Çin’de prezervatiften kozmetiğe kadar satışlar, kısıtlamalar sona ererken artıyor

RAnna

Global Mod
Global Mod


LONDRA/MILAN/FRANKFURT: Dünyanın en büyük tüketim ve lüks mal şirketleri, Pekin’in katı kurallar koymasından bu yana Çin’de kozmetikten prezervatiflere kadar her şeyin satışlarının arttığını gördü. Covid-19 bordürleridünyanın 2 numaralı ekonomisinin pandemi sonrası yeniden canlanmaya başladığının bir başka işareti.
Verilerin ardından Reckitt Benckiser, Nivea üreticisi Beiersdorf, Moncler ve Puma’dan Çarşamba günü iyimser yorumlar geldi. Çin’in fabrika sektörü Şubat ayında on yılı aşkın bir süredir en hızlı büyüme hızına ulaştı.
Beiersdorf CEO’su Vincent Warnery, şirketin Çin’de ve ülkenin yeniden açılmasıyla körüklenen küresel seyahat perakende işinde ilk toparlanma işaretlerini gördüğünü söyledi.
Analistlere verdiği bir brifingde, “Aralık ayında Covid kısıtlamalarının serbest bırakılmasından trafiğin hala büyük ölçüde etkilendiği çok dalgalı bir Ocak ayının ardından, Şubat ayından itibaren perakende satışlarda belirgin bir dönüş görüyoruz” dedi.
“Çin, yalnızca çevrimiçi olarak değil, fiziksel olarak da yeniden büyüyor.”
Brifingin oturum aralarında konuşan Warnery, Beiersdorf’un birinci sınıf La Prairie ve daha düşük fiyatlı Eucerin ve Nivea cilt bakımı serilerindeki büyümenin muhtemelen Çin’deki talepten kaynaklanacağını söyledi. Çin’den gelen turizmin komşu Makao, Hong Kong, Tayvan ve hatta Japonya’daki satışlara yardımcı olduğunu da sözlerine ekledi.
Nurofen tabletleri yapan Reckitt Benckiser, soğuk algınlığı ilacı Lemsip ve durexkilitlenmeler nedeniyle hacimlerdeki düşüşün ardından Çin’de bir artış gördü.
Geçici CEO Nicandro Durante, KY Jelly ve Durex prezervatiflerini içeren bölüme atıfta bulunarak, “Çin’deki samimi sağlığın (işin) iyi gideceğinden hiç şüphem yok,” dedi.
İyimser yorumlar, dördüncü çeyrek kazanç sezonunda birçok yöneticinin yorumlarını yansıtıyor, özellikle de Çinli alışverişçilerin pandemi kısıtlamaları sırasında biriktirdiği tasarruflardan güç alarak güçlü bir toparlanma bekleyen lüks markalardan.
Yükselen gıda, enerji ve kira fiyatları tüketicileri ne alacakları konusunda daha seçici olmaya zorlarken, Çin’deki dirençli satışlar, özellikle Avrupa’da daha yüksek enerji ve işçilik maliyetleriyle mücadele eden şirketler için bir rahatlama olacaktır.
Daha güçlü işaretler Çin fabrikaları Geçen yılın sonlarında Covid kısıtlamalarının kaldırılmasının ardından toparlanma, ABD Federal Rezervi daha uzun faiz oranı patikasına bağlı kaldığı için küresel ekonomide beklenen gerilemeyi de azaltabilir.
Kapitone ceketler
Veriler yatırımcıları rahatlattı ve küresel hisse senetlerini destekledi.
Pan-Avrupa STOXX 600, 1109 GMT’de %0,3 artışla yılbaşından bugüne kadarki %8’den fazla kazançlarına katkıda bulundu ve bölgenin Ukrayna’daki savaşın getirdiği kargaşaya düşmesi nedeniyle geçen yıl kaybettiği zeminin bir kısmını geri kazandı. ve tetiklediği enerji krizi.
Sıcak tutan şişme montlarıyla tanınan İtalyan lüks grubunun yıla güçlü bir başlangıç yaptığını söylemesinin ardından Moncler’in hisseleri %5’ten fazla artarak endekste en iyi performansı gösteren şirketlerden biri oldu.
Pazarlama ve işletme müdürü Roberto Eggs, Salı akşamı analistlere yaptığı telefon görüşmesinde şirketin Çin’de Ocak ayındaki Çin Yeni Yılı tatili öncesinde ve sonrasında çift haneli satış büyümesi gördüğünü söyledi.
“Her zaman sonuçlara Çin Yeni Yılı’ndan iki hafta önce ve bir hafta sonra bakarız ve etki gerçekten olumludur” dedi.
Şirket, lüks sektöre olan güvenin artmasının yanı sıra, kış sezonunun başında yapılan %10’luk fiyat artışının talep üzerinde herhangi bir olumsuz etki görmediğini söyledi.
Reuters Şubat ayında LVMH’nin en iyi moda markası Louis Vuitton’un Çin’de fiyatları %20’ye kadar artırmasının beklendiğini bildirdi.