Elektromobilite: E-CAR'ın dönüşü için analiz: Çin geçişi

EkoIte

Member
Elektromobillilik
E-Auto dönüşünün analizi: Çin






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Yılda bir kez, Çevre Araştırma Ağı ICCT, elektrikli otomobil üreticileri için notlar dağıtır. Alman şirketleri uzun süre orada iyi performans gösterdi. Ancak rekabet geçti.


E-mobiliteye geçerken, bir analize göre Almanya üreticileri zemini kaybederler. Bu, Uluslararası Çevre Araştırma Derneği ICCT'nin yıllık e-mobilite için “Global otomobil üreticisi derecelendirmesi” nin sonucudur. BMW, Mercedes-Benz ve VW örgütü son birkaç yıl içinde uluslararası karşılaştırmada iyi görürken, Çin'den yeni rakipler şimdi geçiyordu.





BMW üçüncü sıradan beşinci sıraya, Mercedes'i dördüncü ila yedi arasında kaydı. VW Grubu, iki yıl önce sıralamada beşinci sırada, sadece sekizinci sırada ve dolayısıyla bir yıldan daha düşük bir yer. Öte yandan, Çin'den üreticiler ise özellikle büyüyebildiler: hem Volvo annesi Geely hem de MG üreticisi SAIC BMW ve Mercedes'i geçti ve şimdi üç ve dört yeri işgal ediyor. Ve diğer Çin markaları, özellikle Chang'an, Chery ve Great Wall, önemli ölçüde gelişebildiler.



“Bu yılki değerlendirme, 2024'ün Avrupalı otomobil üreticileri için kaçırılmış bir şans olduğunu vurgulamaktadır.” Dedi. “Küresel otomobil piyasalarının elektrifikasyonu hızlanırken, ihracata bağlı Alman otomobil üreticileri kalıyor ve baskıyı hissediyor.”





Tesla lider olmaya devam ediyor



Bir ve iki yerlerin en önünde, çevre araştırmacıları Elon Musk'un şirketi Tesla şirketini görmeye devam ediyor ve ardından 2024'te ABD öncüsü olandan daha fazla elektrikli otomobil satan BYD'yi tanıttı. Her ikisi de son iki yılda en üst sıralarda yer almıştı.





Sıralama sırasında kuruluş, dünya çapında en büyük 21 otomobil üreticisinin egzoz içermeyen araçlara geçişte ne kadar başarılı olduğunu değerlendirmek için özel olarak oluşturulan on kriter kullanıyordu. Kriterler üç grupta özetlenebilir: pazar hakimiyeti, teknolojik performans ve stratejik vizyon. Özellikler, otomobillerin enerji tüketimi, üretimde kaynakların kullanımı ve farklı araç sınıflarının kapsamını içerir.





BMW, Mercedes ve VW için puan kesintisi



Alman üreticiler neredeyse tüm kategorilerde puan kaybetti, Çin'den rakipler çoğuna eklendi. Örneğin, Mini Markanın Elektrik Grisi'ndeki gecikmeler nedeniyle BMW için puanlar düşüldü. Mercedes ve VW'de analiz, açıklanan pil bisikletinin eksik kanıtlarından şikayet ediyor. Bu nedenle her ikisi de düşürüldü.





Öte yandan Opel, Peugeot ve Fiat-anne Stellantis, net bir sıçrama yapabildi: şimdi Alman lider BMW ile 5. sırada yer aldı.



Straggler olarak Japon ve Koreliler



Öte yandan, iki ABD şirketi General Motors ve Ford ve Fransa'dan Renault hala 11, 12 ve 14. yerlerde Alman üreticilerinin arkasındaydı.





Hindistan'dan Jaguar ve Land Rover Mother Tata, aynı zamanda bir Straggler olarak da sınıflandırıldı, ilk kez ilk kez şirkete dönüşümde- yani yanma motorundan emisyonsuz modellere kadar sınıflandırıldı. Tüm Almanlar ve Avrupa yapımları da bu grubun bir parçasıdır.



Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (ICCT) ABD başkentinde Washington'da yer almaktadır. 2015 yılında ABD'deki organizasyon VW egzoz skandalını da keşfetti.



Global otomobil üreticisi derecesi 2024/2025: Elektrikli araçlara geçişi kim yönetiyor?



DPA