Alman demiryolu
Demiryolu yük taşımacılığı yan kuruluşu önemli ölçüde daha fazla işten çıkarmak zorunda
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutsche Bahn'ın yük taşıma yan kuruluşundaki işten çıkarmalar önceden bilinenden daha fazla. Tekrar karaya çıkmak için toplam 5.000 işin kaybedilmesi gerekiyor.
Deutsche Bahn'ın zor durumdaki yük taşımacılığı bölümü, daha önce tahmin edilenden çok daha fazla kişiyi işten çıkarmak zorunda kalacak. DB Cargo'nun patronu Sigrid Nikutta, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Mevcut ekonomik tahminler, 2029 yılına kadar 5.000 iş kaybı beklediğimiz anlamına geliyor” dedi. Bu, DB Cargo'nun dönüşümünün bir sonucu olarak önceden beklenen işten çıkarmaları artırıyor.
Şu ana kadar iş konseyleriyle yalnızca 2.300 kişinin işten çıkarılması konusunda anlaşmaya varıldı. İdari alandaki ek işlerin büyük bir kısmı ortadan kalkacak ancak operasyonel alan da etkilenecek.
Emeklilik, iş değişikliği ve çıkış programı
Nikutta bunu öncelikle doğal dalgalanma yoluyla başarmak istiyor. “Yaklaşık 1000 çalışan 2024 gibi erken bir tarihte şirketten ayrılmış olacak, bunun temel nedeni bebek patlaması kuşağının artık emekli olması” dedi.
Yaklaşık 650 meslektaşımız demiryolu grubu içerisinde şimdiden yeni iş teklifleri aldı. 700 çalışanın daha gönüllü ayrılma programı kapsamında şirketten ayrılacağı belirtildi. Kargo açısından bakıldığında bu, önümüzdeki beş yıl içinde kalan işten çıkarma ihtiyacını yaklaşık 2.650 işe indiriyor.
Sendika, taşımacılıkta geri dönüş için ölümcül sinyal görüyor
Demiryolu ve Taşımacılık Birliği'nden (EVG) sert eleştiri geliyor. Aynı zamanda DB Cargo'nun denetim kurulu başkan yardımcısı olan EVG yönetim kurulu üyesi Cosima Ingenschay, Berlin'de şunları söyledi: “Ne yazık ki, yönetimin vaatlerine güvenememek DB Cargo için tipik bir durumdur. Kötü haberler her zaman parça parça gelir.” Tagesspiegel”.
Ingenschay, “Üçte mesaiye gelmeyen herkesi uzaklaştırmak doğru yol değil” dedi. Ayrıca bir noktada yeniden büyümek için acilen ihtiyaç duyulan birçok çalışanı da kaybedersiniz. Önümüzdeki yıllarda giderek daha fazla ulaşımın karayoluna kaydırılması riski büyük. “Bu, ulaşım geçişi için ölümcül bir sinyal.”
DB Cargo 2026 yılına kadar iflas etmiş olmalı
Şirket yıllardır ağır kayıplar veriyor. AB Komisyonu'nun aldığı bir karara göre, bunların gelecekte ana şirket tarafından mahsup edilmesine artık izin verilmeyecek. DB Cargo'nun artık kayıp bölgesinden çıkmak için 2026'ya kadar zamanı var.
Bu nedenle şirket, EVG demiryolu sendikası ve iş konseyleri geniş kapsamlı bir tasarruf programı için aylardır mücadele ediyor. Ekim ayında tüm taraflar başlangıçta 2.300 kişiyi işten çıkarma konusunda anlaşmıştı. Ancak Nikutta her zaman diğer işlerin de etkilenebileceğini vurgulamıştı. DB Cargo'ya göre yaklaşık 31.000 çalışanı var.
dpa
Demiryolu yük taşımacılığı yan kuruluşu önemli ölçüde daha fazla işten çıkarmak zorunda
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutsche Bahn'ın yük taşıma yan kuruluşundaki işten çıkarmalar önceden bilinenden daha fazla. Tekrar karaya çıkmak için toplam 5.000 işin kaybedilmesi gerekiyor.
Deutsche Bahn'ın zor durumdaki yük taşımacılığı bölümü, daha önce tahmin edilenden çok daha fazla kişiyi işten çıkarmak zorunda kalacak. DB Cargo'nun patronu Sigrid Nikutta, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Mevcut ekonomik tahminler, 2029 yılına kadar 5.000 iş kaybı beklediğimiz anlamına geliyor” dedi. Bu, DB Cargo'nun dönüşümünün bir sonucu olarak önceden beklenen işten çıkarmaları artırıyor.
Şu ana kadar iş konseyleriyle yalnızca 2.300 kişinin işten çıkarılması konusunda anlaşmaya varıldı. İdari alandaki ek işlerin büyük bir kısmı ortadan kalkacak ancak operasyonel alan da etkilenecek.
Emeklilik, iş değişikliği ve çıkış programı
Nikutta bunu öncelikle doğal dalgalanma yoluyla başarmak istiyor. “Yaklaşık 1000 çalışan 2024 gibi erken bir tarihte şirketten ayrılmış olacak, bunun temel nedeni bebek patlaması kuşağının artık emekli olması” dedi.
Yaklaşık 650 meslektaşımız demiryolu grubu içerisinde şimdiden yeni iş teklifleri aldı. 700 çalışanın daha gönüllü ayrılma programı kapsamında şirketten ayrılacağı belirtildi. Kargo açısından bakıldığında bu, önümüzdeki beş yıl içinde kalan işten çıkarma ihtiyacını yaklaşık 2.650 işe indiriyor.
Sendika, taşımacılıkta geri dönüş için ölümcül sinyal görüyor
Demiryolu ve Taşımacılık Birliği'nden (EVG) sert eleştiri geliyor. Aynı zamanda DB Cargo'nun denetim kurulu başkan yardımcısı olan EVG yönetim kurulu üyesi Cosima Ingenschay, Berlin'de şunları söyledi: “Ne yazık ki, yönetimin vaatlerine güvenememek DB Cargo için tipik bir durumdur. Kötü haberler her zaman parça parça gelir.” Tagesspiegel”.
Ingenschay, “Üçte mesaiye gelmeyen herkesi uzaklaştırmak doğru yol değil” dedi. Ayrıca bir noktada yeniden büyümek için acilen ihtiyaç duyulan birçok çalışanı da kaybedersiniz. Önümüzdeki yıllarda giderek daha fazla ulaşımın karayoluna kaydırılması riski büyük. “Bu, ulaşım geçişi için ölümcül bir sinyal.”
DB Cargo 2026 yılına kadar iflas etmiş olmalı
Şirket yıllardır ağır kayıplar veriyor. AB Komisyonu'nun aldığı bir karara göre, bunların gelecekte ana şirket tarafından mahsup edilmesine artık izin verilmeyecek. DB Cargo'nun artık kayıp bölgesinden çıkmak için 2026'ya kadar zamanı var.
Bu nedenle şirket, EVG demiryolu sendikası ve iş konseyleri geniş kapsamlı bir tasarruf programı için aylardır mücadele ediyor. Ekim ayında tüm taraflar başlangıçta 2.300 kişiyi işten çıkarma konusunda anlaşmıştı. Ancak Nikutta her zaman diğer işlerin de etkilenebileceğini vurgulamıştı. DB Cargo'ya göre yaklaşık 31.000 çalışanı var.
dpa