Fransız süpermarket zinciri
Carrefour gizli fiyat artışları konusunda uyardı
Fransız perakende zinciri Carrefour, “Fiyatı yeniden müzakere etmeye kararlıyız” dedi. Fotoğraf
© Ahmed Yusni/epa/dpa
Satın alma gücü ve özellikle gıda fiyatlarının yüksek olması, şu anda Fransa’da halk ve siyaset açısından endişe kaynağı. Şimdi bir süpermarket zinciri buna tepki gösteriyor.
Fransız süpermarket zinciri Carrefour, Pazartesi gününden itibaren bir dizi gıda ürününe yapıştıracağı çıkartmalarla gizli fiyat artışlarına karşı uyarıda bulunmak istiyor. Carrefour’un diğer şeylerin yanı sıra kahve, cips, mayonez ve buzlu çay paketlerinin üzerine yapıştırmayı planladığı çıkartmalarda “Küçülme, bu ürünün ağırlığı azaldı ve tedarikçimizin fiyatı arttı” yazıyor. Gizli fiyat artışları yüzde 8 ila 40 arasında olacaktır. Etiket şöyle devam ediyor: “Fiyatı yeniden müzakere etmeye kararlıyız.”
Bu nedenle Carrefour, Fransız hükümetinin, aynı paketin içeriğinin azaltılıp azaltılmadığını endüstrinin ürünler üzerinde açıkça belirtmesini zorunlu kılacak bir yasa tasarısı öngörüyor. Ekonomi Bakanı Bruno Le Maire, “Bazı üreticiler ambalajı aynı tutarken ürünlerinin içeriğini azaltıyor ve hatta bazen fiyatları artırıyor. Bu skandaldır” dedi. “Ambalaj aynı olduğunda içerikteki azalmayı gözle görülür şekilde belirtme yükümlülüğünü Ekim ayında yasaya dahil edeceğiz.”
Satın alma gücü ve özellikle gıda fiyatlarının yüksek olması, şu anda Fransa’da halk ve siyaset açısından endişe kaynağı. Bakan Le Maire defalarca gıda şirketlerinden fiyatların düşürülmesini ve tüketicilere kolaylık sağlanmasını talep etmişti. Bakanın geçen hafta sektörle yaptığı istişarelerin ardından açıkladığı gibi, 5.000 gıda ürününün fiyatlarının sabit kalması veya düşürülmesi gerekiyor. Bununla birlikte Le Maire, kendisine göre kabul edilebilir fiyatlar sağlamak için yeterince çaba göstermeyen birkaç büyük yabancı şirketi de aşağıladı. Carrefour’un adını verdiği ürünler de yabancı gıda firmalarından geliyor.
Almanya’da Stiftung Warentest kısa bir süre önce “küçülme”, yani ambalajdaki neredeyse hiç fark edilmeyen içeriklerin küçültülmesi konusunda uyarıda bulundu.
dpa
#Konular
Carrefour gizli fiyat artışları konusunda uyardı
Fransız perakende zinciri Carrefour, “Fiyatı yeniden müzakere etmeye kararlıyız” dedi. Fotoğraf
© Ahmed Yusni/epa/dpa
Satın alma gücü ve özellikle gıda fiyatlarının yüksek olması, şu anda Fransa’da halk ve siyaset açısından endişe kaynağı. Şimdi bir süpermarket zinciri buna tepki gösteriyor.
Fransız süpermarket zinciri Carrefour, Pazartesi gününden itibaren bir dizi gıda ürününe yapıştıracağı çıkartmalarla gizli fiyat artışlarına karşı uyarıda bulunmak istiyor. Carrefour’un diğer şeylerin yanı sıra kahve, cips, mayonez ve buzlu çay paketlerinin üzerine yapıştırmayı planladığı çıkartmalarda “Küçülme, bu ürünün ağırlığı azaldı ve tedarikçimizin fiyatı arttı” yazıyor. Gizli fiyat artışları yüzde 8 ila 40 arasında olacaktır. Etiket şöyle devam ediyor: “Fiyatı yeniden müzakere etmeye kararlıyız.”
Bu nedenle Carrefour, Fransız hükümetinin, aynı paketin içeriğinin azaltılıp azaltılmadığını endüstrinin ürünler üzerinde açıkça belirtmesini zorunlu kılacak bir yasa tasarısı öngörüyor. Ekonomi Bakanı Bruno Le Maire, “Bazı üreticiler ambalajı aynı tutarken ürünlerinin içeriğini azaltıyor ve hatta bazen fiyatları artırıyor. Bu skandaldır” dedi. “Ambalaj aynı olduğunda içerikteki azalmayı gözle görülür şekilde belirtme yükümlülüğünü Ekim ayında yasaya dahil edeceğiz.”
Satın alma gücü ve özellikle gıda fiyatlarının yüksek olması, şu anda Fransa’da halk ve siyaset açısından endişe kaynağı. Bakan Le Maire defalarca gıda şirketlerinden fiyatların düşürülmesini ve tüketicilere kolaylık sağlanmasını talep etmişti. Bakanın geçen hafta sektörle yaptığı istişarelerin ardından açıkladığı gibi, 5.000 gıda ürününün fiyatlarının sabit kalması veya düşürülmesi gerekiyor. Bununla birlikte Le Maire, kendisine göre kabul edilebilir fiyatlar sağlamak için yeterince çaba göstermeyen birkaç büyük yabancı şirketi de aşağıladı. Carrefour’un adını verdiği ürünler de yabancı gıda firmalarından geliyor.
Almanya’da Stiftung Warentest kısa bir süre önce “küçülme”, yani ambalajdaki neredeyse hiç fark edilmeyen içeriklerin küçültülmesi konusunda uyarıda bulundu.
dpa
#Konular