendi orta aralıklı jet Comac C919'un saati, Batı'dan birçok parça gelse bile Çin'de yenebilir. Von Hahn, “Bu transatlantik tarifeler sadece rakiplerimizi kullanıyor. Batı böylece kendi rekabet gücünü fren ediyor” diyor.
Lufthansa'da, yılın başında 242 sabit uçak siparişi notindeydi, 101 jet Boeing'den geliyor. Bunlar arasında, Lufthansa koltuklarındaki onayların olmaması nedeniyle çiftlikte hala Seattle'da bulunan 787 tipinden tam bir monte edilmiş Dreamliner var. “Süddeutsche Zeitung” dan gelen bilgilere göre, Atlantik aracılığıyla kısa sürede sert ayetlerden jetleri uçurmak veya İsviçre'den ithal etmek zaten dahili olarak kontrol ediliyor.
Havayolları uçaklarda tarife ödemek istemiyor
Boeing toptancı Ryanair, Trump'ın amiral gemisi ihracat şirketi Boeing'e bir gümrük balastı takmayacağı gerçeğine dayanıyor. Gelecek yıldan 2034'e kadar, Iren, şirket DPA talebini kaydettiği için 330 Boeing 737-Jets- “kararlaştırılan fiyata” teslim edilmesini bekliyor. Avrupa Airbus uçaklarında yapılan bir değişiklik, uçak üreticilerinin tam sipariş kitapları nedeniyle havayolu şirketi için bir seçenektir. ABD Havayolu Deltası, sipariş edilen Airbus makineleri için asla ithalat görevlerini üstlenmeyeceğini zaten açıkça belirtti.
Bununla birlikte, Gümrük Malası boyunca kısa vadeli bir kazanan olabilir: “Spiegel” ile yapılan bir röportajda, yeni EasyJet patronu Kenton Jarvis, ABD gezileri terk edilirse Avrupa'daki ek yolcular için umuyor. “Airbus ile Avrupa'dan bir uçağımız olduğu ve motorlarımızın Amerikan şirketinden Pratt & Whitney'den gelmediğinden çok mutluyuz. Diğerlerinden daha akıllı değildik, sadece şanslıydık.”
DPA