Demiryolu altyapısı: Gelecek yıl neredeyse hiç yeni ve elektrikli demiryolu hattı yok

EkoIte

Member
Demiryolu altyapısı
Gelecek yıl neredeyse hiç yeni ve elektrikli demiryolu hattı olmayacak






Mevcut bağlantıyı kopyala







Demiryolunda iklimin korunması konusunda büyük umut var. Ancak demiryolu ağının genişletilmesi ve elektrifikasyonu yıllardır çok az ilerleme kaydetti; gelecek yılın planlarına bir bakalım.


Alman demiryolu ağında önümüzdeki yıl yalnızca yaklaşık 66 kilometrelik hat havai elektrik hatlarıyla donatılacak. Bu, Federal Ulaştırma Bakanlığı'nın, Sol'un Alman Basın Ajansı'na sunduğu bir parlamento sorusuna verdiği yanıttan ortaya çıkıyor. Bu, 2025 yılında federal hükümetin ve demiryollarının kendi hedeflerine ulaşmak için gereken havai hat genişletme konusunda oldukça yetersiz kalacağı anlamına geliyor.





Bir güzergahta elektrik yoksa, oradaki trenler genellikle iklime zarar veren dizel motorlarla çalışıyor. Federal hükümet 2030 yılına kadar demiryolu ağının yaklaşık yüzde 75'ine cer akımı sağlamak istiyor. Bu oran şu anda yüzde 60 civarında. Özellikle yoğun güzergahlarda genellikle havai hatlar bulunduğundan, elektrikle çalışan demiryolu taşımacılığının oranı yüzde 90 ile önemli ölçüde daha yüksektir.





Yılda yaklaşık 600 kilometre gerekli olacaktır



Demiryolu yanlısı ittifak Allianz ve Alman Taşımacılık Şirketleri Birliği'nin (VDV) yaptığı hesaplamalara göre, hükümetin hedefine ulaşmak için yılda yaklaşık 600 kilometrelik ek hattın elektrik kablolarıyla donatılması gerekecek. Geçtiğimiz 13 yılda yılda ortalama sadece 80 kilometre civarında ilave edildi.





Sol Milletvekili Victor Perli, “Elektrifikasyon sadece demiryolunu daha çevre dostu hale getirmekle kalmıyor, aynı zamanda kapasiteyi de artırıyor ve dolayısıyla demiryolu müşterilerine doğrudan fayda sağlıyor” dedi. “Ancak rakamlar, demiryolunun elektrifikasyonu söz konusu olduğunda trafik ışıklarının hoş sözlerin ötesine geçmediğini bir kez daha doğruluyor.” Artık çökmüş olan SPD, Yeşiller ve FDP koalisyonu, hedefinin çok gerisinde kaldı. Şimdi amaç, önümüzdeki yıl yapılması planlanan elektrifikasyon için mali kaynakları hızlı bir şekilde güvence altına almaktır.



Demiryolu, trafiğin yüzde 90'ının halihazırda elektrikli olmasının benzer Avrupa ülkeleri arasında en yüksek rakam olduğunu duyurdu. Ayrıca çok sayıda elektrikli olmayan güzergah da bölgesel trafiğe hizmet ediyor. “Burada, bir rotanın elektrikli hale getirilmesi ve genişletilmesi gerekip gerekmediğine dair karar yetkililere (çoğunlukla federal eyaletlere) aittir.”





Şu anda odak noktası yeni inşaat ve genişletme değil





Demiryolu ağının genişlemesi, elektrifikasyondaki kadar yavaş ilerliyor. Bakanlığın cevabına göre raylı sistem ağının gelecek yıl sadece 71 kilometre büyümesi bekleniyor. Bununla birlikte, federal hükümet ve demiryolları uzun süredir mevcut odak noktalarının, mevcut ağı genişletmek yerine öncelikle yenilemek ve modernize etmek olduğunu vurguluyor.



Demiryolu, diğer şeylerin yanı sıra, 2030 yılına kadar 40'tan fazla yoğun demiryolu koridorunun kapsamlı bir şekilde yenilenmesini istiyor. Sonuç olarak demiryolu trafiğinin yeniden çok daha güvenilir bir şekilde çalışması gerekiyor. Ekim ayında uzun mesafe trenlerinin üçte birinden fazlası yine rötar yaptı. Demiryolu, 2027 yılına kadar uzun mesafe taşımacılığında yaklaşık yüzde 75 dakiklik hedefliyor.



dpa