Alman Bahn
Toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığı sona erdi: Süresiz grev yok
EVG seçmenlerinin yarısından azı süresiz grev çağrısında bulundu. Böylece iş uyuşmazlığı için yüzde 75 gibi yüksek bir engel açıkça gözden kaçırılmış oldu. Fotoğraf
© Axel Heimken/dpa
Şubat ayından bu yana Deutsche Bahn ve EVG, 180.000 çalışana ödeme yapılması konusunda tartışıyor. Odada bir gün süren grev vardı ancak sendika üyeleri farklı karar verdi.
Deutsche Bahn yolcuları için iyi haber: Önümüzdeki birkaç hafta içinde şirkette süresiz grev tehdidi yok; Şubat ayının sonundan bu yana devam eden toplu pazarlık çatışması sona erdi. Demiryolu ve ulaştırma sendikası EVG’nin yaptığı oylamada, EVG’nin Pazartesi günü açıkladığı gibi, katılımcıların yüzde 50’sinden fazlası zahmetli bir şekilde üzerinde çalışılan tahkim kararının kabul edilmesi lehinde konuştu.
Bu, Ekim ayından itibaren 180.000 DB çalışanının hesaplarına daha fazla para gireceği anlamına geliyor. Seçmenlerin yarısından azı süresiz grev çağrısında bulundu. Böylece iş uyuşmazlığı için yüzde 75 gibi yüksek bir engel açıkça gözden kaçırılmış oldu. EVG patronu Martin Burkert, “bazı durumlarda, özellikle küçük ve orta gelirlilere yüzde 50’nin üzerinde önemli bir artı sağlayacak, dayanışmaya dayalı bir toplu sözleşmeden” bahsetti. Seçmen katılımı yüzde 65,3 oldu.
Ekim ayında 25 ay vadeli ve enflasyon primli 410 euro daha
Daha fazla gecikme olmazsa, 180.000 DB çalışanı Ekim ayı beyanında net olarak 2850 avro daha bekleyebilir. Tahkim kararının bir kısmı, vergiden ve gümrükten muaf olan enflasyon tazminatı priminin ödenmesidir. Aralık ayından itibaren brüt 200 avro, Ağustos 2024’ten itibaren ise 210 avro daha eklenecek. Toplu sözleşmenin süresi 25 aydır.
Ayrıca bireysel meslek grupları için tarife tablolarında bu sözleşme süresinden sonra uygulanacak yapısal artışlara da karar verildi. Böylece 70.000 kadar çalışanın geliri bir kez daha önemli ölçüde artacak. Hararetli tartışmaların ardından EVG federal kurulu, üyelere hakemin kararını kabul etmelerini tavsiye etti.
Altı aylık toplu pazarlık, iki uyarı grevi, mahkeme tarihi
EVG ve DB bu uzlaşmaya giden yolu hafife almadı. Toplu pazarlık Şubat ayının sonunda başladı ve başlangıçta çok az ilerleme kaydedildi. Müzakerelerin ilk turu iki saatten kısa bir süre sonra sona erdi. Bundan sonra da görüşmeler ivme kazanamadı. İlkbaharda iki kez sendika, uyarı grevleriyle tren seferlerini saatlerce neredeyse tamamen felç etti. Özellikle uzun süren üçüncü bir grev, Frankfurt am Main’deki iş mahkemesi tarafından kısa sürede önlendi.
Mahkeme tarihinden sonra pazarlık yapan taraflar birbirlerini daha iyi buldular ancak müzakereler sonuçta başarısızlıkla sonuçlandı. Daha sonra her iki taraf da mevcut uzlaşma konusunda iki hakemle anlaştı. EVG müzakerecisi Kristian Loroch Pazartesi günü yaptığı açıklamada, DB ile EVG arasındaki sosyal ortaklığın “en zorlu testlerden birini tam olarak geçemediğini” söyledi. Toplu pazarlık turu sırasında kırılanları yeniden inşa etmek için çok fazla zaman ve enerji harcanması gerekiyor.
DB Yönetim Kurulu: Ekonomik açıdan sonuç bizden çok şey talep ediyor
Deutsche Bahn oylama sonucuna memnuniyetle yanıt verdi. DB İK Direktörü Martin Seiler, “Bu zorlu zamanlarda toplu sözleşmeye varmamız herkes için iyi bir haber. Bu anlaşmayla çalışanlarımızın mükemmel performansını takdir ediyoruz. Ekonomik açıdan bizden çok şey talep etse de” dedi. .
