Dış ticaret araştırması: Küçük ve orta ölçekli işletmeler giderek Hindistan'a odaklanıyor

EkoIte

Member
Dış ticaret anketi
Küçük ve orta ölçekli işletmeler giderek Hindistan'a odaklanıyor





Alman orta ölçekli şirketleri tedarik zincirlerini giderek daha fazla Hindistan'a taşıyor (arşiv fotoğrafı). Fotoğraf

© Britta Pedersen/dpa


Alman orta ölçekli şirketler küresel krizlere yanıt olarak tedarik zincirlerini yeniden yapılandırıyor. Hindistan daha popüler hale geliyor, ABD geride kalıyor – muhtemelen başkanlık seçimlerinin sonucuyla ilgili endişelerden dolayı.





Alman orta ölçekli şirketler giderek Hindistan'a çekilirken, ABD seçim yılında popülerliğini kaybediyor. Bu, DZ Bank tarafından 1.000'den fazla yönetici müdür ve karar verici arasında yapılan ve Alman Basın Ajansı'na sunulan özel bir anketle gösterildi.



Ankete göre şirketlerin yüzde 15'i önümüzdeki beş yıl içinde tedarik zincirlerini Hindistan'a doğru genişletmek istiyor. 2022 sonbaharında yapılan önceki bir ankette, sadece yüzde 10'luk bir kesim bunu söyledi. DZ Bank'a göre bu, Hindistan'ı orta ölçekli şirketler için “tedarik zincirlerinin yeniden düzenlenmesi açısından en ilginç Avrupa dışı ülke” haline getiriyor. Birçok şirket, dünyanın en kalabalık ülkesindeki güçlü büyüme dinamiklerini fark etti. 5 Mart ile 2 Nisan arasında gerçekleşen temsili ankete göre, Çin de Tayvan ile yaşanan gerginliklere rağmen yeniden popülerlik kazanıyor.


Birbiri ardına gelen krizler – şirketler kendilerini koruyor


Geçtiğimiz krizlerden sonra – Korona, Ukrayna'daki savaş ve enerji fiyatlarındaki artış dahil – orta ölçekli şirketlerin neredeyse yüzde 40'ının tedarik zincirlerini yeniden yapılandırmayı planladığı söylendi. Yıllık cirosu 50 milyon avro veya daha fazla olan büyük orta ölçekli şirketler özellikle Hindistan'a çekiliyor: dörtte biri ticaret ilişkilerini genişletmeyi planlıyor.


DZ Bank analisti Claus Niegsch, “Hindistan ve örneğin Güneydoğu Asya'nın giderek daha önemli hale gelmesinin temel nedeni, şirketlerin artan politik belirsizlik karşısında tedarik zincirlerini daha da çeşitlendirmek istemeleridir” diyor.


Trump korkusu: ABD popülaritesini kaybediyor


Ancak ABD'ye gelince, orta ölçekli şirketler arasındaki coşkunun azaldığı söyleniyor. Özellikle düşük enerji maliyetleri ve ABD hükümetinin büyük sübvansiyonları son yıllarda Alman şirketlerini cezbetti. Ancak ankete göre, ankete katılanların yalnızca yüzde 12'si gelecekte ABD pazarına daha fazla odaklanmak istiyor (sonbahar 2022: yüzde 15). Yüzde 9'u oradan çekilmek istiyor. Özellikle kimya endüstrisi ilgisini kaybetti – muhtemelen Almanya'daki enerji fiyatları normale döndüğü için.


Ancak olası bir Başkan Donald Trump'ın yanı sıra daha yüksek tarifeler ve Avrupa'nın tepkisi hakkındaki endişeler de anket sonucunda rol oynamış olabilir, şüpheleniyor DZ Bank. “Böyle bir gelişme ABD'yi tedarik zincirlerinin bir parçası olarak önemli ölçüde daha az çekici hale getirecektir.”


Riskler ve fırsatlar: Küçük ve orta ölçekli işletmeler Çin olmadan ayakta kalamaz


Ankete katılanların yüzde 17'si ayrıca Çin'in önümüzdeki beş yıl içinde kendi işleri için daha önemli hale geleceğini belirtti. Niegsch, düşük üretim maliyetleri ve yakın bağlar nedeniyle Çin'in vazgeçilmez olmaya devam ettiğini söylüyor. Aynı zamanda, orta ölçekli şirketlerin yaklaşık onda biri ülkeyle ticari ilişkilerini azaltmayı planlıyor.


En önemli ticaret bölgesi Avrupa olmaya devam ediyor. Çalışmaya göre şirketlerin %21'i Batı Avrupa'da, %24'ü ise Orta ve Doğu Avrupa'da tedarik zincirlerini genişletmek istiyor. Aynı zamanda, DZ Bank'a göre her on şirketten biri tedarik zincirlerini Avrupa'dan uzaklaştırmak istiyor. “Orta ölçekli şirketler giderek daha fazla güvenli limanlarından tekrar çıkıyor.”


dpa

#Konular