Fikir
Milyon dolarlık ikramiye
Maaş vergisine ne dersiniz sevgili demiryolu yönetim kurulu üyeleri?
Demiryolu patronu Richard Lutz, Bavyera eyalet hükümetiyle düzenlediği basın toplantısında
© Sven Simon / Resim Birliği
Deutsche Bahn’ın yönetim kurulu üyeleri daha sonra 2022 yılı için toplam 5 milyon Euro civarında bir ikramiye alacak. Yazarımız bunun hak edilmediğini düşünüyor ve bunun nasıl ortaya çıktığını açıklıyor.
Görünümü Alman treni yıkıcıdır: gecikmeler, yavaş rotalar, tren iptalleri. Sebepleri çok iyi biliniyor: trenler ve raylar bozuk, köprüler harap durumda ve demiryollarına yıllardır yeterince yatırım yapılmıyor. Son yıllarda kârları bir daha asla 2012 seviyesine ulaşamadı ve hatta son dönemde defterlerde net zararlar bile oluştu: Yalnızca 2022’de 227 milyon euro. Borç rekor seviyede. Liste devam ediyor. Ancak bu listenin sonucu aynı kalacak: Hiçbir zaman bugünkü kadar kötü olmamıştı; Deutsche Bahn’ın yönetim kurulu üyeleri de bunu pişmanlıkla kabul ediyor. Sadece kendilerinin bu konuyla hiçbir ilgisi olmasını istemiyor gibi görünüyorlar.
Çünkü bir demiryolu sürücüsü ve vergi mükellefi olarak, demiryolu yönetim kurulunun tamamının 2022 yılı için beş milyon euro ikramiye alacağını başka nasıl anlayabilirsiniz (the yıldız rapor edildi). Tam da geri kalanların olduğu sırada Almanya Büyük bir bütçe açığını kapatmak için nerede kesinti yapılması gerektiğini tartışıyor musunuz? Ve birkaç milyon avroluk “küçük miktarlar” bile artık vatandaşların parası için tabu değil. Burada tasarruf potansiyeli var mı Bay Lindner?
Kuşkusuz, üst düzey demiryolu personeline nispeten düşük ücret ödeniyor. 2022’de yalnızca BMW CEO’su tüm demiryolu yönetim kurulundan on milyon Euro daha fazla kazandı; bu, şu anda ödenmesi gereken ikramiyeler de dahil olmak üzere neredeyse dokuz milyon Euro’ya tekabül ediyor. Ama mesele bu değil Argüman. Çünkü BMW patronunun aksine, demiryolunun hiçbir faydası yok, o ödüllendirilmesi gerekiyordu.
Deutsche Bahn hedeflerini yanlış ağırlıklandırıyor
Ücret kataloğuna bakıldığında temel sorun ortaya çıkıyor: ikramiyeler yanlış ağırlıklandırılıyor, hedefler fazla iddiasız ve ikramiyeler fazla cömert. Müşteri memnuniyeti ve dakiklik kendimize koyduğumuz hedeflerin bir parçasıdır. Ancak trenlerin dakik olmaması ve demiryolu müşterilerinin sürekli stres altında olması, yönetim kurulu üyelerinin hiçbirine zarar vermez. Tek sonuç: bu kategoride sıfır euro bonus. Penaltı olsa daha iyi olur. Bu prensip olarak mümkün demiryolu grubu adı geçen olasılık hatta maaş kesintisi Daha spesifik olmadan, tazminat raporlarında bile. Ancak Almanya’da listelenen hiçbir şirket henüz bunu yapmadı cesur.
Özel
Tarife değişikliği hakkında
Deutsche Bahn şehirlerarası trenlerdeki bistroları kaldırıyor
10/10/2023
Mevcut durumda, demiryolunun ana faaliyet alanındaki düşük performans, şirketin üstün olmadığı ancak en azından asgari düzeyde iyileşmelerin görülebildiği alanlarla kolayca telafi ediliyor. Örnek: NDR, WDR ve SZ tarafından yapılan araştırmaya göre, yönetim pozisyonlarındaki kadınların oranı 2022’de yüzde 27’ye yükseldi; bu, kendi kendine empoze edilen hedefin bir puan üzerinde. Dahili belgelere göre bu, demiryolu yönetim kurulu üyelerine bu alan için yüzde 200 ikramiye veriyordu.
