Elektromobilite
Dünya çapında 42 milyon elektrikli otomobil
Elektromobilite: Küresel sayılar artıyor. Fotoğraf
© Julian Stratenschulte/dpa
Mobilite geçişi Almanya'da durmuş olabilir, ancak küresel elektrikli otomobil sayısı hızla artmaya devam ediyor. Burada bir ülke çok önemli.
Elektrikli otomobillerin sayısı dünya çapında hızla artmaya devam ediyor. Güneş Enerjisi ve Hidrojen Araştırma Merkezi'ne (ZSW) göre, 2023'ün sonunda bu sayı yaklaşık 42 milyondu. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 50 daha fazlaydı. Sadece saf elektrikli araçlar değil, aynı zamanda genellikle küçük bir yanmalı motorun kullanıldığı, sözde menzil uzatıcılı plug-in hibritler ve elektrikli araçlar da sayıldı.
Elektrikli sürüşün evi açıkça Çin: ZSW'ye göre, raporlama tarihine kadar bu arabalardan 23,4 milyonu oradaydı – bu küresel stokun yarısından fazlası. İkinci sırada ABD var, ancak 4,8 milyon araçla çoktan gerideler. Almanya 2,3 milyonla üçüncü sırada, sırasıyla 1,6 ve 1,5 milyonla Fransa ve Birleşik Krallık'ın önünde yer alıyor.
Çin'in hakimiyetinin kısa vadede çok fazla değişmesi pek olası değil. 2023'te oradaki hisse senedi yüzde 60 büyüdü, Almanya, ABD ve diğer ilgili pazarların çoğundan önemli ölçüde daha güçlü.
Almanya'da yeni dürtülere ihtiyaç var
Almanya'nın elektromobilite hedeflerine ulaşabilmesi için pazarın yeni bir ivmeye ihtiyacı var, diyor ZSW'den Andreas Püttner. “Federal hükümetin elektrikli şirket arabalarının tanıtımını artırmaya yönelik büyüme girişimi yalnızca ilk adım olabilir.” Sıkı bütçeler göz önüne alındığında, dizel için vergi avantajı veya içten yanmalı motorlar için şirket arabası ayrıcalığı gibi geleneksel araçlar için iklime zarar veren sübvansiyonların kaldırılmasını öneriyor.
2023 yılında saf elektrikli araçlar ve plug-in hibritlerin en büyük üreticileri, 3 milyon yeni kayıtla Çinli marka BYD, 1,8 milyonla Tesla ve bir milyonla VW oldu. BMW yaklaşık 570.000 araçla altıncı sırada, Mercedes ise 400.000 araçla 10. sırada yer aldı. Envanter açısından sıralama da muhtemelen benzer olacaktır, en azından ilk üç sırada: en azından üreticilerin kümülatif yeni kayıtları için durum böyle. Ancak envanter, arabalar bozulduğu veya başka nedenlerle hizmet dışı bırakıldığı için bundan farklı olabilir. ZSW, markaya göre gerçek envanter rakamları sağlamadı.
Tesla Model Y dünyanın en yaygın elektrikli otomobilidir
Bu kümülatif yeni kayıt rakamlarına göre, en yaygın iki elektrikli otomobil Tesla'dan geliyor: Yaklaşık 2,5 milyonluk Model Y ve 2,3 milyonluk iyi bir araçla Model 3. Ancak üretici, oldukça dar ürün yelpazesi göz önüne alındığında, satın alımların birkaç modele yoğunlaşmasından da faydalanıyor. Alman üreticiler bu sıralamada önemli ölçüde daha kötü durumda: Sadece VW ID.4 ilk 10'a giriyor: 510.000'lik iyi bir kümülatif yeni kayıtla dünya çapında yedinci sırada yer alıyor.
“Almanya'nın iklim koruma hedeflerine ulaşabilmesi için, daha geniş bir alıcı grubuna ulaşılabilmesi için alt ve orta araç segmentlerinde cazip bir teklife acilen ihtiyaç duyulmaktadır,” diyor Püttner. Alman veya Avrupalı üreticiler bu boşluğu doldurmazsa, “özellikle Çin'den gelen diğer üreticilerin, Avrupa düzeyinde cezalandırıcı tarifelerin getirilmesi şu anda bunu engellemeye çalışsa bile, bu fırsatı değerlendirecekleri” riski vardır.
dpa
#Konular
Dünya çapında 42 milyon elektrikli otomobil
Elektromobilite: Küresel sayılar artıyor. Fotoğraf
© Julian Stratenschulte/dpa
Mobilite geçişi Almanya'da durmuş olabilir, ancak küresel elektrikli otomobil sayısı hızla artmaya devam ediyor. Burada bir ülke çok önemli.
