Toplu taşıma
Trafik ışıklarının kapanması aynı zamanda Almanya biletinin de sonu anlamına mı geliyor?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Trafik ışığı koalisyonunun kopması, Almanya biletinin devamını da tehlikeye atabilir. En azından bazı ulaştırma bakanlarının korktuğu şey bu.
Almanya biletini güvence altına almak için Baden-Württemberg ve Aşağı Saksonya, trafik ışıkları koalisyonundaki kopukluğa rağmen mevcut Federal Meclis'in planlı bir yasa değişikliğini kabul etmesi yönünde çağrıda bulunuyor. Ulaştırma Bakanları Konferansına başkanlık eden Kuzey Ren-Vestfalya Ulaştırma Bakanlığı, trafik ışıklarının kapatılmasının ve gelecek yılın bütçesinin onaylanmamasının Almanya bileti açısından acil bir sonucu olmayacağına dair güvence verdi.
Ancak Baden-Württemberg departmanı başkanı Winfried Hermann (Yeşiller), kullanılmayan fonların acilen gelecek yıla aktarılması gerektiği konusunda uyardı, aksi takdirde biletler daha pahalı hale gelebilir. “Yolcular geride kalacak.” Aşağı Saksonya'dan Ulaştırma Bakanı Olaf Lies (SPD) şunları söyledi: “D-Ticket'in federal hükümetteki bu belirsiz geçiş döneminin kurbanı olacağı konusunda uyarıyorum.” Önümüzdeki birkaç hafta içinde ertelenmemesi gereken kararlar olacak, bu da bunun bir örneği.
Almanya biletinin fiyatının artık artması gerekiyor mu?
Özellikle Bölgeselleşme Kanunu'nda henüz yasalaşmamış olan 10'uncu değişiklikle ilgili. Kanun, kullanılmayan fonların 2023'ten itibaren kullanılmasına karar veriyor ve 2024 ve 2025'te istikrarlı bir fiyat sağlanması amaçlanıyor. Ulaştırma Bakanları Konferansı Eylül ayında, şu anda 49 avro olan Almanya biletinin aylık 58 avroya mal olması gerektiğine karar verdi. 2025. Ne kadar süreceği belli değil.
Hermann, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Aylarca süren gidiş gelişlerden sonra yolcular siyasi kararların güvenilir olmasını bekliyor” dedi. “Genel anlaşmazlıkta yürürlükte olan yasaların artık uygulanmaması nedeniyle, bileti kurtarmak için fiyatın tekrar artırılması gerekmesi ölümcül olurdu.” NRW Bakanlığı şunları söyledi: “Şüphe durumunda, yeni bir federal hükümetin aynı amaca yönelik bir yasa çıkarması gerekecektir.” Bu aynı zamanda 2026'dan itibaren Almanya bileti olasılığı için de geçerli. “Yeni bir federal hükümetin uzun vadede finansmanın yarısını yasayla güvence altına alması gerekecek.”
Gelecek açık
Şu ana kadar federal ve eyalet hükümetlerinin her biri Deutschland bileti için yılda yaklaşık 1,5 milyar avro katkıda bulunuyor. Federal hükümetin 2026 ve sonrasındaki yıllar için somut bir taahhüdü bulunmuyor.
Lies dpa'ya şunları söyledi: “D-Ticket insanların hareketliliğinde devrim yaratmaya yardımcı oldu.” Anlaşılabilir koşullar ve fiyat sayesinde milyonlarca insan bu konuda hevesli. “Artık mesele sadece D-Bileti kurtarmak değil, aynı zamanda onu uzun vadede daha da geliştirmek olmalı. Biz Aşağı Saksonya'da başından beri bu teklifin savunucusuyuz. Verdiğimiz sözlerin arkasında durmaya devam ediyoruz.”
Hermann, FDP'den istifa eden Volker Wissing'in kalan Federal Ulaştırma Bakanı'nı, yeni seçimlerden önce kesinlikle federal hükümette düzenlenmesi gereken ulaştırma konularının hayata geçirilmesi için bir fırsat olarak görüyor. Wissing'in, hükümet krizine rağmen geçiş döneminde bile ulaştırma politikasının acil sorunlarına çözüm bulmak için mücadele etme istekliliğini takdirle karşıladı. “Davanız lehine ve kendi partinize karşı bu kadar net karar vermek cesaret ister. Bu takdiri hak ediyor.”
dpa
Trafik ışıklarının kapanması aynı zamanda Almanya biletinin de sonu anlamına mı geliyor?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Trafik ışığı koalisyonunun kopması, Almanya biletinin devamını da tehlikeye atabilir. En azından bazı ulaştırma bakanlarının korktuğu şey bu.
