Fikir
Dubai çikolatası satın alan herkes tüketiciliğin kurbanıdır
Mevcut bağlantıyı kopyala
O herkesin dilinde. Ancak şu ana kadar Dubai çikolatasıyla ilgili abartılı reklamlardan kaçınabilenler için yazarımız şunu tavsiye ediyor: uzak durun!
Henüz onları denedin mi? Herkesin bahsettiği yeşil dolgulu çikolata. Dubai çikolatası mı? HAYIR? Bu taraftan iyi! Çünkü 150 gramı için 15 avronun biraz altında para ödeyen herkes tüketici kurbanıdır ve otokrasinin kullanışlı bir aptalıdır.
Çikolata üreticisi Lindt yakın zamanda Dubai çikolatasını bu fiyata sunmaya başladı. 100 avronun hemen altındaki bir kilo, gurme et kadar pahalıdır ve bu haklı gösterilemez.
Çikolata bekliyorum: Kasım ortasında Hamburg'daki Lindt mağazasının önünde kuyruk
© Imago
Müşteriler hâlâ Almanya şehir merkezlerindeki Lindt mağazalarının önünde sıraya giriyor. Peki neden insanlar sanki bedava bir şeyler varmış gibi mağazaların önünde sıraya giriyorlar? Dünyanın en eski pazarlama hilelerinden birine kandınız: Yapay kıtlık.
Üretici, bir ürünün ayrıcalıklılığını artırmak için mevcut miktarını sınırlar. Örneğin Lindt, günde yalnızca 100 bar sattığını ve alışveriş yaptığını söylüyor. Tüketiciler buna şöyle yanıt veriyor: Az bulunan ve pahalı olan her şey yüksek kalitede ve arzu edilir olmalıdır.
Çikolatanın icat edilmesinden bu yana en aptalca abartılı reklam
Dubai çikolatasını çevreleyen kitlesel histeri Aralık 2023'te başladı. Etkileyici Maria Vehera, Tiktok'ta Dubai şirketi “Fix Dessert Chocolatier”den fıstık kreması ve Arap tatlısı knafeh ile doldurulmuş bir çikolatanın tadına baktı.
Buradan yola çıkarak ürüne, Almanca'da kabaca “Doyamıyorum” anlamına gelen bir kelime oyunu olan “Knafeh'i Alamıyorum” adı verildi. “Dubai çikolatası” adını ancak şekerlemeyle ilgili bir heyecanın ortaya çıktığı sosyal medya aracılığıyla alıyor.
21 Kasım 2024, 18:38
Tiktok heyecanı
Gümrükte 45 kilo Dubai çikolatası ele geçirildi, bu da onu daha da pahalı hale getiriyor
Sahte lüks ürünlere olan ilgi artık Almanya'ya da ulaştı. Lindt gibi şirketler bu abartılı reklamı kendi çıkarları için kullanmak istiyor. Tarifi kopyalayıp popüler çikolatayı kendileri üretiyorlar. Ve burada da alıcılar umdukları gibi davranıyorlar: Lindt and Co.'nun kapılarını çalıyorlar, hatta çikolatanın düzinelerce ucuz versiyonunu indirimcilerden satın alıyorlar. Önemli olan üzerinde “Dubai” yazıyor olması. Birleşik Arap Emirlikleri'nin (BAE) yedi emirliğinden biri olan eyalet, 2021 İnsan Özgürlüğü Endeksi'ne göre “Kişisel Özgürlük” kategorisinde 165'inci sırada 152'nci sırada yer aldı.
Dubai çikolatası otokrasi imajını iyileştiriyor
Dubai çikolatası satın alan herkes yalnızca tüketici mağduru değildir. Aynı zamanda dünyanın en kötü otokrasilerinden birinden geldiği reklamı yapılan bir ürünü de kutluyor. Erkek eşcinselliği için ölüm cezasının kanunda olduğu, İnsan Hakları İzleme Örgütü'ne göre göçmen işçilerin aşağılandığı, hapsedildiği ve fiziksel istismara uğradığı, erkeklerin yasal olarak eşlerini fiziksel şiddet yoluyla kontrol etmelerine izin verildiği yerler.
Elbette: Ambalajın üzerinde sadece “Dubai” yazıyor. Örneğin Lindt'in ürününü satın alan hiç kimse BAE'ye mali açıdan destek sağlamıyor demektir. Ancak: Dubai Emirliği'nin hükümdarı Muhammed bin Rashid Al Maktoum, prensliğinin herkesin dilinde olmasından mutlu olmalı. BAE'nin imajını stratejik olarak iyileştirmek bir devlet meselesidir. “Fix Dessert Chocolatier” ayrıca yakın zamanda Maktum yönetici ailesiyle işbirliği yaparak özel bir çeşit geliştirmeyi planlıyor.
Ve: Rewe'de aslında Birleşik Arap Emirlikleri'nde üretilen Dubai çikolatası var. Orient Delight markasının en azından yerel olarak orijinaline yakın olan 200 gramlık barının fiyatı 8,99 euro. Yani aynı şey burada da geçerli: uzak dur!
