analiz
“Heidi kim?” – Sol parti çocukları nasıl ikna etti
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Sol, genç seçmenler arasında Federal seçimlerini kazanıyor. Ardından aşırı sağ. Daha yakın bir analiz, sorunların ne olduğunu gösterir.
Kalbin El: Heidi Reichinnek'i birkaç hafta öncesine kadar kim biliyordu? Solun ortak adayının, partisinin son federal seçimlerde 25 yaşın altındaki seçmenler arasında en güçlü güç haline gelmesi gerçeğinde önemli bir paya sahip olması gerekir. Bu grubun iyi bir çeyreği 23 Şubat 2025'te Sol'u seçti. Genç seçmenler arasında ikinci sırada yer alan aşırı aşırılık yanlısı AFD'yi (yaklaşık yüzde 20) aldı. Geleneksel olarak genç seçmenler için cazip olmayan sendika partileri, 2021 seçimine kıyasla bir şeyler de artırıyor.
Bu sonuç siyaset bilimcileri için çok şaşırtıcı değil. Deneyimler, gençlerin sık sık muhalif partileri seçtiğini göstermiştir, Paula Diehl, Politolog. 2021'deki Federal seçimlerinde, Yeşiller ve FDP özellikle seçmenlere olan bu eğilimden yararlandı, o zamanlar 25 yaşın altındaki kişiler arasında açıkça önde vardı. Ancak bu tek başına mevcut seçim sonucunu kısımlarda açıklıyor.
24 Şubat 2025.10: 26
Fazlalık Seçimi 2025
Genç kadınlar ve yaşlı erkekler böyle seçti
Gençlik araştırmacısı Simon Schnetzer'i “Zeit Online” da açıklıyor. Sonuç olarak, siyasi önlemler yaşam gerçeğini almaz. Odak noktası, sosyal ve finansal güvenlik ve iklim korumasıdır. Ve: Gençlerin çoğunluğu siyasetteki yasama baskısına karşı koymak istedi, dedi Schnetzer.
Bu ihtiyaçlar, içerik açısından ve ayrıca personel açısından en başarılı genç seçmenlerin bu ihtiyaçlarını ele almaktadır. 36 yaşındaki Heidi Reichinnek, sosyal medya yıldızı oldu. Birkaç gün ve saat içinde. Tikkok ve Instagram gibi sosyal medyada tavandan çekilen 29 Ocak 2025'teki “Marka Duvarı” konuşması milyonlarca izleyiciye ulaştı. Özellikle genç insanlar. Ve bu hiçbir şekilde bir tesadüf değildi, ancak stratejik medya çalışmasının sonucu: sadece Tikok'ta 575.000 takipçi topladı ve Instagram'da yaklaşık 500.000. Ve Heidi Reichinnek'in yayınladığı şey, yaşam açısından ve gençler için güvenilir olduğu düşünülebilir: on yıldan fazla bir süredir, pedagojik gençlik refahında incelenen Orta Doğu ve siyaset bilimcisi, 2021'den beri fımkara görevi için çalışıyor.
21 Şubat 2025.19: 42
Pempettag seçimi
Sosyal medyadaki “Gen Z testi” nde politikacılar dişlerini ısırır
Sosyal medya neden değil, yürürlükte
Bilimsel bilgiye göre, sadece medya tüketimi genellikle insanların eyleminin nedeni değildir. Sosyolog Paul Lazarfeld'in ilk olarak 1940'ta gösterebildiği için medya içeriği mevcut görüş ve tutumları artırabilir. Siyasi aşırılık yanlılarının her zaman yararlandığı bir insan treni. Son fakat en az değil, Afd. Çünkü: Seçim analizlerinin en geç 1990'ların başından beri gösterdiği gibi, bazı gençlerin yasal uluslararası pozisyonlara ve partilere eğilimi tamamen yeni değildir. Temel olarak kamuoyunda değişti, sosyal medyanın rolü nispeten yeni.
Tikkok, Instagram, Facebook & Co'dan algoritmalar özellikle geniş ve sürekli dağılım sağlar. Bu tam olarak ABD ve Çin'den gelen platform grupları reklam paralarını hak ediyor. Editoryal, gazetecilik medyasının aksine – bu şirketler yaygın içerik için sorumluluğu büyük ölçüde reddeder. AFD gibi partilerin yıllardır sosyal medyaya çok güçlü bir şekilde odaklandıkları ve aynı zamanda gazetecilik medyasını hakaret ettikleri pek harika bir şekilde.
24 Şubat 2025.13: 09
Fikir
Seçim sonucundan hayal kırıklığına uğradınız mı? Bu beş nokta olumlu
Bu strateji sadece genç seçmenler tarafından yakalandı, aynı zamanda tüm seçmenlerin toplam yüzde 16'sında, yani her altıncı yetişkin vatandaşı ile birlikte. Sol seçmenlerle 18-24 yaşındakilerle tanışmak için dörtten azına saymanız gerekiyor. Tamamen istatistiksel olarak. 2025 Bundestag seçimlerinin bu özel sayısı, önümüzdeki birkaç yıl içinde politik ve sosyal olarak neler yapılacağını gösteriyor.