Almanya biletini güvence altına almak için Baden-Württemberg ve Aşağı Saksonya, trafik ışıkları koalisyonundaki kopukluğa rağmen mevcut Federal Meclis'in planlı bir yasa değişikliğini kabul etmesi yönünde çağrıda bulunuyor. Ulaştırma Bakanları Konferansına başkanlık eden Kuzey Ren-Vestfalya Ulaştırma Bakanlığı, trafik ışıklarının kapatılmasının ve gelecek yılın bütçesinin onaylanmamasının Almanya bileti açısından acil bir sonucu olmayacağına dair güvence verdi.
Ancak Baden-Württemberg departmanı başkanı Winfried Hermann (Yeşiller), kullanılmayan fonların acilen gelecek yıla aktarılması gerektiği konusunda uyardı, aksi takdirde biletler daha pahalı hale gelebilir. “Yolcular geride kalacak.” Aşağı Saksonya'dan Ulaştırma Bakanı Olaf Lies (SPD) şunları söyledi: “D-Ticket'in federal hükümetteki bu belirsiz geçiş döneminin kurbanı olacağı konusunda uyarıyorum.” Önümüzdeki birkaç hafta içinde ertelenmemesi gereken kararlar olacak, bu da bunun bir örneği.
Almanya biletinin fiyatının artık artması gerekiyor mu?
Özellikle Bölgeselleşme Kanunu'nda henüz yasalaşmamış olan 10'uncu değişiklikle ilgili. Kanun, kullanılmayan fonların 2023'ten itibaren kullanılmasına karar veriyor ve 2024 ve 2025'te istikrarlı bir fiyat sağlanması amaçlanıyor. Ulaştırma Bakanları Konferansı Eylül ayında, şu anda 49 avro olan Almanya biletinin aylık 58 avroya mal olması gerektiğine karar verdi. 2025. Ne kadar süreceği belli değil.
Hermann, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Aylarca süren gidiş gelişlerden sonra yolcular siyasi kararların güvenilir olmasını bekliyor” dedi. “Genel anlaşmazlıkta yürürlükte olan yasaların artık uygulanmaması nedeniyle, bileti kurtarmak için fiyatın tekrar artırılması gerekmesi ölümcül olurdu.” NRW Bakanlığı şunları söyledi: “Şüphe durumunda, yeni bir federal hükümetin aynı amaca yönelik bir yasa çıkarması gerekecektir.” Bu aynı zamanda 2026'dan itibaren Almanya bileti olasılığı için de geçerli. “Yeni bir federal hükümetin uzun vadede finansmanın yarısını yasayla güvence altına alması gerekecek.”
Gelecek açık
Şu ana kadar federal ve eyalet hükümetlerinin her biri Deutschland bileti için yılda yaklaşık 1,5 milyar avro katkıda bulunuyor. Federal hükümetin 2026 ve sonrasındaki yıllar için somut bir taahhüdü bulunmuyor.
Lies dpa'ya şunları söyledi: “D-Ticket insanların hareketliliğinde devrim yaratmaya yardımcı oldu.” Anlaşılabilir koşullar ve fiyat sayesinde milyonlarca insan bu konuda hevesli. “Artık mesele sadece D-Bileti kurtarmak değil, aynı zamanda onu uzun vadede daha da geliştirmek olmalı. Biz Aşağı Saksonya'da başından beri bu teklifin savunucusuyuz. Verdiğimiz sözlerin arkasında durmaya devam ediyoruz.”
Hermann, FDP'den istifa eden Volker Wissing'in kalan Federal Ulaştırma Bakanı'nı, yeni seçimlerden önce kesinlikle federal hükümette düzenlenmesi gereken ulaştırma konularının hayata geçirilmesi için bir fırsat olarak görüyor. Wissing'in, hükümet krizine rağmen geçiş döneminde bile ulaştırma politikasının acil sorunlarına çözüm bulmak için mücadele etme istekliliğini takdirle karşıladı. “Davanız lehine ve kendi partinize karşı bu kadar net karar vermek cesaret ister. Bu takdiri hak ediyor.”
dpa