Alman demiryolu
Demiryolu komiseri uzun mesafe taşımacılığında daha fazla rekabet istiyor
Neredeyse rakipsiz: Deutsche Bahn, uzun mesafe taşımacılığında pazara hakimdir. Fotoğraf
© Christian Charisius/dpa
Daha uzun yolculuklar, değiştirme hizmetleri; genel yenileme demiryolu yolcuları için kolay bir zaman olmayacak. Ama bundan sonra sorumlular trenlerin daha güvenilir çalışacağının sözünü veriyorlar. Ve sadece bu değil.
Federal hükümetin isteğine göre, ağın genel olarak yenilenmesinin ardından Deutsche Bahn’ın uzun mesafe taşımacılığında daha fazla rekabete sahip olması bekleniyor. Demiryolu komiseri Michael Theurer’in (FDP) “Rheinische Post”ta (Pazartesi) açıkça belirttiği gibi, bu aynı zamanda daha ucuz biletlere de yol açacaktır. Devlete ait şirket, ICE ve Şehirlerarası trenleriyle uzun mesafe taşımacılığında yüzde 95’lik pazar payıyla neredeyse tekel konumunda; Öncelikle Flixtrain’den gelen bir rekabet var. 2024’ten 2030’a kadar ağın en önemli koridorları tamamen yenilenecek.
Daha fazla rekabet
Theurer şunları söyledi: “Tamamen yenilenmiş bir ağ ve yeterli kapasite ile uzun mesafe taşımacılığında daha fazla rekabet yaratmak ve böylece daha ucuz biletler sağlamak istiyoruz.” İtalya ve İspanya gibi diğer ülkelere baktığımızda “rekabetin kalitenin artmasına ve fiyatların düşmesine yol açtığını” görüyoruz. FDP’li siyasetçi, yenileme sırasında ilgililerin cazip bir yedek demiryolu hizmeti sunmak ve böylece yolculara yönelik kısıtlamaları mümkün olduğunca sınırlı tutmak için ellerinden geleni yaptığını vurguladı.
Genel yenileme, yoğun olarak kullanılan 40 güzergahı etkiliyor. Yaklaşık beş ay boyunca tamamen kapalı kalacaklar ve ardından tamamen yenilenip iyileştirilecekler. Federal hükümet bu amaçla yaklaşık 40 milyar avroyu kullanıma açmak istiyor.
Daha fazla güvenilirlik
Frankfurt ve Mannheim arasındaki sözde Riedbahn’da çalışmalar gelecek yıl başlayacak. Avrupa’nın en işlek rotalarından biridir. Bu nedenle demiryolu, oradaki inşaat işinin tamamlanmasından sonra güvenilirlikte gözle görülür iyileşmeler beklemektedir.
Uzun mesafe taşımacılığının aksine demiryolunun bölgesel ve yük taşımacılığında çok sayıda rakibi vardır. Federal Ağ Ajansı’nın verilerine göre, bölgesel taşımacılıkta teklifin üçte birini onlar sağlıyor; yük taşımacılığında yarıdan fazladır.
dpa
#Konular
Demiryolu komiseri uzun mesafe taşımacılığında daha fazla rekabet istiyor
Neredeyse rakipsiz: Deutsche Bahn, uzun mesafe taşımacılığında pazara hakimdir. Fotoğraf
© Christian Charisius/dpa
Daha uzun yolculuklar, değiştirme hizmetleri; genel yenileme demiryolu yolcuları için kolay bir zaman olmayacak. Ama bundan sonra sorumlular trenlerin daha güvenilir çalışacağının sözünü veriyorlar. Ve sadece bu değil.
Federal hükümetin isteğine göre, ağın genel olarak yenilenmesinin ardından Deutsche Bahn’ın uzun mesafe taşımacılığında daha fazla rekabete sahip olması bekleniyor. Demiryolu komiseri Michael Theurer’in (FDP) “Rheinische Post”ta (Pazartesi) açıkça belirttiği gibi, bu aynı zamanda daha ucuz biletlere de yol açacaktır. Devlete ait şirket, ICE ve Şehirlerarası trenleriyle uzun mesafe taşımacılığında yüzde 95’lik pazar payıyla neredeyse tekel konumunda; Öncelikle Flixtrain’den gelen bir rekabet var. 2024’ten 2030’a kadar ağın en önemli koridorları tamamen yenilenecek.
Daha fazla rekabet
Theurer şunları söyledi: “Tamamen yenilenmiş bir ağ ve yeterli kapasite ile uzun mesafe taşımacılığında daha fazla rekabet yaratmak ve böylece daha ucuz biletler sağlamak istiyoruz.” İtalya ve İspanya gibi diğer ülkelere baktığımızda “rekabetin kalitenin artmasına ve fiyatların düşmesine yol açtığını” görüyoruz. FDP’li siyasetçi, yenileme sırasında ilgililerin cazip bir yedek demiryolu hizmeti sunmak ve böylece yolculara yönelik kısıtlamaları mümkün olduğunca sınırlı tutmak için ellerinden geleni yaptığını vurguladı.
Genel yenileme, yoğun olarak kullanılan 40 güzergahı etkiliyor. Yaklaşık beş ay boyunca tamamen kapalı kalacaklar ve ardından tamamen yenilenip iyileştirilecekler. Federal hükümet bu amaçla yaklaşık 40 milyar avroyu kullanıma açmak istiyor.
Daha fazla güvenilirlik
Frankfurt ve Mannheim arasındaki sözde Riedbahn’da çalışmalar gelecek yıl başlayacak. Avrupa’nın en işlek rotalarından biridir. Bu nedenle demiryolu, oradaki inşaat işinin tamamlanmasından sonra güvenilirlikte gözle görülür iyileşmeler beklemektedir.
Uzun mesafe taşımacılığının aksine demiryolunun bölgesel ve yük taşımacılığında çok sayıda rakibi vardır. Federal Ağ Ajansı’nın verilerine göre, bölgesel taşımacılıkta teklifin üçte birini onlar sağlıyor; yük taşımacılığında yarıdan fazladır.
dpa
#Konular