Ranchi: Yeterli altyapı ve halka açık şarj istasyonları olmamasına rağmen, dünya çapında kömür ve diğer maden rezervleriyle tanınan bir eyalet olan Jharkhand’da elektronik araçların (EV’ler) satışları hızla artıyor. Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanlığı’nın rakamlarına göre, son üç yılda buradaki elektrikli araba satışları yaklaşık yedi kat arttı.
2019’da eyalette kayıtlı yalnızca 1.931 EV aracı vardı. 2020’de ancak 1.516 tescille düştü, ancak 2021’de 3.741 araç tesciliyle iki katından fazla arttı. Trend, eyalet çapında 13.683 kayıtla 2022’de yakınlaştı. 2023’ten Mart’a kadar, çeşitli bölgesel ulaşım departmanlarına şimdiye kadar 3.339 EV kaydedildi ve günde ortalama yaklaşık 47 kayıt yapıldı.
Eyaletin ortak ulaşım komiseri Pradeep Kumar, iklim değişikliği ve temiz yakıtla ilgili artan endişelerin insanları daha çevreci bir ulaşım moduna geçmeye motive ettiğini söyledi.
“Hindistan hükümeti, fosil yakıtlara bağımlılığı azaltmada büyük adımlar atıyor ve ülkede büyük ölçekte elektrikli araçlar için baskı yapıyor. Eyalet hükümetleri de bunu teşvik etmek için kendi EV politikalarını oluşturuyor. Tüm bunlar EV araçlarının ortaya çıkması ve benimsenmesiyle sonuçlanıyor” dedi.
Kaushik KumarHarmu Road elektrikli araç teşhir salonunun bir temsilcisi, konvansiyonel yakıt fiyatlarındaki (benzin ve dizel) bitmeyen artışın, satış artışını yönlendiren bir başka önemli faktör olduğunu ekledi.
“Pazar eğilimine bakılırsa, gençler ve üniversiteye gidenler, günlük ulaşım için sınırlı bütçeleri nedeniyle, en azından Jharkhand şehir bölgelerinde EV araçlarının satışına büyük ölçüde katkıda bulunuyor. Ayda ortalama satılan 10 araçta müşterilerimizin yüzde 50’den fazlasını gençler oluşturuyor” dedi.
Bununla birlikte, tüketiciler için en büyük sorun, eyalet genelinde yeterli sayıda şarj istasyonunun bulunmaması ve alıcıları araçları çoğunlukla evde şarj etmeye zorlamak ve bu da zaman alıcı. Örneğin Ranchi’de ancak yarım düzine şarj istasyonu var.