Ekonomi politikası: DIHK: Almanya lokasyon olarak giderek daha az çekici hale geliyor

EkoIte

Member
Ekonomik politika
DIHK: Almanya lokasyon olarak çekiciliğini kaybediyor





DIHK Başkanı Peter Adrian, üretimin giderek Almanya’dan yurt dışına kaydırılmasına karşı uyarıda bulunuyor. Fotoğraf

© Carsten Koall/dpa


Almanya yeniden “Avrupa’nın hasta adamı” olacak mı, yoksa çoktan öyle oldu mu? DIHK Başkanı, Almanya’daki pek çok zayıf noktayı lokasyon olarak görüyor.





Alman Ticaret ve Sanayi Odası, üretimin giderek Almanya’dan diğer ülkelere kaydırılmasına karşı uyarıda bulundu. DIHK Başkanı Peter Adrian, Alman Basın Ajansı’na yaptığı açıklamada, “Almanya lokasyon olarak giderek daha az çekici hale geliyor” dedi.


“Örneğin, ABD’de veya Asya ülkelerinde pek çok genel koşul temel olarak daha iyi. Bu, örneğin enerji tedariği, vergiler ve harçlar ile girişimcilik özgürlüğü için de geçerli.” Almanya ve AB’nin buna tepki vermesi gerekecek.


Adrian, “Enerji ve işgücü maliyetlerimiz daha yüksekse, özellikle bürokrasi ve etkilenebilecek diğer tüm faktörler söz konusu olduğunda daha iyisini yapmalıyız” dedi. “Zorluk bizim kıtamızda da büyük: Almanya yeniden Avrupa’nın hasta adamı haline gelmemeli.”


İngiliz Economist dergisinin milenyumun başında Almanya’yı tanımlamak için kullandığı “Avrupa’nın Hasta Adamı” tabiri son aylarda yeniden gündemde.


Adrian bu konumun uzun vadede tehlikede olduğunu düşünüyor


Adrian, “Şu anda önümüzdeki on yıllar için rota belirleniyor” diyor. “Yalnızca güçlü bir ekonomiyle mevcut zorlukların üstesinden gelebiliriz. Eğer ayak uydurmak istiyorsak daha hızlı, daha çevik, daha az bürokratik ve hepsinden önemlisi daha dijital olmalıyız.” Bu dönüşümün siyasetçiler tarafından desteklenmesi gerekiyor. “Aksi takdirde konum uzun vadede tehlike altında olacaktır.”


Adrian açık, güvenilir ve sorun odaklı siyasi eylem görmek istediğini söyledi. Taşınma sadece burayı kapatıp başka yerde yeniden açan şirketlerle ilgili değil. “Çok daha önemli olan, uluslararası endüstriyel ağlardaki genişlemelerin veya yeni fikirlerin ülkemizden ziyade diğer ülkelerde giderek daha fazla uygulanmaya başlanmasıdır. Ancak önemli ölçüde daha iyi hale gelirsek bu eğilimi tersine çevirebiliriz.”


DIHK’nin yıl boyunca 2.200’den fazla şirketle yaptığı ankette (1’den 6’ya kadar okul notu ölçeğinde), ekonomi politikalarını 4,8 puanla değerlendirdiler – ve bu nedenle her üç ayda bir yapılan ankette her zamankinden daha kötü bir puan aldılar. yıllar. Her şeyden önce şirketler çok fazla bürokrasiden, çok yüksek enerji maliyetlerinden ve çok uzun onay süreçlerinden şikayetçiydi. Bu konuyu ilk kez “Welt am Sonntag” haber yaptı.


Kafanızı duvara vurmayın


Adrian ayrıca Almanya’nın iklimin korunması konusunda tek başına hareket etmemesi konusunda da uyardı. “Birçok girişimci kendi işini nasıl yeniden organize edebileceğini, kaynakları nasıl daha verimli kullanabileceğini düşünüyor. Ancak çıkmaza girmemek için dikkatli olmalıyız. Çünkü dünya bizden bunu beklemiyor. bizimkini verin Standartlar dikte eder. Somut adımlarımız önemli komşu ülkelerimiz, önemli küresel ekonomik alanlarla uyumlu olmalıdır. Bedeli ne olursa olsun başımızı duvara vuramayız. Bu işe yaramayacak ve ciddi sonuçlara yol açacaktır. Alman şirketleri için rekabet dezavantajları… Bu nedenle dönüşüm sürecine akıllıca ve orantı duygusuyla yaklaşmamız gerekiyor.”


dpa

#Konular