Elektrikli otomobillerin sayısı dünya çapında hızla artmaya devam ediyor. Güneş Enerjisi ve Hidrojen Araştırma Merkezi'ne (ZSW) göre, 2023'ün sonunda bu sayı yaklaşık 42 milyondu. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 50 daha fazlaydı. Sadece saf elektrikli araçlar değil, aynı zamanda genellikle küçük bir yanmalı motorun kullanıldığı, sözde menzil uzatıcılı plug-in hibritler ve elektrikli araçlar da sayıldı.
Elektrikli sürüşün evi açıkça Çin: ZSW'ye göre, raporlama tarihine kadar bu arabalardan 23,4 milyonu oradaydı – bu küresel stokun yarısından fazlası. İkinci sırada ABD var, ancak 4,8 milyon araçla çoktan gerideler. Almanya 2,3 milyonla üçüncü sırada, sırasıyla 1,6 ve 1,5 milyonla Fransa ve Birleşik Krallık'ın önünde yer alıyor.
Çin'in hakimiyetinin kısa vadede çok fazla değişmesi pek olası değil. 2023'te oradaki hisse senedi yüzde 60 büyüdü, Almanya, ABD ve diğer ilgili pazarların çoğundan önemli ölçüde daha güçlü.
Almanya'da yeni dürtülere ihtiyaç var
Almanya'nın elektromobilite hedeflerine ulaşabilmesi için pazarın yeni bir ivmeye ihtiyacı var, diyor ZSW'den Andreas Püttner. “Federal hükümetin elektrikli şirket arabalarının tanıtımını artırmaya yönelik büyüme girişimi yalnızca ilk adım olabilir.” Sıkı bütçeler göz önüne alındığında, dizel için vergi avantajı veya içten yanmalı motorlar için şirket arabası ayrıcalığı gibi geleneksel araçlar için iklime zarar veren sübvansiyonların kaldırılmasını öneriyor.
2023 yılında saf elektrikli araçlar ve plug-in hibritlerin en büyük üreticileri, 3 milyon yeni kayıtla Çinli marka BYD, 1,8 milyonla Tesla ve bir milyonla VW oldu. BMW yaklaşık 570.000 araçla altıncı sırada, Mercedes ise 400.000 araçla 10. sırada yer aldı. Envanter açısından sıralama da muhtemelen benzer olacaktır, en azından ilk üç sırada: en azından üreticilerin kümülatif yeni kayıtları için durum böyle. Ancak envanter, arabalar bozulduğu veya başka nedenlerle hizmet dışı bırakıldığı için bundan farklı olabilir. ZSW, markaya göre gerçek envanter rakamları sağlamadı.
Tesla Model Y dünyanın en yaygın elektrikli otomobilidir
Bu kümülatif yeni kayıt rakamlarına göre, en yaygın iki elektrikli otomobil Tesla'dan geliyor: Yaklaşık 2,5 milyonluk Model Y ve 2,3 milyonluk iyi bir araçla Model 3. Ancak üretici, oldukça dar ürün yelpazesi göz önüne alındığında, satın alımların birkaç modele yoğunlaşmasından da faydalanıyor. Alman üreticiler bu sıralamada önemli ölçüde daha kötü durumda: Sadece VW ID.4 ilk 10'a giriyor: 510.000'lik iyi bir kümülatif yeni kayıtla dünya çapında yedinci sırada yer alıyor.
“Almanya'nın iklim koruma hedeflerine ulaşabilmesi için, daha geniş bir alıcı grubuna ulaşılabilmesi için alt ve orta araç segmentlerinde cazip bir teklife acilen ihtiyaç duyulmaktadır,” diyor Püttner. Alman veya Avrupalı üreticiler bu boşluğu doldurmazsa, “özellikle Çin'den gelen diğer üreticilerin, Avrupa düzeyinde cezalandırıcı tarifelerin getirilmesi şu anda bunu engellemeye çalışsa bile, bu fırsatı değerlendirecekleri” riski vardır.
dpa
#Konular