Covid-19 Etkisi: Ranchi’deki Sınıf I ila V Devlet Okulu Öğrencileri Sıra Ortalaması | Ranchi haberleri

MarMe

New member
kaydeden Critika Tiwary
RANCHI: 100 gün anket Bölge genelinde temel ve son değerlendirme, devlet okullarındaki I ila V. sınıflardaki öğrencilerin çoğunluğunun orta kategoride olduğunu ve öğrenme becerilerinde gelişmeye ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkardı.
tarafından yönetilen ‘Buniyaadi Siksha Abhiyan’ girişimi kapsamında öğrencileri Covid-19’un neden olduğu öğrenme kaybından kurtarmak için öğrencilerin temel öğrenme çıktılarını ve okuma ve bilgi işlem güçlerini belirlemek için temel bir sınav yapıldı. Birincil VakıfNiti Aayog ile bir MoU imzalayan.
İlçede 18 blokta 328 okulda yapılan değerlendirmeye 40 binden fazla öğrenci katıldı. Öğrencilere öğrenme yeteneklerine göre A, B, C, D ve E gibi notlar verildi.
İlçe eğitim yetkilisi Akash Kumar, öğrencilerin öğrenme becerilerini güçlendirmek için 100 günlük bir çalışmanın sürdüğünü söyledi. “328 okulu kapsayan temel anket tamamlanmak üzere ve anket raporuna göre öğretmenler için kapasite geliştirme eğitimi önümüzdeki hafta başlayacak. Eğitim, öğretmenlerin, öğrencilerin öğrenme becerilerini ve performanslarını dikkate alarak öğrencilere nasıl öğreteceklerini öğrenmelerine yardımcı olacak” dedi. ilçe eğitim görevlisi.
Notlar, en iyi öğrenci performansını temsil eden A ve ardından B, C, D ve E olmak üzere azalan sırayla verilir. E notu, öğrencinin acemi olduğunu gösterir. Ancak D, öğrencinin harfleri bildiğini, C ise öğrencinin kelimeyi bildiğini gösterir. B öğrencinin paragrafı anladığını, A ise öğrencinin hikayeyi anladığını gösterir. Anket Matematik ve Hintçe I ila V. Sınıflar için yapılmıştır.
Bariatu Hükümet Ortaokulu Müdürü Nasim Ahmed, “Covid-19 sırasında, Android telefonların ve diğer kaynakların eksikliği nedeniyle tüm öğrenciler çevrimiçi derslere katılamadı. Pandemi sırasında çalışmamalarına rağmen öğrenciler daha yüksek sınıflara terfi ettiler. Öğrenciler, öğrenme yeteneklerine göre gruplandırıldı ve okulun eğitim ve okuryazarlık bölümü, öğrencilerin içinde bulundukları sıkıntılı durumdan kurtulmalarına yardımcı olmak için ‘gyan setu’ kitabı ve öğrenme temeli ve matematik gibi çok sayıda girişim gerçekleştirdi. Bu, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin yüzdesini azaltmıştır.”
Primal Foundation’ın Program Koordinatörü Kriti Singh şunları söyledi: “Akranlardan öğrenmek öğrenciler için önemlidir. Öğretmenler, öğrencilerin anlayışını geliştirmek için eğitim alacak. Ayrıca, öğretmenlere anlama ve öğrenmeyi geliştirmek için daha fazla çizim ve resim kullanma talimatı verilecek.” Program, Covid-19’un neden olduğu öğrenme kaybından kurtulan öğrencilere yüksek kaliteli eğitim vermeyi amaçlıyor.”