Çevre: Çalışma: Birkaç model şirket arabalarında e-mobiliteyi yavaşlatıyor

EkoIte

Member
Çevre
Çalışma: Birkaç model şirket arabalarında e-mobiliteyi yavaşlatıyor





Bir sembol, Hannover şehir merkezinde elektrikli arabalar için halka açık bir şarj istasyonu bulunan bir otoparkı işaret ediyor. Fotoğraf

© Marco Rauch/dpa


Almanya’da şirket arabalarının satışı, otomobil üreticilerinin işinde önemli bir faktör olarak kabul edilir. Ancak burada, tüm yerler arasında talep durgun. Uzmanlar çok az model olduğunu söylüyor.





Uzmanlara göre, elektrikli otomobil modellerinin düşük çeşitliliği, halen içten yanmalı motorların hakim olduğu şirket filolarında kullanımlarını yavaşlatıyor. Yönetim danışmanlığı şirketi PwC Strategy&’de otomobil pazarı uzmanı olan Felix Kuhnert, yalnızca geçtiğimiz yıl Almanya’daki tüm tamamen elektrikli otomobillerin neredeyse yarısının ticari müşterilere satıldığını söyledi. “Bu nedenle filolar ve motor havuzları, Almanya’daki mobilite dönüşümü için çok önemlidir ve yerli otomobil üreticileri için temel bir pazardır.” Bu nedenle üreticilerin bu pazara çekici modellerle hizmet vermesi önemlidir. “Ancak şu anda, işte olduğu kadar aile tatillerinde de kullanılabilecek istasyon vagonları yelpazesinde hâlâ çok büyük boşluklar görüyoruz.”


Danışmanlık firması tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Mart ayında Almanya’da tescil edilen tüm şirket arabalarının yüzde 13’ü tamamen elektrikli otomobillerdi. Ne de olsa bu, 2021’in ortalarına göre neredeyse iki kat daha fazlaydı. Bununla birlikte, Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’nden alınan verilere göre, özel alıcıların oranı Mart ayında beşte bir daha yüksekti ve yıldan bu yana özel araç alıcıları elektrikli araba satın alma eğiliminde. İçten yanmalı motorlar, filo kayıtlarında hala yüzde 55 ile aslan payını oluşturuyor.


Kuhnert’e göre, istasyon vagonlarındaki benzinli ve dizel motorlar için hala uygun bir elektrik ikamesi yok. Politik ve ekonomik koşullar uygunsa, filo araçlarının payı önümüzdeki yıl yüzde 21’e, hatta devlet sübvansiyonları ve yeşil filo yönergeleriyle yaklaşık üçte birine ulaşabilir. Ancak mevcut duruma göre şirket arabaları için çevre primi üzerinden elektrikli otomobillerin tanıtımı Eylül ayı başında sona erecek.


Almanya’da şirket arabaları pazarı, otomobil üreticileri için özel pazardan daha önemlidir. Geçen yıl yeni tescil edilen binek otomobillerin neredeyse üçte ikisi (yüzde 64,1) ticari mal sahipleri tarafından tescillendi.


dpa

#Konular