Elektrikli Araçlar: Bazı Şarj Sütunları Yetim

EkoIte

Member
Elektrikli araçlar
Bazı Şarj Sütunları Yetim – Genişleme Azaltıldı






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Gerekli şarj altyapısı da e-mobilitenin başarısı için belirleyicidir. Genişleme şu ana kadar ilerledi, operatörler zaten frenlerde.


Elektrikli arabanızı yüklemek istiyorsanız, genellikle hızlı bir şekilde ücretsiz bir şarj istasyonu bulmalısınız. 2024'ün ikinci yarısında, Almanya'daki Federal Enerji ve Su Yönetimi Derneği'ne (BDEW) göre, kamuya açık yükleme noktalarının sadece yüzde 17'si aynı anda işgal edildi. Tersine, birçoğunun neredeyse hiç meşgul olduğu anlamına gelir.





Almanya'daki pazar lideri olan Karlsruhe Enerji Grubu ENBW, genişleme hedefini zaten kısıtladı. Yönetim kurulu üyesi Dirk Güsewell, “Değerlendirmemize göre bugün şarj altyapısında darboğaz yok.” Dedi.



BDEW'ye göre, sadece her beşinci şarj noktası meşgul, beşte yüzde 17'den az. “Automobilwoche” tarafından yapılan bir rapora göre, Almanya'daki şarj noktalarının yaklaşık dörtte biri hiç kullanılmamalıydı. Bu, piyasa veri uzmanı Elvah tarafından, halka erişilebilir şarj istasyonlarında şarj süreçlerinin gerçek zamanlı verilerinin bir analizini göstermektedir.





Bir yıl içinde yüzde 21 daha fazla yükleme puanı



Federal Ağ Ajansı'nın son bilgilerine göre, Şubat ayı başlarında Almanya'da 161.686 yükleme puanı vardı. Bir önceki yıla kıyasla, mülk beşinci (yüzde 21) daha fazlaydı. 36.278'i hızlı yük noktalarıydı. Burada, genişleme daha da net bir şekilde yönlendirildi: bir yıldaki artış yüzde 39 idi.





Bir sözcüye göre, operatör ENBW, beş yıllık bir doluluğa dayalı konumların boyutunu planlıyor. Kullanılmayan şarj noktaları genellikle artan araç yüksek koşusu ile daha fazla kullanılan “henüz değil” kullanılan şarj noktalarıdır.





Planlamadaki faktörler, örneğin, elektrikli otomobil numaralarının geliştirilmesi ve ne kadar şarj altyapısının zaten mevcut olduğudur. Araçlarını evde yükleyenlerin kotası da rol oynar.



BDEW'ye göre, kullanım bölgesel olarak yüzde 3 ila 40 arasında dalgalanıyor. Başka bir deyişle, bazı bölgelerde ortalama şarj noktalarının sadece yüzde 3'ü vardır. Bir sözcünün açıkladığı gibi, yüzde 97'si elektrikli bir araba sürücüsü açısından özgür.





BDEW bölgeler hakkında güncel bilgiler sağlamadı. 2024'ün ilk yarısında, Börlingen Bölgesi'ndeki doluluk özellikle Görlitz, Altmarkreis Salzwedel ve Coburg bölgelerinde çok düşüktü.



Bakanlık: Zirve zamanlarında bekleme sürelerinden kaçının



Berlin'deki Bdew patronu Kerstin Andreae, “Doluluktaki farklılıkların nedenleri çeşitlidir.” Dedi. Hem E-CARS sayısı hem de bir bölgedeki yükleme noktalarının birikimi, özel şarj seçeneklerinin sayısı, aynı zamanda şarj kapasitesi de yükü etkileyebilir.





Federal Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü: “Günde ortalama yükleme noktalarına bakarken, karmaşık yükleme davranışının temel yönleri dikkate alınmaz.” Bu aynı zamanda sunulan yükleme tarifeleri ve şarj yerde kalış kalitesini de içeriyordu. “Her şeyden önce, kullanım gün boyunca, günün saatine, bölgesel tipe ve mevsimsel etkilere bağlı olarak büyük ölçüde değişiyor.”



Kullanıcı açısından bakıldığında, en büyük kullanım zamanları özellikle önemlidir. Ülke çapında bir altyapı, tatiller gibi yoğun zamanlarda şarj istasyonlarında bekleme sürelerini önlemek için önemlidir.



E-arabaların talebini güçlendirmek için gereken sinyal





Andreae, “Sürekli düşük doluluk seviyesi, Almanya'da yükleme teklifinin genişlemesinin şu anda e-araba sayısından daha fazla büyümesinin çok açık bir şekilde gösteriliyor.” Dedi. Enerji ve şarj dalları yıllardır Almanya'da e-mobiliteye yatırım yapıyor, şarj noktalarının oluşturulmasında özel sektör yarışması çok başarılı.



Andreae, “Şimdi Almanya'da ihtiyacımız olan şey, elektrikli otomobillerin talebini güçlendirmek için açık bir sinyal” dedi. Önemli hususlar, Avrupa filosu sınır değerlerinin CO2 emisyonları ve daha ucuz araç modelleri için korunmasıdır. ENBW Müdürü Güsewell de vurguladı: “Bizim görüşümüze göre, bizim görüşümüze göre, altyapı genişlemesi için sabit oranlı bir destek yok, ancak elektrikli araç satın almak için sürdürülebilir teşvikler gerekli değildir.”



Grup şu anda 400 kilowatt'a kadar çıkışla 6.000'den fazla DC hız şarj puanı işletiyor. Ortalama olarak, e-araba sürücüleri bunlardan birini her 50 kilometrede bir buldu.



CEO Georg Stamatelopoulos, Mart ayı sonunda, 30.000'den 20.000 şarj puanına kadar olan yüksek yükseklik yüksekliği nedeniyle şirketin 2030 için genişleme hedefini azalttığını ilan etmişti. Ancak, ENBW sadece geçici bir değişim varsayar. “Uzun vadeli trendde ciddi bir değişiklik beklemiyoruz.”



DPA