Ranchi: Şehir pazarı farklı türden uçurtmalarla dolu Makar Sankranti Parti, ancak pek çok müşteri bunları satın almıyor – kapalı mekan ve çevrimiçi oyunların artan popülaritesinin bir sonucu olarak.
Atul GuptaDoranda pazarındaki Gift World mağazasının sahibi, “15 yıldır bu mağazayı işletiyoruz ve Makar Sankranti döneminde çok sayıda set sattık. Festival öncesi satışlar çok arttı ve yılda en az altı ay uçurtma satardık. Ancak ev içi oyunların ve dijital oyunların artan trendi ile çok az insan uçurmayı öğrenmek şöyle dursun uçurtma satın alıyor. Son beş yıldır, bu sezon stokların sadece %30’unu satıyoruz. Makar Sankranti’de uçurtma gününün tadını çıkarmak için çok az insan gönüllü olarak alışveriş yapıyor.”
Uçurtmanın fiyatı büyüklüğüne ve kalitesine göre 5 ila 100 TL arasında değişmektedir. Çocuklar, Chotta Bheem, Örümcek Adam gibi en sevdikleri çizgi film karakterlerinden bazılarını ararlar. Doraemon ve Bahubali uçurtmaların üzerine basılmıştır.
Başka bir perakendeci olan Yukarı Çarşı’daki Anıl Mağazası’nın sahibi Anıl Gupta şunları söyledi: “İnsanlar yaklaşık beş altı yıl önce evde manjha (uçurtmaların kullanıldığı ip) yapmak için boya ve cam tozu satın aldı. uçurtmalar azaldı, insanlar artık kendileri yapmak yerine hazır manjhaları tercih ediyor. Bu cam tozu ve boya ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Uçurtmalar geleneksel olarak kış boyunca uçurulur, ancak günümüzün ebeveynleri ve gençleri araba yarışları ve atıcılık gibi kapalı mekan oyunlarını tercih ediyor oyunlar.”
Daha önce, plastik manjha, kaplan, ejderha ve tuktuk dahil çok sayıda manjha özellikle öğrenciler arasında çok popülerdi. Gupta, artık festival boyunca sadece birkaç kişinin uçurtma uçurduğunu söyledi.
Ancak uçurtma meraklısı ve öğrenci olan Aryan Thakur, “Makar Sankranti benim en sevdiğim festivallerden biri. Festivalden iki ay önce bir grup arkadaşımızla kırlarda uçurtma uçurmaya giderdik. Karantinadan sonra, festivalden bir hafta önce sadece bir avuç arkadaşım terastan uçurtma uçuruyor.”
Atul GuptaDoranda pazarındaki Gift World mağazasının sahibi, “15 yıldır bu mağazayı işletiyoruz ve Makar Sankranti döneminde çok sayıda set sattık. Festival öncesi satışlar çok arttı ve yılda en az altı ay uçurtma satardık. Ancak ev içi oyunların ve dijital oyunların artan trendi ile çok az insan uçurmayı öğrenmek şöyle dursun uçurtma satın alıyor. Son beş yıldır, bu sezon stokların sadece %30’unu satıyoruz. Makar Sankranti’de uçurtma gününün tadını çıkarmak için çok az insan gönüllü olarak alışveriş yapıyor.”
Uçurtmanın fiyatı büyüklüğüne ve kalitesine göre 5 ila 100 TL arasında değişmektedir. Çocuklar, Chotta Bheem, Örümcek Adam gibi en sevdikleri çizgi film karakterlerinden bazılarını ararlar. Doraemon ve Bahubali uçurtmaların üzerine basılmıştır.
Başka bir perakendeci olan Yukarı Çarşı’daki Anıl Mağazası’nın sahibi Anıl Gupta şunları söyledi: “İnsanlar yaklaşık beş altı yıl önce evde manjha (uçurtmaların kullanıldığı ip) yapmak için boya ve cam tozu satın aldı. uçurtmalar azaldı, insanlar artık kendileri yapmak yerine hazır manjhaları tercih ediyor. Bu cam tozu ve boya ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Uçurtmalar geleneksel olarak kış boyunca uçurulur, ancak günümüzün ebeveynleri ve gençleri araba yarışları ve atıcılık gibi kapalı mekan oyunlarını tercih ediyor oyunlar.”
Daha önce, plastik manjha, kaplan, ejderha ve tuktuk dahil çok sayıda manjha özellikle öğrenciler arasında çok popülerdi. Gupta, artık festival boyunca sadece birkaç kişinin uçurtma uçurduğunu söyledi.
Ancak uçurtma meraklısı ve öğrenci olan Aryan Thakur, “Makar Sankranti benim en sevdiğim festivallerden biri. Festivalden iki ay önce bir grup arkadaşımızla kırlarda uçurtma uçurmaya giderdik. Karantinadan sonra, festivalden bir hafta önce sadece bir avuç arkadaşım terastan uçurtma uçuruyor.”