Dünya ticareti
ABD, Almanya'nın en önemli ticaret ortağı olarak Çin'i geride bıraktı
Mevcut bağlantıyı kopyala
ABD, Almanya'nın en büyük ticaret ortağı haline geliyor. Çin'e ihracat çöküyor, Avrupalı komşular yetişiyor. Ancak Donald Trump yakında rakamları yeniden değiştirebilir.
Amerika Birleşik Devletleri geçen yıl Almanya'nın en büyük ticaret ortağı olarak Çin'in yerini aldı. Federal ekonomik kalkınma ajansı “Almanya Ticaret ve Yatırım” (GTAI) tarafından Alman Basın Ajansı'na sunulan yayınlanmamış bir araştırmaya göre, Almanya 2016'dan bu yana ilk kez ABD ile Orta Krallık'tan daha fazla mal ticareti yaptı.
Almanya'ya ABD'ye katılma baskısı
Ön verilere göre, Almanya'nın ABD'ye ihracatı ve ithalatı, ABD Başkanı seçilen Donald Trump'ın yakında göreve başlamasının gölgesinde 2024'te yaklaşık 255 milyar avroya yükseldi. Bu, ikinci en önemli ticaret ortağı olan Çin'e karşı 8 milyar avroluk bir fark anlamına geliyor. İkinci sırada Hollanda, Fransa ve Polonya geliyor.
Almanya, en önemli iki ekonomik ortağı arasındaki gümrük anlaşmazlıklarının yeniden yaşanması durumunda cephelerin arasında kalma riskiyle karşı karşıya: “Trump yönetimindeki ABD'nin ticaret politikasında AB'yi ve dolayısıyla Almanya'yı ne ölçüde hedef aldığı hala belirsiz. ” GTAI'ye göre, ABD-Çin ticaret çatışmasının yoğunlaşması ve buna bağlı olarak Almanya'nın ABD'ye katılması yönünde baskı oluşması riski de mevcut.
Almanya'nın dış ticareti genel olarak düşüyor
2022 yılı itibarıyla Almanya ile Çin arasındaki ticaret değeri neredeyse 300 milyar euro civarındaydı. Özellikle Çin'e yapılan ihracattaki yüzde 6,4'lük düşüş dikkat çekiyor. Halk Cumhuriyeti'nden yapılan ithalat ise yalnızca yüzde 0,6 oranında düştü. Çin şu anda ihracat açısından yalnızca beşinci sırada yer alıyor, ancak ithalat açısından tartışmasız lider olmaya devam ediyor.
Bunun bir nedeni, Çin ekonomisinin zayıf kalması, ABD'nin ise yatırım programlarından ve güçlü ekonomisinden faydalanmasıdır. Almanya'nın dış ticareti bir bütün olarak 2024'te yüzde iki civarında bir kayıpla geriledi. Özellikle Çin'e yapılan motorlu taşıtlar, taşıt parçaları ve diğer taşıtların ihracatı ağır darbe aldı.
Alman şirketleri alternatif arıyor
Çalışmada, “Çin en büyük araç pazarı, ancak öncelikle yerel değer yaratımı da artıyor ve ikinci olarak Alman üreticiler, Çinli otomobil üreticilerinin artan rekabetiyle mücadele ediyor” diyor. Ancak gıda ve elektrik mühendisliği ihracatı olumlu gelişme gösterdi.
Alman şirketleri, örneğin Vietnam'da giderek daha fazla Çin'e alternatif arıyorlardı. Almanya ile ticareti 2024'te yüzde 11'den fazla arttı. Polonya da önemli bir pazar haline geldi ve Birleşik Krallık ile ticaret Brexit'in ardından hafif bir toparlanma kaydetti.
dpa
ABD, Almanya'nın en önemli ticaret ortağı olarak Çin'i geride bıraktı
Mevcut bağlantıyı kopyala
ABD, Almanya'nın en büyük ticaret ortağı haline geliyor. Çin'e ihracat çöküyor, Avrupalı komşular yetişiyor. Ancak Donald Trump yakında rakamları yeniden değiştirebilir.
Amerika Birleşik Devletleri geçen yıl Almanya'nın en büyük ticaret ortağı olarak Çin'in yerini aldı. Federal ekonomik kalkınma ajansı “Almanya Ticaret ve Yatırım” (GTAI) tarafından Alman Basın Ajansı'na sunulan yayınlanmamış bir araştırmaya göre, Almanya 2016'dan bu yana ilk kez ABD ile Orta Krallık'tan daha fazla mal ticareti yaptı.
Almanya'ya ABD'ye katılma baskısı
Ön verilere göre, Almanya'nın ABD'ye ihracatı ve ithalatı, ABD Başkanı seçilen Donald Trump'ın yakında göreve başlamasının gölgesinde 2024'te yaklaşık 255 milyar avroya yükseldi. Bu, ikinci en önemli ticaret ortağı olan Çin'e karşı 8 milyar avroluk bir fark anlamına geliyor. İkinci sırada Hollanda, Fransa ve Polonya geliyor.
Almanya, en önemli iki ekonomik ortağı arasındaki gümrük anlaşmazlıklarının yeniden yaşanması durumunda cephelerin arasında kalma riskiyle karşı karşıya: “Trump yönetimindeki ABD'nin ticaret politikasında AB'yi ve dolayısıyla Almanya'yı ne ölçüde hedef aldığı hala belirsiz. ” GTAI'ye göre, ABD-Çin ticaret çatışmasının yoğunlaşması ve buna bağlı olarak Almanya'nın ABD'ye katılması yönünde baskı oluşması riski de mevcut.
Almanya'nın dış ticareti genel olarak düşüyor
2022 yılı itibarıyla Almanya ile Çin arasındaki ticaret değeri neredeyse 300 milyar euro civarındaydı. Özellikle Çin'e yapılan ihracattaki yüzde 6,4'lük düşüş dikkat çekiyor. Halk Cumhuriyeti'nden yapılan ithalat ise yalnızca yüzde 0,6 oranında düştü. Çin şu anda ihracat açısından yalnızca beşinci sırada yer alıyor, ancak ithalat açısından tartışmasız lider olmaya devam ediyor.
Bunun bir nedeni, Çin ekonomisinin zayıf kalması, ABD'nin ise yatırım programlarından ve güçlü ekonomisinden faydalanmasıdır. Almanya'nın dış ticareti bir bütün olarak 2024'te yüzde iki civarında bir kayıpla geriledi. Özellikle Çin'e yapılan motorlu taşıtlar, taşıt parçaları ve diğer taşıtların ihracatı ağır darbe aldı.
Alman şirketleri alternatif arıyor
Çalışmada, “Çin en büyük araç pazarı, ancak öncelikle yerel değer yaratımı da artıyor ve ikinci olarak Alman üreticiler, Çinli otomobil üreticilerinin artan rekabetiyle mücadele ediyor” diyor. Ancak gıda ve elektrik mühendisliği ihracatı olumlu gelişme gösterdi.
Alman şirketleri, örneğin Vietnam'da giderek daha fazla Çin'e alternatif arıyorlardı. Almanya ile ticareti 2024'te yüzde 11'den fazla arttı. Polonya da önemli bir pazar haline geldi ve Birleşik Krallık ile ticaret Brexit'in ardından hafif bir toparlanma kaydetti.
dpa