Toplu sözleşme, çalışanlara daha fazla para verilmesinin yanı sıra, grubun üretkenliği artırmayı umduğu noktaları da içeriyor. Örneğin DB Cargo’da daha esnek bir çalışma süresi modeli üzerinde anlaşmaya varıldı. Seiler, “Bu derece aynı zamanda gelecekteki yaşayabilirliğimizi de güvence altına alıyor, böylece dönüşümü birlikte şekillendirebilir ve başarılı bir şekilde yönetebiliriz” dedi.
EVG beklentileri çok mu yükseltti?
Peki DB ve EVG’de herkes mutlu mu? Muhtemelen hayır, sonuçta neredeyse yüzde 48 tahkim kararına karşı oy kullandı. Birçoğu daha fazla para ummuş olabilir, EVG 12 aylık bir süre boyunca tüm çalışanlar için 650 avro daha fazla taleple müzakerelere başlamıştı. Baş müzakereci Cosima Ingenschay Pazartesi günü, kendisinin haklı olduğu yönündeki yüksek talebi savundu. Beklentiler çok yüksek değildi, daha ziyade korona salgını sonrası çalışma koşullarından duyulan memnuniyetsizlik, 9 euroluk bilet, şu anda 49 euroluk bilet yüksek.
Kasım ayından itibaren Claus Weselsky ilgi odağı olacak
DB müşterileri, ekim ayına kadar (bu da dahil) seyahat planlarının en azından grevler nedeniyle kesintiye uğramayacağından emin olabilirler. Ancak Kasım ayından itibaren demiryollarında bir sonraki toplu pazarlık çatışması başlayacak – daha sonra Alman Lokomotif Şoförleri Birliği ile.
Patronları Claus Weselsky, çalışanları için ayda 555 avro daha fazla kazanmak ve vardiyalı işçilerin haftalık çalışma süresinin 38 saatten 35 saate düşürülmesini istiyor. Enflasyon tazminatı primi de taleplerinden biri, onun fikirlerine göre toplu sözleşmenin on iki ay sürmesi gerekiyor. Weselsky, toplu pazarlığa karşı saldırgan bir yaklaşımı savunuyor – ancak GDL tarafından müzakere edilen toplu sözleşmelere göre yalnızca 8.000 DB çalışanına maaş ödeniyor. Uyarı grevleri o zaman tekrar oldukça mümkündür. GDL’nin EVG’den daha iyi bir sonuç elde etmesi durumunda EVG yeniden pazarlık yapamaz. Loroch, böyle bir maddenin anlaşmanın bir parçası olmadığını söyledi.
dpa
#Konular
Toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığı sona erdi: Süresiz grev yok
EVG seçmenlerinin yarısından azı süresiz grev çağrısında bulundu. Böylece iş uyuşmazlığı için yüzde 75 gibi yüksek bir engel açıkça gözden kaçırılmış oldu. Fotoğraf
© Axel Heimken/dpa
Şubat ayından bu yana Deutsche Bahn ve EVG, 180.000 çalışana ödeme yapılması konusunda tartışıyor. Odada bir gün süren grev vardı ancak sendika üyeleri farklı karar verdi.
Deutsche Bahn yolcuları için iyi haber: Önümüzdeki birkaç hafta içinde şirkette süresiz grev tehdidi yok; Şubat ayının sonundan bu yana devam eden toplu pazarlık çatışması sona erdi. Demiryolu ve ulaştırma sendikası EVG’nin yaptığı oylamada, EVG’nin Pazartesi günü açıkladığı gibi, katılımcıların yüzde 50’sinden fazlası zahmetli bir şekilde üzerinde çalışılan tahkim kararının kabul edilmesi lehinde konuştu.
Bu, Ekim ayından itibaren 180.000 DB çalışanının hesaplarına daha fazla para gireceği anlamına geliyor. Seçmenlerin yarısından azı süresiz grev çağrısında bulundu. Böylece iş uyuşmazlığı için yüzde 75 gibi yüksek bir engel açıkça gözden kaçırılmış oldu. EVG patronu Martin Burkert, “bazı durumlarda, özellikle küçük ve orta gelirlilere yüzde 50’nin üzerinde önemli bir artı sağlayacak, dayanışmaya dayalı bir toplu sözleşmeden” bahsetti. Seçmen katılımı yüzde 65,3 oldu.
Ekim ayında 25 ay vadeli ve enflasyon primli 410 euro daha
Daha fazla gecikme olmazsa, 180.000 DB çalışanı Ekim ayı beyanında net olarak 2850 avro daha bekleyebilir. Tahkim kararının bir kısmı, vergiden ve gümrükten muaf olan enflasyon tazminatı priminin ödenmesidir. Aralık ayından itibaren brüt 200 avro, Ağustos 2024’ten itibaren ise 210 avro daha eklenecek. Toplu sözleşmenin süresi 25 aydır.
