Elektrikli arabalar: Ticaret tarifeleri Çin için bir lütuf mu yoksa bir lanet mi?

EkoIte

Member
Lutz Meier ve Jan Rosenkranz tarafından



24.05.2024, 20:01
4 dakika



Brüksel, ticari engellerle Avrupa endüstrisini Çin'den gelen elektrikli arabalardan korumak istiyor. Alman şirketleri ve federal hükümet dehşete düşmüş durumda.





Belki de Ursula von der Leyen'in Avrupalı otomobil üreticilerinin korunmasına ilişkin güya iyi haberi seçim zamanında gelecektir. Brüksel'deki Parlamento üyeleri ve Alman otomobil yöneticileri, en azından AB Komisyonu Başkanı'nın yakında bunu duyurmasını bekliyor: Çin'in otomobil endüstrisine karşı koruyucu gümrük vergileri, onun deyimiyle “bizi daha ucuz Çin elektrikli otomobilleriyle dolduruyor”. Geçen hafta Joe Biden ABD'de elektrikli otomobillere yüzde 100 dahil olmak üzere gümrük vergileri uyguladı. Bazıları, muhtemelen yüzde 100'den yüzde 25'in üzerinde olsa bile, Avrupa'nın da harekete geçmesini tutarlı bulacaktır. Parlamentodaki muhafazakarların ekonomi sözcüsü CSU milletvekili Markus Ferber şöyle diyor: “Bu, sanayi işçilerine ve tedarikçi sektöründeki orta ölçekli şirketlere açık bir mesaj olacaktır: Karşı koyuyoruz!”



Avrupa'ya sadece elektrikli arabalar değil, aynı zamanda çelik, piller, elektronik parçalar ve tıbbi ürünler de giriyor. Çin'de devlet desteğiyle toplu fabrikalar kuruldu. Artık oradaki pazar giderek doyuma ulaşıyor. Üretim dünya pazarlarına doğru ilerliyor. Biden gibi tarife savunucuları, bunun yerli sanayileri yok edeceği konusunda uyarıyor. Ve eğer ABD sınırlarını kapatırsa, izolasyonun yerel destekçileri korkarak Avrupa'ya daha da fazla mal gidecek. Ancak gümrük vergileri, dünya ekonomisinin uzun süredir bahsettiği şeyi harekete geçirebilir: Çin ile küresel bir ticaret savaşı.


Haberler İçin Takip Edin



reklamsızdır ve istenildiği zaman iptal edilebilir

?