Alman demiryolu
Demiryolu trenleri yine biraz daha sık zamanında çalışıyor
Üç uzun mesafe treninden birinden fazlası Eylül ayının sonlarında kaldı. (arşiv resmi) fotoğraf
© Daniel Reinhardt/dpa
Deutsche Bahn'ın uzun mesafe trenleri Eylül ayında öncesine göre biraz daha dakikti. Ancak gecikme oranı hala yüksek.
Eylül ayında, Deutsche Bahn'ın üç uzun mesafe treninden birinden fazlası rötar yaptı. Federal şirketin açıkladığı gibi, ICE ve IC trenlerinin dakiklik oranı geçen ay yüzde 62,4 oldu. Bu, bir önceki aya göre yaklaşık yüzde 1,8 puan daha iyiydi. Ama raylı sistem hala kendi gereksinimlerine göre pek güvenilir değil.
Ulaştırma Birliği parlamento grubu başkan yardımcısı Ulrich Lange, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Deutsche Bahn dakiklik düdüğü olmaya devam ediyor” dedi. “Anlaşılır bir şekilde rahatsız olan gezginler buna katlanmaya devam ediyor. DB, müşterilerini kaybetmek istemiyorsa arka ayakları üzerinde oturmak zorunda.” Demiryolunun ve rakiplerinin yalnızca demiryolu taşımacılığına odaklanabilmesi için temel bir demiryolu reformuna ihtiyaç vardır.
Bir tren altı dakika veya daha fazla gecikirse istatistiklerde geç kalmış sayılır. Bu yıldan bu yana demiryolu, her ay uzun mesafe taşımacılığında sözde yolcu dakikliğini de rapor ediyor. İlgili dönemde yolcuların yüzde kaçının varış noktasına zamanında, yani maksimum 14 dakika 59 saniyelik bir gecikmeyle ulaştığını ölçer. Operasyonel dakikliğin aksine tren iptalleri de dikkate alınır.
Deutsche Bahn'a göre bu oran eylül ayında yüzde 67,9 oldu. Bu aynı zamanda bir önceki aya göre 3,9 puanlık bir iyileşme anlamına da geliyor. Ancak mevcut kota önceki zirve değerlerinden de oldukça uzakta.
Demiryolu her zaman yıpranmış altyapıyı ve bu nedenle gerekli olan çok sayıda inşaat alanını yüksek düzeyde dakikliğin ana nedeni olarak göstermektedir. Büyük ölçekli bir yenileme programıyla önemli güzergahlar önümüzdeki yıllarda temelden modernize edilecek. Şirket, dakikliğin yavaş yavaş artacağının sözünü veriyor.
dpa
#Konular
Demiryolu trenleri yine biraz daha sık zamanında çalışıyor
Üç uzun mesafe treninden birinden fazlası Eylül ayının sonlarında kaldı. (arşiv resmi) fotoğraf
© Daniel Reinhardt/dpa
Deutsche Bahn'ın uzun mesafe trenleri Eylül ayında öncesine göre biraz daha dakikti. Ancak gecikme oranı hala yüksek.
Eylül ayında, Deutsche Bahn'ın üç uzun mesafe treninden birinden fazlası rötar yaptı. Federal şirketin açıkladığı gibi, ICE ve IC trenlerinin dakiklik oranı geçen ay yüzde 62,4 oldu. Bu, bir önceki aya göre yaklaşık yüzde 1,8 puan daha iyiydi. Ama raylı sistem hala kendi gereksinimlerine göre pek güvenilir değil.
Ulaştırma Birliği parlamento grubu başkan yardımcısı Ulrich Lange, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Deutsche Bahn dakiklik düdüğü olmaya devam ediyor” dedi. “Anlaşılır bir şekilde rahatsız olan gezginler buna katlanmaya devam ediyor. DB, müşterilerini kaybetmek istemiyorsa arka ayakları üzerinde oturmak zorunda.” Demiryolunun ve rakiplerinin yalnızca demiryolu taşımacılığına odaklanabilmesi için temel bir demiryolu reformuna ihtiyaç vardır.
Bir tren altı dakika veya daha fazla gecikirse istatistiklerde geç kalmış sayılır. Bu yıldan bu yana demiryolu, her ay uzun mesafe taşımacılığında sözde yolcu dakikliğini de rapor ediyor. İlgili dönemde yolcuların yüzde kaçının varış noktasına zamanında, yani maksimum 14 dakika 59 saniyelik bir gecikmeyle ulaştığını ölçer. Operasyonel dakikliğin aksine tren iptalleri de dikkate alınır.
Deutsche Bahn'a göre bu oran eylül ayında yüzde 67,9 oldu. Bu aynı zamanda bir önceki aya göre 3,9 puanlık bir iyileşme anlamına da geliyor. Ancak mevcut kota önceki zirve değerlerinden de oldukça uzakta.
Demiryolu her zaman yıpranmış altyapıyı ve bu nedenle gerekli olan çok sayıda inşaat alanını yüksek düzeyde dakikliğin ana nedeni olarak göstermektedir. Büyük ölçekli bir yenileme programıyla önemli güzergahlar önümüzdeki yıllarda temelden modernize edilecek. Şirket, dakikliğin yavaş yavaş artacağının sözünü veriyor.
dpa
#Konular