enerji
Belediye ısıtma planlaması birçok şehirde henüz emekleme aşamasındadır.
Fernheizwerk Neukölln AG tesislerinde yerleşik bir ısı pompası. Fotoğraf
© Hannes P. Albert/dpa
Belediyeler, ısıtma altyapılarını iklim nötr olacak şekilde nasıl dönüştürmek istediklerine dair planlar sunmalıdır. Bu, planlanan ısıtma yasasının temel taşıdır. Alman Şehirler Birliği şantiyede çok iş görüyor.
Alman Şehirler Birliği tarafından yapılan bir ankete göre, belediye ısıtma planlaması birçok yerde hala emekleme aşamasında. Ankete katılan 119 şehrin neredeyse yarısı (yüzde 47) şu anda ilk adımların araştırıldığı koordinasyon aşamasındadır. Mayıs ayında Alman Basın Ajansı’na sunulan anket, şehirlerin yüzde 18’inin envanter analizi üzerinde çalıştığını gösteriyor. Yüzde 17’lik bir kesim ise ısı planını hazırlama veya konsepti geliştirme sürecinde ve yüzde 4’ü ise uygulanma sürecinde. Ankete katılanların yüzde dördü henüz başlamadı bile.
Şehir derneğinin genel müdürü Helmut Dedy, şehirlerin çoğunun “belediye ısıtma planlamasına çoktan başladıklarını” söyledi. “Şehirler, bölgesel ısıtmanın stratejik olarak genişletildiği ve merkezi olmayan bir tedarikin, örneğin ısı pompalarının kullanılmasının mantıklı olduğu bölgelerde ısı talebinin ne kadar yüksek olduğunu analiz ediyor.”
dpa tarafından daha önce yapılan bir anket, belediyelerin çoğunun ısı planlamasına yeni başladığını göstermişti. Münih, Hamburg ve Köln gibi büyük şehirler oyunun önünde. Bazı federal eyaletlerde, ısı planlaması yalnızca federal hükümet başlattığında başlar.
Isı planlaması 2026’dan itibaren büyük şehirlerde mevcut olmalıdır.
Isı Planlama Yasası ile eyaletler ve belediyeler, ısıtma altyapılarını iklim nötr olacak şekilde nasıl dönüştürmek istediklerine dair somut planlar sunacaklar. Örneğin, ısı planlaması bölgesel ısıtma için hangi seçeneklerin olduğunu göstermelidir. Bu, daha iklim dostu ısıtma sistemlerine geçiş için daha fazla seçenek sunmalıdır. Böylece vatandaşlar, evlerinin yakında bir ısıtma ağına bağlanıp bağlanamayacağını veya bir ısı pompasına güvenmeleri gerekip gerekmediğini görebilir. “Isıtma Yasası” olarak bilinen Bina Enerji Yasası, belediye ısı planlamasına bağlanacaktır. Bu şekilde, mal sahipleri olası ısıtma varyantları hakkında tüm bilgilere sahip olmalıdır. Isı planlaması, 2026’dan itibaren büyük şehirlerde ve 2028’den itibaren kalan belediyeler için mevcut olmalıdır.
Dedy iddialı bir programdan bahsetti. “Bir ısıtma planı hazırlamak karmaşık bir süreçtir ve genellikle iki ila üç yıl sürer. Bu bedava olmaz.” Süreç birçok yerel aktörle koordine edilmelidir.
Ek personel gereksinimleri bekleniyor
Ankete göre, ankete katılan şehirlerin üçte ikisinden fazlası, ısıtma planı hazırlama maliyetlerinin 200.000 Euro’ya kadar çıkacağını tahmin ediyor. Büyük şehirler daha fazlasına sahip olma eğilimindeyken, çoğunluk beş pozisyona kadar ek personel ihtiyacı beklemektedir. Üçte birinden fazlasının ısı planlaması için kendi personel kapasitesi vardır. Şehirlerin yüzde 36’sı dış planlama ofislerine danıştığını ve yüzde 45’i bunu yapmayı planladığını belirtti.
Dedy, şehirler için daha fazla mali yardım çağrısında bulundu. Belediye ısıtma planlaması için yüzde 90 ila 100 oranında artan finansman oranlarıyla federal hükümetten gelen başlangıç finansmanı, yıl sonundan sonra da devam etmelidir. “Isınma planlarını gönüllü olarak veya devlet düzenlemelerine dayanarak hazırlamış olan öncü belediyelerin dezavantajlı durumda olmaması da önemlidir.” Bitmiş ısı planlarının tanınması gerekirdi.
dpa
#Konular
Belediye ısıtma planlaması birçok şehirde henüz emekleme aşamasındadır.