Ayrıca bireysel meslek grupları için tarife tablolarında bu sözleşme süresinden sonra uygulanacak yapısal artışlara da karar verildi. Böylece 70.000 kadar çalışanın geliri bir kez daha önemli ölçüde artacak. Hararetli tartışmaların ardından EVG federal kurulu, üyelere hakemin kararını kabul etmelerini tavsiye etti.
Altı aylık toplu pazarlık, iki uyarı grevi, mahkeme tarihi
EVG ve DB bu uzlaşmaya giden yolu hafife almadı. Toplu pazarlık Şubat ayının sonunda başladı ve başlangıçta çok az ilerleme kaydedildi. Müzakerelerin ilk turu iki saatten kısa bir süre sonra sona erdi. Bundan sonra da görüşmeler ivme kazanamadı. İlkbaharda iki kez sendika, uyarı grevleriyle tren seferlerini saatlerce neredeyse tamamen felç etti. Özellikle uzun süren üçüncü bir grev, Frankfurt am Main’deki iş mahkemesi tarafından kısa sürede önlendi.
Mahkeme tarihinden sonra pazarlık yapan taraflar birbirlerini daha iyi buldular ancak müzakereler sonuçta başarısızlıkla sonuçlandı. Daha sonra her iki taraf da mevcut uzlaşma konusunda iki hakemle anlaştı. EVG müzakerecisi Kristian Loroch Pazartesi günü yaptığı açıklamada, DB ile EVG arasındaki sosyal ortaklığın “en zorlu testlerden birini tam olarak geçemediğini” söyledi. Toplu pazarlık turu sırasında kırılanları yeniden inşa etmek için çok fazla zaman ve enerji harcanması gerekiyor.
DB Yönetim Kurulu: Ekonomik açıdan sonuç bizden çok şey talep ediyor
Deutsche Bahn oylama sonucuna memnuniyetle yanıt verdi. DB İK Direktörü Martin Seiler, “Bu zorlu zamanlarda toplu sözleşmeye varmamız herkes için iyi bir haber. Bu anlaşmayla çalışanlarımızın mükemmel performansını takdir ediyoruz. Ekonomik açıdan bizden çok şey talep etse de” dedi. .
Toplu sözleşme, çalışanlara daha fazla para verilmesinin yanı sıra, grubun üretkenliği artırmayı umduğu noktaları da içeriyor. Örneğin DB Cargo’da daha esnek bir çalışma süresi modeli üzerinde anlaşmaya varıldı. Seiler, “Bu derece aynı zamanda gelecekteki yaşayabilirliğimizi de güvence altına alıyor, böylece dönüşümü birlikte şekillendirebilir ve başarılı bir şekilde yönetebiliriz” dedi.
EVG beklentileri çok mu yükseltti?
Peki DB ve EVG’de herkes mutlu mu? Muhtemelen hayır, sonuçta neredeyse yüzde 48 tahkim kararına karşı oy kullandı. Birçoğu daha fazla para ummuş olabilir, EVG 12 aylık bir süre boyunca tüm çalışanlar için 650 avro daha fazla taleple müzakerelere başlamıştı. Baş müzakereci Cosima Ingenschay Pazartesi günü, kendisinin haklı olduğu yönündeki yüksek talebi savundu. Beklentiler çok yüksek değildi, daha ziyade korona salgını sonrası çalışma koşullarından duyulan memnuniyetsizlik, 9 euroluk bilet, şu anda 49 euroluk bilet yüksek.
Kasım ayından itibaren Claus Weselsky ilgi odağı olacak
DB müşterileri, ekim ayına kadar (bu da dahil) seyahat planlarının en azından grevler nedeniyle kesintiye uğramayacağından emin olabilirler. Ancak Kasım ayından itibaren demiryollarında bir sonraki toplu pazarlık çatışması başlayacak – daha sonra Alman Lokomotif Şoförleri Birliği ile.
Patronları Claus Weselsky, çalışanları için ayda 555 avro daha fazla kazanmak ve vardiyalı işçilerin haftalık çalışma süresinin 38 saatten 35 saate düşürülmesini istiyor. Enflasyon tazminatı primi de taleplerinden biri, onun fikirlerine göre toplu sözleşmenin on iki ay sürmesi gerekiyor. Weselsky, toplu pazarlığa karşı saldırgan bir yaklaşımı savunuyor – ancak GDL tarafından müzakere edilen toplu sözleşmelere göre yalnızca 8.000 DB çalışanına maaş ödeniyor. Uyarı grevleri o zaman tekrar oldukça mümkündür. GDL’nin EVG’den daha iyi bir sonuç elde etmesi durumunda EVG yeniden pazarlık yapamaz. Loroch, böyle bir maddenin anlaşmanın bir parçası olmadığını söyledi.
dpa
#Konular