Elektrikli otomobillerde indirim savaşı: Mobiliteye geçiş başlıyor

EkoIte

Member
analiz

İndirim savaşı
Yeni Stromer 12.500 Euro'dan başlıyor: Elektrikli otomobil pazarında bir anda hareketlenme var





7.735 Euro'ya kadar daha ucuz: Zwickau Volkswagen fabrikasının otoparkında yeni VW ID.3 ve ID.4 arabalar.

© Jan Woitas/dpa-Zentralbild/dpa


Rolf-Herbert Peters tarafından


11 Ocak 2024, 14:17
3 dakika



Devlet sübvansiyonları kaldırıldığı için elektrikli araç pazarında hareketlenme var. Tüketiciler ve iklim için bir nimet.




Bu kadar çabuk gerçekleşebilir. Trafik ışığı hükümetinin 18 Aralık 2023'te elektrikli otomobillere yönelik çevre primini iptal etmesiyle birlikte piyasa şiddetli bir şekilde hareketlenmeye başladı. Otomobil üreticileri, devlet sübvansiyonlarının kaldırılmasından şikayet etmek yerine birdenbire indirim konusunda cömert davranmaya başladı. Tamamen elektrikli arabaları, devletin milyarlarca dolarlık vergi parası enjekte etmesine gerek kalmadan, benzer içten yanmalı motorlara daha yakın fiyatla satılıyor.


VW bugünlerde şaşırtıcı davranıyor. Wolfsburg merkezli şirket, ID serisindeki tüm elektrikli araçların fiyatını aniden büyük ölçüde düşürdü. Çoğu durumda, satın alma maliyetleri şu anda 2023 eksi devlet sübvansiyonlarında ödenmesi gereken tutarın altında. Elektrikli otomobiller arasında Golf olan ID.3 Pro artık 5.235 Euro daha ucuz. VW bunu bir “promosyon bonusu” olarak adlandırıyor ve aynı zamanda 1.785 Euro tutarında bir “e-hareketlilik bonusu” veriyor. Böylece ID.3'ün oldukça iyi donanımlı giriş seviyesi modelinin fiyatı şu anda 32.975 Euro'ya, oldukça ince giriş seviyesi Golf'ün ise 29.275 Euro'dan biraz daha azına mal oluyor.

Fiyatlar düştü: BMW'nin ana fabrikada üretimi.  Tamamen elektrikli I4 artık yüzde 14 indirimle satışa sunuluyor.



Fiyatlar düştü: BMW'nin ana fabrikada üretimi. Tamamen elektrikli I4 artık yüzde 14 indirimle satışa sunuluyor.

© resim ittifakı/dpa | Sven Hoppe / Resim Birliği


VW ayrıca daha büyük modellere de kırmızı kalem koymuş. ID.4 ve ID.5'in her biri toplam 7.735 Euro daha ucuz. Henüz piyasada bile olmayan yepyeni ID.7 Pro bile 4760 euro daha ucuz. VW, başlangıçta indirim kampanyasını mart ayı sonuna kadar sınırlandırmıştı. Ancak hiçbir uzman, grubun daha sonra eski, daha yüksek fiyatlara dönebileceğini ciddi olarak beklemiyor.


Elektrikli otomobil pazarında da gerçek fiyat rekabetinin başladığına dair işaretler olumlu. Şimdiye kadar üreticiler, liste fiyatlarını düşürme konusunda çok az baskı hissettiler çünkü devlet, çevre primi aracılığıyla ve hiçbir şikayette bulunmadan indirimleri onlar adına devraldı. Ticari açıdan bakıldığında, sübvansiyon sisteminin, neredeyse tamamı ağırlıklı olarak e-mobiliteye bağımlı olan Alman üreticiler için oldukça iyi çalıştığı görülüyor. Krizlere ve enflasyona rağmen. VW, 2023'ün üçüncü çeyreğinde satışlarını ve karını önemli ölçüde artırmayı başardı. BMW, geçen yıl için çok yüksek marjlar bildirdi ve yeni iş rekorları hedefliyor. Ve Mercedes zaten üçüncü çeyrek için rekor satış ve kar bildiriyor.


Devlet yardımının kaybına rağmen, elektrikli otomobillerin potansiyel alıcıları artık heyecanlı zamanlar bekleyebilir. Bergisch Gladbach'taki Otomotiv Yönetimi Merkezi (CAM) yöneticisi Stefan Bratzel, “fiyat savaşının yoğunlaşacağını” öngörüyor. Bu Almanya'daki tüketiciler için iyi olurdu. Ve iklim için iyi. Korkulanın aksine elektrik patlaması artık gerçekten başlayabilir çünkü iş nihayet piyasa ekonomisi kurallarına tabidir.


Piyasa zaten hareket ediyor; üstelik sadece VW'de değil. efahrer.com portalına göre, Carnow.de gibi portallar aracılığıyla BMW i4, Cupra Born, Nissan Leaf veya Kia e-Soul sipariş eden herkes artık yüzde 23'e varan indirimden yararlanıyor. Küçük otomobil segmenti daha da iyi gelişiyor. Burada özellikle yabancı tedarikçiler yakın zamanda mağazalarda yerini alacak modelleri cazip fiyat seviyesine çekme öngörüsünde bulundu.

İlkbaharda Stellantis, diğer şeylerin yanı sıra Citroën ë-C3'ü de pazara sunacak. Dört metrelik küçük otomobilin menzili 300 kilometrenin üzerinde olacak ve yalnızca 23.300 Euro fiyatla satışa sunulacak; 2025 yılından itibaren daha küçük bir versiyonun fiyatının 20.000 Euro'nun altında olması planlanıyor. Stellantis ayrıca aşağıdakilere de bildirimde bulunur: yıldız to: “Marka düzeyinde çevre priminin kaldırılmasıyla ilgili önümüzdeki günlerde başka bir kampanya başlatacağız.”

Dacia Spring: Üretici şimdi küçük elektrikli otomobilde 10.000 euroluk bir indirim sunuyor.  12.500 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.



Dacia Spring: Üretici şimdi küçük elektrikli otomobilde 10.000 euroluk bir indirim sunuyor. 12.500 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

© Dacia


Renault da devreye giriyor. Sonbaharda Fransızlar, efsanevi R5'i 400 kilometrenin üzerinde menzile sahip E-Tech modeli olarak yaklaşık 25.000 Euro karşılığında mağazalara getirecek. Bu, selefi Renault Zoe'den üçte bir oranında daha az. Ve Rumen bağlı kuruluşu Dacia şu sıralar menzili 300 kilometreye kadar olan küçük E-Spring'ini inanılması zor 12.750 Euro'ya satıyor.

Sonuçta elektrikli otomobillerin satış fiyatlarının ne zaman ve ne kadar hızlı düşeceğini büyük üçlü Tesla, BYD (Çin) ve VW belirleyecek. CAM'a göre, E segmentindeki tüm küresel yeni tescillerin neredeyse yarısından (yüzde 46) sorumludurlar.

Üçü zaten rotayı belirlemiş görünüyor. Tesla, Aralık ayında bazı modellerin fiyatlarını bir yıl içinde üçüncü kez düşürdü. BYD geçtiğimiz günlerde Almanya'da gelecekte elektrikli modelleri yüzde 15 civarında daha ucuza sunacağını açıklamıştı. Ve VW açıklanan indirim kampanyasını başlattı. Tüm bunlar yeni bir satın alma arzusunu tetikleyebilir ve sonunda mobilite geçişini harekete geçirebilir.

#Konular