Bütçe kararından sonra: E-otomobil finansmanına aniden son verilmesi

EkoIte

Member
Devletin elektrikli otomobil satın alma priminin “yakında” trafik ışığı tasarruflarının kurbanı olacağı birkaç gündür açık. Artık çevresel bonus bu hafta sonu şaşırtıcı derecede hızlı bir şekilde tarih olacak.





Federal hükümet, elektrikli otomobiller için eyalet satın alma ikramiyesinin planlanan daha erken sonuna gelindiğinde uzun süre tereddüt etmedi ve hafta sonu çevre ikramiyesini durdurdu. Ekonomi İşleri ve İklim Koruma Bakanlığı’nın cumartesi günü Berlin’de yaptığı duyuruya göre, 17 Aralık 2023 itibarıyla Federal Ekonomi ve İhracat Kontrol Ofisi’ne (BAFA) çevre bonusu için yeni başvuru yapılamayacak. Halihazırda vaat edilen finansman bundan etkilenmez ve ödenir. 17 Aralık 2023 tarihine kadar Bafa’ya ulaşan başvurular, alınma sırasına göre işleme alınacaktır.


Geçtiğimiz Çarşamba günü SPD, Yeşiller ve FDP’den oluşan trafik ışığı koalisyonu, Federal Anayasa Mahkemesi’nin bütçe kararı sonrasında milyarlarca doların nasıl doldurulacağı konusunda anlaşmaya vardı. Bu, çekirdek bütçenin yanı sıra elektrikli otomobillerin finansmanını da finanse eden İklim ve Dönüşüm Fonu’nu (KTF) etkiliyor. Bakanlığa göre, e-otomobil finansmanının başlangıçta 2024’ün sonunda, ya da fonlar tükenmişse daha önce sona ermesi planlanıyordu.


Sipariş edilen arabalar artık mevcut değil


Tüketici danışma merkezleri, satın alma bonuslarının daha erken sona ermesini genel olarak memnuniyetle karşıladı. Federal Birliğin mobilite uzmanı Marion Jungbluth, Alman Basın Ajansı’na yaptığı açıklamada, “Satın alma bonusları kısa vadede elektrikli otomobillerin yayılmasını teşvik etmek açısından önemliydi” dedi. Ancak uzun vadede piyasanın canlanması vergi mükelleflerinin masraflarıyla finanse edilemez. “Ancak en azından elektrikli araçlarını finansmana güvenerek sipariş etmiş olan herkesin ikramiye alması sağlanmalıdır.” Bunu başarmak için federal hükümetin satın alma tarihini belirleyici faktör haline getirmesi gerekiyor.


ADAC ayrıca finansman taahhüdünün satın alma yerine yalnızca kayıt sırasında yapılması prosedürünü de eleştirdi. Karar, özellikle elektrikli araç sipariş eden ancak çevre primini hesaba kattıkları için 17 Aralık’tan önce kayıt yaptıramayan tüketiciler için acı oldu.


Güvenilir bir geçiş talebi


SPD parlamento grubu fonun erken sona ermesinden yana. Üç SPD milletvekili parlamento grubu lideri dpa’ya şunları söyledi: “Ancak, Cumartesi günü kısa sürede duyurulan 17 Aralık’taki finansmanın durdurulmasını son derece talihsiz buluyoruz.” İklim Koruma Bakanı Robert Habeck (Yeşiller) daha güvenilir bir geçiş düzenlemelidir. Parlamento grubu başkan yardımcıları Detlef Müller, Matthias Miersch ve Verena Hubertz şöyle açıkladı: “Vatandaşlar siyasi karar vericilerden gerçekçi geçiş dönemleri bekliyor. Yeni bir araba satın alırken çoğu insan bunu nasıl karşılayabileceklerini çok dikkatli hesaplamak zorunda ve kendilerine güven veriliyor. Bonus planlandı.”


Alman Motorlu Taşıt Endüstrisi Merkez Birliği (ZDK) da finansmanın aniden sona ermesini eleştirdi. Açıklamaya göre ZDK Başkanı Arne Joswig, “Bu, finansmanın ödenmesi şartıyla elektrikli araç sipariş eden on binlerce müşteri için inanılmaz derecede büyük bir güven ihlalidir” dedi. “Asgari çevre priminin yıl sonuna kadar çalıştırılması ve aynı zamanda eyalet ve belediyelerle koordineli olarak kayıtların yapılabilmesi için kayıt ofislerinin 31 Aralık 2023 tarihine kadar açık kalmasının sağlanması olacaktır. .”