Fernheizwerk Neukölln AG tesislerinde yerleşik bir ısı pompası. Fotoğraf
© Hannes P. Albert/dpa
Belediyeler, ısıtma altyapılarını iklim nötr olacak şekilde nasıl dönüştürmek istediklerine dair planlar sunmalıdır. Bu, planlanan ısıtma yasasının temel taşıdır. Alman Şehirler Birliği şantiyede çok iş görüyor.
Alman Şehirler Birliği tarafından yapılan bir ankete göre, belediye ısıtma planlaması birçok yerde hala emekleme aşamasında. Ankete katılan 119 şehrin neredeyse yarısı (yüzde 47) şu anda ilk adımların araştırıldığı koordinasyon aşamasındadır. Mayıs ayında Alman Basın Ajansı’na sunulan anket, şehirlerin yüzde 18’inin envanter analizi üzerinde çalıştığını gösteriyor. Yüzde 17’lik bir kesim ise ısı planını hazırlama veya konsepti geliştirme sürecinde ve yüzde 4’ü ise uygulanma sürecinde. Ankete katılanların yüzde dördü henüz başlamadı bile.
Şehir derneğinin genel müdürü Helmut Dedy, şehirlerin çoğunun “belediye ısıtma planlamasına çoktan başladıklarını” söyledi. “Şehirler, bölgesel ısıtmanın stratejik olarak genişletildiği ve merkezi olmayan bir tedarikin, örneğin ısı pompalarının kullanılmasının mantıklı olduğu bölgelerde ısı talebinin ne kadar yüksek olduğunu analiz ediyor.”
dpa tarafından daha önce yapılan bir anket, belediyelerin çoğunun ısı planlamasına yeni başladığını göstermişti. Münih, Hamburg ve Köln gibi büyük şehirler oyunun önünde. Bazı federal eyaletlerde, ısı planlaması yalnızca federal hükümet başlattığında başlar.
Isı planlaması 2026’dan itibaren büyük şehirlerde mevcut olmalıdır.
Isı Planlama Yasası ile eyaletler ve belediyeler, ısıtma altyapılarını iklim nötr olacak şekilde nasıl dönüştürmek istediklerine dair somut planlar sunacaklar. Örneğin, ısı planlaması bölgesel ısıtma için hangi seçeneklerin olduğunu göstermelidir. Bu, daha iklim dostu ısıtma sistemlerine geçiş için daha fazla seçenek sunmalıdır. Böylece vatandaşlar, evlerinin yakında bir ısıtma ağına bağlanıp bağlanamayacağını veya bir ısı pompasına güvenmeleri gerekip gerekmediğini görebilir. “Isıtma Yasası” olarak bilinen Bina Enerji Yasası, belediye ısı planlamasına bağlanacaktır. Bu şekilde, mal sahipleri olası ısıtma varyantları hakkında tüm bilgilere sahip olmalıdır. Isı planlaması, 2026’dan itibaren büyük şehirlerde ve 2028’den itibaren kalan belediyeler için mevcut olmalıdır.
Dedy iddialı bir programdan bahsetti. “Bir ısıtma planı hazırlamak karmaşık bir süreçtir ve genellikle iki ila üç yıl sürer. Bu bedava olmaz.” Süreç birçok yerel aktörle koordine edilmelidir.
Ek personel gereksinimleri bekleniyor
Ankete göre, ankete katılan şehirlerin üçte ikisinden fazlası, ısıtma planı hazırlama maliyetlerinin 200.000 Euro’ya kadar çıkacağını tahmin ediyor. Büyük şehirler daha fazlasına sahip olma eğilimindeyken, çoğunluk beş pozisyona kadar ek personel ihtiyacı beklemektedir. Üçte birinden fazlasının ısı planlaması için kendi personel kapasitesi vardır. Şehirlerin yüzde 36’sı dış planlama ofislerine danıştığını ve yüzde 45’i bunu yapmayı planladığını belirtti.
Dedy, şehirler için daha fazla mali yardım çağrısında bulundu. Belediye ısıtma planlaması için yüzde 90 ila 100 oranında artan finansman oranlarıyla federal hükümetten gelen başlangıç finansmanı, yıl sonundan sonra da devam etmelidir. “Isınma planlarını gönüllü olarak veya devlet düzenlemelerine dayanarak hazırlamış olan öncü belediyelerin dezavantajlı durumda olmaması da önemlidir.” Bitmiş ısı planlarının tanınması gerekirdi.
dpa
#Konular