Eski demiryolu altyapı müdürü Ronald Pofalla’nın, “ağ ve altyapının genişletilmesinde” gereğinden fazla başarılı olduğu için 85.333 avroluk ikramiye alması tamamen tuhaf bir hal alıyor. Başarı oranı: yüzde 200. Gülebilecek tek şey demiryolunun kendisidir. Şirket, 2022 yılında ilk kez altyapının durumunun berbat olduğunu ve bunu yıllardır sakladığını itiraf etti. Demiryolunun 2008’den bu yana yıllık olarak hazırladığı altyapı durum raporları, altyapının her zaman sağlam durumda olduğunu bildirdi. Federal Demiryolu Otoritesi raporları kontrol etti ve onayladı. Federal Ulaştırma Bakanlığı’nda bile sorunlar hiçbir zaman tespit edilmedi veya kamuya açıklanmadı; ancak demiryolunu kullanan herkes aşınma, yıpranma ve bozulmayı açıkça gördü.
röportaj
Alman demiryolu
Demiryolu yönetim kurulu üyesi Huber, demiryolu altyapısının durumu hakkında: “Uzun süredir bunu bir şekilde yönetebileceğimize ikna olmuştum.”
3 saat önce
Anonim şirketler hukukuna göre anonim şirketlerin organları, yönetim kurulu ve denetim kurulu görev ihlallerinden şahsen sorumludur. Berlin Teknoloji Üniversitesi’nde ders veren demiryolu eleştirmeni Christian Böttger, “Altyapının bozulması, yönetim kurulunun denetleme kurulunu bu konuda bilgilendirmesi ve karşı önlemler geliştirmesi gereken Bahn AG’nin varlığını tehdit eden bir riski temsil ediyor” diyor. Ekonomi.
Demiryolunun üst düzey yöneticilerinin maaşlarının bir kısmından vazgeçmek yerine artık ikramiye almaları gerçeği, demiryolu sahibinin sorumluluğundadır: bu yüzde 100 federal hükümettir. Denetleme kurulundaki temsilcileri, muhtemelen demiryolunun durumundan kısmen kendilerinin sorumlu olduğunu bildikleri için ikramiyeleri el salladılar.
Bu yorum ilk kez ortaya çıktı bu noktada iş dünyası dergisi “Capital”deyıldız gibi RTL Deutschland’a ait.
ne demek
#Konular
Milyon dolarlık ikramiye
Maaş vergisine ne dersiniz sevgili demiryolu yönetim kurulu üyeleri?
Demiryolu patronu Richard Lutz, Bavyera eyalet hükümetiyle düzenlediği basın toplantısında
© Sven Simon / Resim Birliği
Deutsche Bahn’ın yönetim kurulu üyeleri daha sonra 2022 yılı için toplam 5 milyon Euro civarında bir ikramiye alacak. Yazarımız bunun hak edilmediğini düşünüyor ve bunun nasıl ortaya çıktığını açıklıyor.
Görünümü Alman treni yıkıcıdır: gecikmeler, yavaş rotalar, tren iptalleri. Sebepleri çok iyi biliniyor: trenler ve raylar bozuk, köprüler harap durumda ve demiryollarına yıllardır yeterince yatırım yapılmıyor. Son yıllarda kârları bir daha asla 2012 seviyesine ulaşamadı ve hatta son dönemde defterlerde net zararlar bile oluştu: Yalnızca 2022’de 227 milyon euro. Borç rekor seviyede. Liste devam ediyor. Ancak bu listenin sonucu aynı kalacak: Hiçbir zaman bugünkü kadar kötü olmamıştı; Deutsche Bahn’ın yönetim kurulu üyeleri de bunu pişmanlıkla kabul ediyor. Sadece kendilerinin bu konuyla hiçbir ilgisi olmasını istemiyor gibi görünüyorlar.
Çünkü bir demiryolu sürücüsü ve vergi mükellefi olarak, demiryolu yönetim kurulunun tamamının 2022 yılı için beş milyon euro ikramiye alacağını başka nasıl anlayabilirsiniz (the yıldız rapor edildi). Tam da geri kalanların olduğu sırada Almanya Büyük bir bütçe açığını kapatmak için nerede kesinti yapılması gerektiğini tartışıyor musunuz? Ve birkaç milyon avroluk “küçük miktarlar” bile artık vatandaşların parası için tabu değil. Burada tasarruf potansiyeli var mı Bay Lindner?
