Vadodara: Delhililer için, kısa süreli çalkantılar günlük rutinleri haline geldi ve her zamanki kahvaltı menülerinde “ekmek ve tereyağı” eksik. Ve dumanı tüten parantezlere rahatına uygun miktarda domuz yağı batıramayan sakinler panik düğmesine bastı ve boş rafları gördüklerinde “tamamen tereyağlı” üzülüyorlar.
Delhi-NCR bölgesindeki tüketiciler, çoğu dükkan, süpermarket ve hatta çevrimiçi dağıtım platformu rafları, satın alma işlemini sipariş başına yalnızca “bir paket” ile sınırladığından, cadde kenarındaki sütçülerden tuzlu tereyağı markasını satın almakta zorlanıyor.
Mandıra işletmecisi, “Panik satın alma” dedi. amulşu anda Hindistan’ın yerel tereyağı pazarında en büyük paya sahip.
Geçen tatil sezonunda süt ürünlerine olan talebin artmasıyla, Amul markası altında süt ürünleri pazarlayan Gujarat Kooperatif Süt Pazarlama Federasyonu (GCMMF) ve üye süt ürünleri birlikleri, tereyağı üretimini %25 artırdı.
Ancak panik satın alma sayesinde, arz ve talep arasındaki uçurumu kapatmak, ‘makkhan’ın her masada ciddi iş anlamına geldiği, ülkenin en büyük tereyağı pazarında – Delhi-NCR – kaygan bir mesele haline geldi.
Delhi-NCR, ülkedeki en büyük tereyağı pazarı olup, toplam yurt içi tereyağı satışının %20’sini oluşturmaktadır. SodiGCMMF’nin genel müdürü.
“Bu yıl tatil erken başladı. Diwali şenlikleri sırasında, sıvı süt ile tereyağı ve ghee dahil diğer süt ürünlerine olan talepte büyük bir artış gördük. Önceliğimiz kesintisiz taze süt sağlamak olduğu için başlangıçta tereyağı sıkıntısı yaşandı. Tatil sezonunda bazı ceplerde ikmal hattı kurudu. Ancak tatil sezonunun bitiminden sonra tereyağı üretimini %25 artırdık” dedi Sodhi.
Sodhi, “Arz düzenli hale gelse de, Delhi-NCR bölgesinde panik satın alma başladı. Panik satın alma nedeniyle hissedilen etki daha büyük” diyen Sodhi, arz ve talep arasındaki uçurumun yakında sona ereceğini de sözlerine ekledi. Geçen yılın aynı dönemine göre bu ay daha çok tereyağı sattık” dedi.
GCMMF ve Gujarat’taki 18 üye sendikası, geçen yıla kıyasla süt alımlarında marjinal bir düşüşe tanık oluyor. Sodhi, “Önceki yıllara kıyasla, süt tedariğinde %6-7’lik bir düşüşe tanık oluyoruz, bu da günde yaklaşık 12 lakh litre (LLPD) daha az süt anlamına geliyor” dedi.
GCMMF ve üye sendikaları şu anda Gujarat’tan 210 LLPD ve Gujarat dışından 60 LLPD dahil olmak üzere yaklaşık 270 LLPD süt tedarik ediyor.
“Geçen yılın aynı döneminde, 25 LLPD süt fazlamız vardı ve bu, Kasım ayında %14’lük bir süt fazlasına dönüştü. Tatil sezonunda süt ürünlerine olan talepteki büyük artışın yanı sıra, süt ürünlerine olan talep geçen yıl olmayan düğün sezonunda da devam etti” dedi.
Başka bir GCMMF yetkilisi TOI’ye, ulusal başkent bölgesindeki tereyağı arzı geçmişe göre daha yüksek olmasına rağmen, Delhi-NCR’de tereyağı kıtlığı spekülasyonlarının yaygın olduğunu söyledi. “Daha fazla duygu. Zaten süt satın almanın kızarma mevsimindeyiz ve paniğe gerek yok. Aslında, tedarik zincirimiz boyunca tereyağı tedarikini önemli ölçüde artırdık” dedi.
