Demiryolu taşımacılığı: Dernek: Kişi başına düşen demir yolu yatırımları artıyor

EkoIte

Member
Demiryolu taşımacılığı
Dernek: Kişi başına düşen demir yolu yatırımları artıyor





Kişi başına düşen demir yolu yatırımları artıyor – ancak Allianz Pro Schiene'nin 150 avroluk hedefi hâlâ çok uzakta. (Arşiv görüntüsü) Fotoğraf

© Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa


Koalisyon anlaşmasında federal hükümet, karayollarından daha fazla parayı demiryollarına yatırma sözü verdi. Bu sözünü 2022'den beri tutuyor – ancak büyük destek ancak bu yıl geliyor.





Almanya'da, demiryolu ağına kişi başına düşen yatırım geçen yıl hafifçe arttı – ve bu eğilim de artıyor. Bu, lobi derneği Allianz Pro Schiene tarafından Berlin'deki kendi değerlendirmesine dayanarak duyuruldu. Allianz Pro Schiene'de ulaşım politikası başkanı Andreas Geißler, 2023 yılının uzun zamandır beklenen atılımı henüz getirmediğini söyledi. 2023'te kişi başına düşen yatırım 115 avroydu – 2022'de 114 avroydu.



“Mevcut yıl 2024'ten itibaren, koalisyon anlaşmasında kara yolundan çok daha fazla demir yoluna yatırım yapılacağı yönündeki duyuru yerine getirilecek,” dedi Geißler. Bu durum 2022 ve 2023'te de geçerliydi, ancak demir yolu yatırımları ile kara yolu yatırımları arasındaki fark mevcut yılda daha da açılacak.


Pro Schiene Alliance, 2005'ten beri Almanya ve diğer birçok ülke için demir yolu altyapısına yapılan yıllık kişi başına yatırımları hesaplıyor. 2014'ten beri Almanya'daki yatırımlarda istikrarlı bir artış var. 2021'de kişi başına yatırımlar 124 avroluk rekor seviyeye ulaştı – buna Deutsche Bahn için öz sermaye artışı da dahildi. 2014'te Almanya'da demir yoluna yapılan kişi başına yatırımlar hala 49 avroydu. Lobi birliği geçen yıl önümüzdeki iki ila üç yıl için kişi başına 150 avroluk kaba bir hedef belirledi.


dpa

#Konular