Çalışma: E-arabaları özel kullanıcıların önünde kullanan şirketler

EkoIte

Member
çalışmak
E-otomobilleri bireysel kullanıcıların önünde kullanan şirketler





Elektrikli arabalar için park yeri. Geçen yıl şirket filolarındaki her yedinci araba elektrikli bir otomobildi. Fotoğraf

© Marco Rauch/dpa


Şirket filoları, taşımacılıkta iklim hedeflerine ulaşmada önemli bir rol oynuyor. Gelişim doğru yönde gidiyor ancak sektör açısından büyük farklılıklar var.





Bir araştırmaya göre şirketler e-arabalara özel sahiplerden daha fazla güveniyor. Devlet kalkınma bankası KfW’nin iklim barometresine göre, geçen yıl şirket filolarındaki her yedi arabadan biri elektrikli araba (yüzde 7) ya da şarj edilebilir hibritti (yüzde 8).


Özel mülk sahipleri için bu oran yüzde 0,9 ya da yüzde 1,4 oldu. KfW baş ekonomisti Fritzi Köhler-Geib, “Şirketler ve araç filoları taşımacılığın karbondan arındırılmasında önemli bir rol oynuyor” dedi.


Sera gazlarının yüzde 20’si trafikten geliyor


Almanya’da iklime zarar veren sera gazlarının yaklaşık yüzde 20’si ulaştırma sektöründe üretiliyor. Motorlu karayolu trafiği bunun yüzde 98’ini oluşturuyor.


Şirket araçları alanında gelişme doğru yönde ilerliyor. Köhler-Geib, “Bataryalı elektrikli araçlar şimdiye kadar ticari araçlarda yalnızca küçük bir rol oynadı” dedi. KfW, e-ticari araçların daha sonraki teknik kullanılabilirliği, yüksek satın alma maliyetleri ve ağır karayolu taşımacılığı için neredeyse hiç mevcut olmayan yüksek performanslı şarj altyapısının nedenler olduğundan şüpheleniyor.


Ticaretteki tüm yeni binek araç tescillerinin üçte ikisi


Bilgiye göre, tüm yeni araç tescillerinin üçte ikisinden fazlası ticari araç sahipleri tarafından gerçekleştiriliyor. KfW araştırmasına göre, araç filosunun yüzde 7 ya da 9’unun tamamen elektrikli ya da plug-in hibrit olarak çalıştırıldığı hizmet sektöründeki şirketler açık ara önde. İnşaat şirketlerinden ve nakliye ve depolama sektöründen gelen şirket arabalarının her biri, e-otomobiller için yalnızca yüzde 5, plug-in hibritler için ise yüzde 4 ve yüzde 7’dir. Özellikle nakliye ve lojistik şirketleri önemli bir katkı sağlayabilir. Filolarının genellikle ortalamanın üzerinde olduğu ve araçların daha yoğun kullanıldığı belirtildi.


Köhler-Geib’e göre maliyetler şirket kararlarında önemli bir rol oynuyor. Ekonomist, “Şirketler, uzun vadede diğer tahrik türlerine kıyasla maliyet etkinliği göz önüne alındığında, enerji tasarruflu ve iklim dostu bir araç satın almayı düşünüyor” dedi. “Siyasetçiler uygun önlemlerle uygun teşvikler yaratabilir ve karayolu trafiğinin karbondan arındırılması konusunda ilerleme kaydedebilir.”


Düzenlemeler büyük şirket arabalarını destekliyor


Araştırmaya göre şirketler, iklim etkisi tartışmalı olan plug-in hibritlere ve daha büyük, daha fazla enerji tüketen arabalara sahip olma eğiliminde. Bunun aynı zamanda şirket araçlarına ilişkin vergi düzenlemeleriyle de ilgili olması gerektiği belirtildi. Düzenlemeler, plug-in hibritlerin yanmalı modda kullanılmasını ve daha büyük şirket arabalarının satın alınmasını destekliyordu.


Federal Çevre Ajansı’nın sektöre göre toplam emisyonlara ilişkin KfW araştırması


dpa

#Konular