Maliye Bakanı Christian Lindner (FDP) Pazar akşamı ARD programı “Berlin’den Rapor”da, çevre priminin bir noktada sona ereceğinin her zaman açık olduğunu söyledi. Finansmanın sabit bir bitiş tarihi yoktu. “Bu bakımdan hiçbir zaman bir finansman garantisi yoktu, ancak vadenin dolması açıktı.”


2016’da uygulamaya konulan finansman


O dönemde federal hükümet, satışları artırmak amacıyla 2016 yılında bir satın alma bonusu kararlaştırmıştı. Ekonomi İşleri ve İklim Koruma Bakanlığı’nın Cumartesi günü yaptığı duyuruya göre, o zamandan bu yana yaklaşık 2,1 milyon elektrik için yaklaşık 10 milyar avro ödendi. Araçlar. Finansman programı çok başarılıydı ve Almanya’da elektromobiliteyi önemli ölçüde geliştirdi.


Bafa’nın verilerine göre, bu yıl şu ana kadar elektrikle çalışan araç için 376 bine yakın başvuru alındı ve 2,4 milyar euro ödeme yapıldı. Başvurulan araç sayısı 2022’ye göre düştü. Bunun nedeni, 1 Ocak 2023’ten bu yana yalnızca batarya ve yakıt hücresiyle çalışan araçlara finansman sağlanması ve artık hibrit araçların kullanılmamasıdır. Ayrıca 1 Eylül’den itibaren çevre primine yalnızca özel kişiler başvurabilecek. 2022 yılında 820.000 araç için 3,4 milyar euro onaylandı.


Muhtemelen para zaten kısıtlıdır


Ekonomi Bakanlığı Pazar günü hızlı sonla ilgili eleştirileri reddetti. “Fon almayı uman kişiler için bunun talihsiz bir durum olduğunu biliyoruz. Ancak ne yazık ki bu karar gerekliydi çünkü artık Pazar gününden sonra alınan başvuruları değerlendirebilecek yeterli para yok” denildi.


Bakanlık çevrelerine göre 2023 yılına ait fonlar tükendi. 2024 için planlanan 209 milyon euro, muhtemelen ancak finansmanın derhal geçerli olmak üzere sona ermesi durumunda yeterli olacaktır. DPA’nın verdiği bilgiye göre, her gün incelenmek üzere yaklaşık 1.400 başvuru alınıyor ve ortalama 4.000 avroluk bir finansman sağlanıyor. Başvurunun her ek günü vergi mükellefine yaklaşık 5,6 milyon avroya mal olabilir. Başvurular yıl sonunda durdurulmuş olsaydı, yaklaşık 80 milyon avroluk fona ihtiyaç duyulacaktı.


Kaza korkusu


CDU/CSU parlamento grubunun ulaştırma politikası sözcüsü Thomas Bareiß, finansmanın sona ermesinin elektrikli otomobillere yönelik zaten yavaş olan satış rakamlarının çökmesine neden olacağından korkuyor. Birçok kişi gelecekte tekrar içten yanmalı motoru seçecektir. Trafik ışığı hükümeti nihayet trafikte geri dönüş hedeflerinden vazgeçiyor. “Bu, Alman otomotiv endüstrisi ve onun 700.000’den fazla çalışanı için bir başka ciddi aksiliktir.”


Sektör uzmanı Ferdinand Dudenhöffer, “Bize göre bütçe krizi, Almanya’daki otomobil endüstrisini elektrikli otomobil krizine sürüklüyor” dedi. Almanya’da 2024 yılında elektrikli otomobil satışlarının 200.000’e kadar düşmesini bekliyor. Sübvansiyonlar olmasaydı, elektrikli otomobiller yeni otomobil alıcıları için ciddi anlamda çok pahalı olurdu. ADAC, Almanya pazarında fiyatı 30.000 Euro’nun altında olan yalnızca üç aracın mevcut olduğundan şikayetçi oldu. Bir sözcü, “Üreticilerin aynı zamanda daha ucuz araç yelpazesini de artırması gerekiyor” dedi.


dpa

#Konular