“Heidi kim?” – Sol parti çocukları nasıl ikna etti
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Sol, genç seçmenler arasında Federal seçimlerini kazanıyor. Ardından aşırı sağ. Daha yakın bir analiz, sorunların ne olduğunu gösterir.
Kalbin El: Heidi Reichinnek'i birkaç hafta öncesine kadar kim biliyordu? Solun ortak adayının, partisinin son federal seçimlerde 25 yaşın altındaki seçmenler arasında en güçlü güç haline gelmesi gerçeğinde önemli bir paya sahip olması gerekir. Bu grubun iyi bir çeyreği 23 Şubat 2025'te Sol'u seçti. Genç seçmenler arasında ikinci sırada yer alan aşırı aşırılık yanlısı AFD'yi (yaklaşık yüzde 20) aldı. Geleneksel olarak genç seçmenler için cazip olmayan sendika partileri, 2021 seçimine kıyasla bir şeyler de artırıyor.
Bu sonuç siyaset bilimcileri için çok şaşırtıcı değil. Deneyimler, gençlerin sık sık muhalif partileri seçtiğini göstermiştir, Paula Diehl, Politolog. 2021'deki Federal seçimlerinde, Yeşiller ve FDP özellikle seçmenlere olan bu eğilimden yararlandı, o zamanlar 25 yaşın altındaki kişiler arasında açıkça önde vardı. Ancak bu tek başına mevcut seçim sonucunu kısımlarda açıklıyor.
24 Şubat 2025.10: 26
Fazlalık Seçimi 2025
Genç kadınlar ve yaşlı erkekler böyle seçti
Gençlik araştırmacısı Simon Schnetzer'i “Zeit Online” da açıklıyor. Sonuç olarak, siyasi önlemler yaşam gerçeğini almaz. Odak noktası, sosyal ve finansal güvenlik ve iklim korumasıdır. Ve: Gençlerin çoğunluğu siyasetteki yasama baskısına karşı koymak istedi, dedi Schnetzer.
Bu ihtiyaçlar, içerik açısından ve ayrıca personel açısından en başarılı genç seçmenlerin bu ihtiyaçlarını ele almaktadır. 36 yaşındaki Heidi Reichinnek, sosyal medya yıldızı oldu. Birkaç gün ve saat içinde. Tikkok ve Instagram gibi sosyal medyada tavandan çekilen 29 Ocak 2025'teki “Marka Duvarı” konuşması milyonlarca izleyiciye ulaştı. Özellikle genç insanlar. Ve bu hiçbir şekilde bir tesadüf değildi, ancak stratejik medya çalışmasının sonucu: sadece Tikok'ta 575.000 takipçi topladı ve Instagram'da yaklaşık 500.000. Ve Heidi Reichinnek'in yayınladığı şey, yaşam açısından ve gençler için güvenilir olduğu düşünülebilir: on yıldan fazla bir süredir, pedagojik gençlik refahında incelenen Orta Doğu ve siyaset bilimcisi, 2021'den beri fımkara görevi için çalışıyor.
21 Şubat 2025.19: 42

Pempettag seçimi
Sosyal medyadaki “Gen Z testi” nde politikacılar dişlerini ısırır
Sosyal medya neden değil, yürürlükte
Bilimsel bilgiye göre, sadece medya tüketimi genellikle insanların eyleminin nedeni değildir. Sosyolog Paul Lazarfeld'in ilk olarak 1940'ta gösterebildiği için medya içeriği mevcut görüş ve tutumları artırabilir. Siyasi aşırılık yanlılarının her zaman yararlandığı bir insan treni. Son fakat en az değil, Afd. Çünkü: Seçim analizlerinin en geç 1990'ların başından beri gösterdiği gibi, bazı gençlerin yasal uluslararası pozisyonlara ve partilere eğilimi tamamen yeni değildir. Temel olarak kamuoyunda değişti, sosyal medyanın rolü nispeten yeni.
Tikkok, Instagram, Facebook & Co'dan algoritmalar özellikle geniş ve sürekli dağılım sağlar. Bu tam olarak ABD ve Çin'den gelen platform grupları reklam paralarını hak ediyor. Editoryal, gazetecilik medyasının aksine – bu şirketler yaygın içerik için sorumluluğu büyük ölçüde reddeder. AFD gibi partilerin yıllardır sosyal medyaya çok güçlü bir şekilde odaklandıkları ve aynı zamanda gazetecilik medyasını hakaret ettikleri pek harika bir şekilde.
24 Şubat 2025.13: 09

Fikir
Seçim sonucundan hayal kırıklığına uğradınız mı? Bu beş nokta olumlu
Bu strateji sadece genç seçmenler tarafından yakalandı, aynı zamanda tüm seçmenlerin toplam yüzde 16'sında, yani her altıncı yetişkin vatandaşı ile birlikte. Sol seçmenlerle 18-24 yaşındakilerle tanışmak için dörtten azına saymanız gerekiyor. Tamamen istatistiksel olarak. 2025 Bundestag seçimlerinin bu özel sayısı, önümüzdeki birkaç yıl içinde politik ve sosyal olarak neler yapılacağını gösteriyor.