Kuşkusuz, üst düzey demiryolu personeline nispeten düşük ücret ödeniyor. 2022’de yalnızca BMW CEO’su tüm demiryolu yönetim kurulundan on milyon Euro daha fazla kazandı; bu, şu anda ödenmesi gereken ikramiyeler de dahil olmak üzere neredeyse dokuz milyon Euro’ya tekabül ediyor. Ama mesele bu değil Argüman. Çünkü BMW patronunun aksine, demiryolunun hiçbir faydası yok, o ödüllendirilmesi gerekiyordu.
Deutsche Bahn hedeflerini yanlış ağırlıklandırıyor
Ücret kataloğuna bakıldığında temel sorun ortaya çıkıyor: ikramiyeler yanlış ağırlıklandırılıyor, hedefler fazla iddiasız ve ikramiyeler fazla cömert. Müşteri memnuniyeti ve dakiklik kendimize koyduğumuz hedeflerin bir parçasıdır. Ancak trenlerin dakik olmaması ve demiryolu müşterilerinin sürekli stres altında olması, yönetim kurulu üyelerinin hiçbirine zarar vermez. Tek sonuç: bu kategoride sıfır euro bonus. Penaltı olsa daha iyi olur. Bu prensip olarak mümkün demiryolu grubu adı geçen olasılık hatta maaş kesintisi Daha spesifik olmadan, tazminat raporlarında bile. Ancak Almanya’da listelenen hiçbir şirket henüz bunu yapmadı cesur.
Özel
Tarife değişikliği hakkında
Deutsche Bahn şehirlerarası trenlerdeki bistroları kaldırıyor
10/10/2023
Mevcut durumda, demiryolunun ana faaliyet alanındaki düşük performans, şirketin üstün olmadığı ancak en azından asgari düzeyde iyileşmelerin görülebildiği alanlarla kolayca telafi ediliyor. Örnek: NDR, WDR ve SZ tarafından yapılan araştırmaya göre, yönetim pozisyonlarındaki kadınların oranı 2022’de yüzde 27’ye yükseldi; bu, kendi kendine empoze edilen hedefin bir puan üzerinde. Dahili belgelere göre bu, demiryolu yönetim kurulu üyelerine bu alan için yüzde 200 ikramiye veriyordu.
Eski demiryolu altyapı müdürü Ronald Pofalla’nın, “ağ ve altyapının genişletilmesinde” gereğinden fazla başarılı olduğu için 85.333 avroluk ikramiye alması tamamen tuhaf bir hal alıyor. Başarı oranı: yüzde 200. Gülebilecek tek şey demiryolunun kendisidir. Şirket, 2022 yılında ilk kez altyapının durumunun berbat olduğunu ve bunu yıllardır sakladığını itiraf etti. Demiryolunun 2008’den bu yana yıllık olarak hazırladığı altyapı durum raporları, altyapının her zaman sağlam durumda olduğunu bildirdi. Federal Demiryolu Otoritesi raporları kontrol etti ve onayladı. Federal Ulaştırma Bakanlığı’nda bile sorunlar hiçbir zaman tespit edilmedi veya kamuya açıklanmadı; ancak demiryolunu kullanan herkes aşınma, yıpranma ve bozulmayı açıkça gördü.
röportaj
Alman demiryolu
Demiryolu yönetim kurulu üyesi Huber, demiryolu altyapısının durumu hakkında: “Uzun süredir bunu bir şekilde yönetebileceğimize ikna olmuştum.”
3 saat önce
Anonim şirketler hukukuna göre anonim şirketlerin organları, yönetim kurulu ve denetim kurulu görev ihlallerinden şahsen sorumludur. Berlin Teknoloji Üniversitesi’nde ders veren demiryolu eleştirmeni Christian Böttger, “Altyapının bozulması, yönetim kurulunun denetleme kurulunu bu konuda bilgilendirmesi ve karşı önlemler geliştirmesi gereken Bahn AG’nin varlığını tehdit eden bir riski temsil ediyor” diyor. Ekonomi.
Demiryolunun üst düzey yöneticilerinin maaşlarının bir kısmından vazgeçmek yerine artık ikramiye almaları gerçeği, demiryolu sahibinin sorumluluğundadır: bu yüzde 100 federal hükümettir. Denetleme kurulundaki temsilcileri, muhtemelen demiryolunun durumundan kısmen kendilerinin sorumlu olduğunu bildikleri için ikramiyeleri el salladılar.
Bu yorum ilk kez ortaya çıktı bu noktada iş dünyası dergisi “Capital”deyıldız gibi RTL Deutschland’a ait.
ne demek
#Konular