Dubai çikolatası satın alan herkes tüketiciliğin kurbanıdır
Mevcut bağlantıyı kopyala
O herkesin dilinde. Ancak şu ana kadar Dubai çikolatasıyla ilgili abartılı reklamlardan kaçınabilenler için yazarımız şunu tavsiye ediyor: uzak durun!
Henüz onları denedin mi? Herkesin bahsettiği yeşil dolgulu çikolata. Dubai çikolatası mı? HAYIR? Bu taraftan iyi! Çünkü 150 gramı için 15 avronun biraz altında para ödeyen herkes tüketici kurbanıdır ve otokrasinin kullanışlı bir aptalıdır.
Çikolata üreticisi Lindt yakın zamanda Dubai çikolatasını bu fiyata sunmaya başladı. 100 avronun hemen altındaki bir kilo, gurme et kadar pahalıdır ve bu haklı gösterilemez.
Çikolata bekliyorum: Kasım ortasında Hamburg'daki Lindt mağazasının önünde kuyruk
© Imago
Müşteriler hâlâ Almanya şehir merkezlerindeki Lindt mağazalarının önünde sıraya giriyor. Peki neden insanlar sanki bedava bir şeyler varmış gibi mağazaların önünde sıraya giriyorlar? Dünyanın en eski pazarlama hilelerinden birine kandınız: Yapay kıtlık.
Üretici, bir ürünün ayrıcalıklılığını artırmak için mevcut miktarını sınırlar. Örneğin Lindt, günde yalnızca 100 bar sattığını ve alışveriş yaptığını söylüyor. Tüketiciler buna şöyle yanıt veriyor: Az bulunan ve pahalı olan her şey yüksek kalitede ve arzu edilir olmalıdır.
Çikolatanın icat edilmesinden bu yana en aptalca abartılı reklam
Dubai çikolatasını çevreleyen kitlesel histeri Aralık 2023'te başladı. Etkileyici Maria Vehera, Tiktok'ta Dubai şirketi “Fix Dessert Chocolatier”den fıstık kreması ve Arap tatlısı knafeh ile doldurulmuş bir çikolatanın tadına baktı.
Buradan yola çıkarak ürüne, Almanca'da kabaca “Doyamıyorum” anlamına gelen bir kelime oyunu olan “Knafeh'i Alamıyorum” adı verildi. “Dubai çikolatası” adını ancak şekerlemeyle ilgili bir heyecanın ortaya çıktığı sosyal medya aracılığıyla alıyor.
21 Kasım 2024, 18:38
Tiktok heyecanı
Gümrükte 45 kilo Dubai çikolatası ele geçirildi, bu da onu daha da pahalı hale getiriyor
Sahte lüks ürünlere olan ilgi artık Almanya'ya da ulaştı. Lindt gibi şirketler bu abartılı reklamı kendi çıkarları için kullanmak istiyor. Tarifi kopyalayıp popüler çikolatayı kendileri üretiyorlar. Ve burada da alıcılar umdukları gibi davranıyorlar: Lindt and Co.'nun kapılarını çalıyorlar, hatta çikolatanın düzinelerce ucuz versiyonunu indirimcilerden satın alıyorlar. Önemli olan üzerinde “Dubai” yazıyor olması. Birleşik Arap Emirlikleri'nin (BAE) yedi emirliğinden biri olan eyalet, 2021 İnsan Özgürlüğü Endeksi'ne göre “Kişisel Özgürlük” kategorisinde 165'inci sırada 152'nci sırada yer aldı.
Dubai çikolatası otokrasi imajını iyileştiriyor
Dubai çikolatası satın alan herkes yalnızca tüketici mağduru değildir. Aynı zamanda dünyanın en kötü otokrasilerinden birinden geldiği reklamı yapılan bir ürünü de kutluyor. Erkek eşcinselliği için ölüm cezasının kanunda olduğu, İnsan Hakları İzleme Örgütü'ne göre göçmen işçilerin aşağılandığı, hapsedildiği ve fiziksel istismara uğradığı, erkeklerin yasal olarak eşlerini fiziksel şiddet yoluyla kontrol etmelerine izin verildiği yerler.
Elbette: Ambalajın üzerinde sadece “Dubai” yazıyor. Örneğin Lindt'in ürününü satın alan hiç kimse BAE'ye mali açıdan destek sağlamıyor demektir. Ancak: Dubai Emirliği'nin hükümdarı Muhammed bin Rashid Al Maktoum, prensliğinin herkesin dilinde olmasından mutlu olmalı. BAE'nin imajını stratejik olarak iyileştirmek bir devlet meselesidir. “Fix Dessert Chocolatier” ayrıca yakın zamanda Maktum yönetici ailesiyle işbirliği yaparak özel bir çeşit geliştirmeyi planlıyor.
Ve: Rewe'de aslında Birleşik Arap Emirlikleri'nde üretilen Dubai çikolatası var. Orient Delight markasının en azından yerel olarak orijinaline yakın olan 200 gramlık barının fiyatı 8,99 euro. Yani aynı şey burada da geçerli: uzak dur!