Enerji: LNG yeri: Federal kabine kanunda Mukran’ı içeriyor

EkoIte

Member
enerji
LNG yeri: Federal kabine kanunda Mukran’ı içeriyor





Federal hükümet, Mukran’da bir LNG terminali planlıyor. Fotoğraf

© Stefan Sauer/dpa


Rügen’in doğu kıyısında sıvılaştırılmış doğal gaz terminalinin inşası konusunda aylardır bir tartışma yaşanıyor. Mukran artık yer olarak kanuna dahil oldu. Bu da eleştiriyi körüklüyor gibi görünüyor.





Rügen’deki direnişe rağmen, federal hükümet adada bir sıvılaştırılmış doğal gaz terminalinin inşası için yasal hazırlıkları sürdürüyor. Federal kabine dün, şu anda Federal Meclis’te görüşülen sözde LNG Hızlandırma Yasası’na Sassnitz yakınlarındaki Mukran limanını dahil etmeye karar verdi.


“Enerji arzını güvence altına almak için buna karşılık gelen bir ihtiyaç olduğundan, Mecklenburg-Batı Pomeranya eyalet hükümeti ile yakın görüşmeden sonra, Baltık Denizi kıyısında bir yer olan Mukran, proje yeri olarak yasaya dahil edilecek.” Bakanlar turunun kararından sonra Federal Ekonomi Bakanlığı. Liman, belirlenmiş bir ticari ve endüstriyel bölgedir, bu nedenle inşaat önlemlerinin “uygulanması daha uygundur”.


Adada, hükümetin kararı, yerel politikacıların Federal Ekonomi Bakanı Robert Habeck (Yeşiller) ile başka bir görüşmesinden sadece birkaç gün sonra anlaşılmazlığı ve öfkeyi tetikledi. Binz Belediye Başkanı Karsten Schneider ve Turizm Müdürü Kai Gardeja tarafından yapılan açıklamada, “Federal hükümet katı ve demokrasiye zarar veren yaklaşımını bir kez daha kanıtlıyor. Gerçekleri yine gizlice vatandaşların ağzından kaçırıyor.”


Baltık Denizi kıyısında sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) için ikinci bir terminalin gerekli olduğuna dair hala makul bir kanıt yok. Mektupta Schneider ve Gardeja, Rügen’de LNG terminalinin inşasına karşı her türlü yasal yolu kullanacaklarını bir kez daha duyuruyor: “Çünkü Rügen sakinlerinin iradesi tamamen yok sayılıyor.”


Özellikle adadaki eleştirmenler, bir LNG terminaliyle bağlantılı nakliye ve boru hattı inşaatı gibi burada özellikle önemli olan turizm konusunda endişeli. Çevre için olası sonuçlara ilişkin endişeler ve gereksiz fazla kapasite yaratılacağı yönündeki eleştiriler de var. Adalılar, çevre koruma derneklerinden ve partilerinden neredeyse her yönden destek alıyor.


Habeck arz güvenliğini vurguluyor


Geçen haftanın sonunda yapılan toplantıda Habeck, turizm ve doğa korumacılarının endişelerini anladığını ifade etti. Federal hükümetin pozisyonunu açıklayarak, “Ama sonunda Almanya için hareket etmeliyiz ve arz güvenliği garanti altına alınmalı” dedi. Önümüzdeki kış enerji gereksinimlerindeki yenilenen artış göz önüne alındığında, zaman daralıyor. Habeck, “Bunu bu yıl yapmak istiyorsak, inşaata yazın başlamamız gerekir,” dedi.


Mukran’ın LNG Hızlandırma Yasası’na dahil edilmesi, daha hızlı bir onay sürecinin önünü açmalıdır. Yetkili, belirli planlama belgelerinin sorumlu devlet yetkilileri tarafından kontrol edilmesi gerektiğini söyledi. Mevcut tahminlere göre Federal Ekonomi Bakanlığı, terminalin 2024’ün ilk çeyreğinde faaliyete geçebileceğine inanıyor.


Ancak eyalet hükümeti, Mukran’ın federal yasaya dahil edilmesini aceleye getirmemek için kampanya yürütmüştü. Eyalet Ekonomi Bakanı Reinhard Meyer ve Çevre Bakanı Till Backhaus (her ikisi de SPD) tarafından yapılan ortak açıklamada, “Federal hükümet Mukran’ı bir yer olarak istiyor. Yerinde kabul için, yeterli zaman ayırmanız çok önemlidir. ilgili kişilerle planları konuşun ve tartışın.”


Proje aynı zamanda, halihazırda terminal inşaatı ile birkaç kez genel kurul ve komitelerde görüşmüş olan Schwerin eyalet parlamentosunda da bir sorun olmaya devam ediyor. Grupların çoğu daha fazla test yapılmasını istiyor.


dpa

#Konular