Delhi-NCR bölgesindeki tüketiciler, çoğu dükkan, süpermarket ve hatta çevrimiçi dağıtım platformu rafları, satın alma işlemini sipariş başına yalnızca “bir paket” ile sınırladığından, cadde kenarındaki sütçülerden tuzlu tereyağı markasını satın almakta zorlanıyor.
Mandıra işletmecisi, “Panik satın alma” dedi. amulşu anda Hindistan’ın yerel tereyağı pazarında en büyük paya sahip.
Geçen tatil sezonunda süt ürünlerine olan talebin artmasıyla, Amul markası altında süt ürünleri pazarlayan Gujarat Kooperatif Süt Pazarlama Federasyonu (GCMMF) ve üye süt ürünleri birlikleri, tereyağı üretimini %25 artırdı.
Ancak panik satın alma sayesinde, arz ve talep arasındaki uçurumu kapatmak, ‘makkhan’ın her masada ciddi iş anlamına geldiği, ülkenin en büyük tereyağı pazarında – Delhi-NCR – kaygan bir mesele haline geldi.
Delhi-NCR, ülkedeki en büyük tereyağı pazarı olup, toplam yurt içi tereyağı satışının %20’sini oluşturmaktadır. SodiGCMMF’nin genel müdürü.
“Bu yıl tatil erken başladı. Diwali şenlikleri sırasında, sıvı süt ile tereyağı ve ghee dahil diğer süt ürünlerine olan talepte büyük bir artış gördük. Önceliğimiz kesintisiz taze süt sağlamak olduğu için başlangıçta tereyağı sıkıntısı yaşandı. Tatil sezonunda bazı ceplerde ikmal hattı kurudu. Ancak tatil sezonunun bitiminden sonra tereyağı üretimini %25 artırdık” dedi Sodhi.
Sodhi, “Arz düzenli hale gelse de, Delhi-NCR bölgesinde panik satın alma başladı. Panik satın alma nedeniyle hissedilen etki daha büyük” diyen Sodhi, arz ve talep arasındaki uçurumun yakında sona ereceğini de sözlerine ekledi. Geçen yılın aynı dönemine göre bu ay daha çok tereyağı sattık” dedi.
GCMMF ve Gujarat’taki 18 üye sendikası, geçen yıla kıyasla süt alımlarında marjinal bir düşüşe tanık oluyor. Sodhi, “Önceki yıllara kıyasla, süt tedariğinde %6-7’lik bir düşüşe tanık oluyoruz, bu da günde yaklaşık 12 lakh litre (LLPD) daha az süt anlamına geliyor” dedi.
GCMMF ve üye sendikaları şu anda Gujarat’tan 210 LLPD ve Gujarat dışından 60 LLPD dahil olmak üzere yaklaşık 270 LLPD süt tedarik ediyor.
“Geçen yılın aynı döneminde, 25 LLPD süt fazlamız vardı ve bu, Kasım ayında %14’lük bir süt fazlasına dönüştü. Tatil sezonunda süt ürünlerine olan talepteki büyük artışın yanı sıra, süt ürünlerine olan talep geçen yıl olmayan düğün sezonunda da devam etti” dedi.
Başka bir GCMMF yetkilisi TOI’ye, ulusal başkent bölgesindeki tereyağı arzı geçmişe göre daha yüksek olmasına rağmen, Delhi-NCR’de tereyağı kıtlığı spekülasyonlarının yaygın olduğunu söyledi. “Daha fazla duygu. Zaten süt satın almanın kızarma mevsimindeyiz ve paniğe gerek yok. Aslında, tedarik zincirimiz boyunca tereyağı tedarikini önemli ölçüde artırdık” dedi.