Ekonomik durum: Bahar Şenliği sırasında Çin'de turizm patlaması

EkoIte

Member
Ekonomi
Bahar Şenliği'nde Çin'de turizm patlaması





Bahar Şenliği seyahat dalgası: Çin'in doğusundaki Jiangxi eyaletindeki yolcular. Fotoğraf

© Liu Mu/XinHua/dpa


Çin'de milyonlarca insan Bahar Şenliği için seyahat ediyor. Tatiller ülke için önemli bir tüketici etkenidir. 2024'te Çinliler, Korona yıllarının ardından özellikle seyahat etmeye istekli görünüyor.





Çin'in iç turizmi, Bahar Şenliği sırasında milyonlarca seyahatle, koronavirüs pandemisinden önceki yıl olan 2019'un seviyesini aştı. Pekin Turizm Bakanlığı'na göre, 10-18 Şubat arasındaki tatil haftasında istatistikçiler, 2023 Bahar Şenliği'ne kıyasla yüzde 34 artışla yaklaşık 474 milyon yurt içi seyahat kaydetti.



Geçen yıl Bahar Şenliği Ocak ayına denk geldi ve hala Corona kurallarının katı olduğu dönemden etkileniyordu. 2019 yılında Korona öncesi seviyeyle karşılaştırıldığında sefer sayısında yüzde 19 artış yaşandı.


Ay Yeni Yılı olarak da bilinen Bahar Şenliği, dünyanın ikinci büyük ekonomisinde en önemli seyahat dönemlerinden biridir. Bu arada yaklaşık 1,4 milyar nüfuslu ülkede milyonlarca insan, akrabalarını ziyaret etmek veya popüler turistik yerleri ziyaret etmek için seyahat ediyor. Resmi verilere göre Bahar Şenliği turizmi 633 milyar Renminbi'den (yaklaşık 81,6 milyar Euro) biraz daha az bir gelir elde ediyor. Ajans ayrıca yurtdışına yaklaşık 3,6 milyon ve Çin'e 3,23 milyon seyahat kaydetti.


İktidardaki Komünist Partinin sözcüsü olarak kabul edilen “People's Daily” Pazartesi günü “Turizm piyasası canlılıkla dolup taşıyor” diye yazdı. Tatillerdeki tüketim, Pekin'e, uzun süredir zayıf iç tüketim ve emlak sektöründeki krizle mücadele eden ekonomiyi canlandırma umudu vermeli.


dpa

#Konular