Boeing patronu 737 Max kazaları için özür diledi

EkoIte

Member
Uçak yapımı
Boeing CEO'su 737 Max kazaları nedeniyle ABD Senatosu'ndan özür diledi





Calhoun, 2020'nin başından beri Boeing'in başında bulunuyor ve yıl sonunda görevden ayrılacak. Fotoğraf

© Meryem Zuhaib/AP


2018 ve 2019 yıllarında iki 737 Max uçağının düşmesi hâlâ Boeing'in aklını kurcalıyor. CEO Dave Calhoun bunu bir duruşmada hissediyor.





Boeing CEO'su Dave Calhoun, ABD Senatosu'ndaki duruşmada 2018 ve 2019'daki iki 737 Max uçağı kazasının kurbanlarının yakınlarından özür diledi. Kazalarda 346 kişi hayatını kaybetti.



Calhoun, odada bulunan birkaç akrabaya seslenerek, “Yarattığımız acıdan dolayı özür dilerim” dedi. Boeing, kurbanların anısına güvenliğe daha fazla odaklanıyor.


Endonezya Lion Air ve Etiyopya Havayolları tarafından işletilen 737 Max 8 uçağının karıştığı kazalar, yardım yazılımındaki sorunlardan kaynaklandı. MCAS adı verilen sistem, pilotların belirli durumlarda uçağı kontrol etmesine yardımcı olmayı amaçlıyordu. Ancak her iki durumda da yazılımın açık ve hatalı müdahalesi onları şaşırttı.


ABD'li senatörler, uçak üreticisinin kararmış güvenlik sicili nedeniyle Boeing CEO'suna saldırarak, onun iki 737 MAX kazasında sevdiklerini kaybeden ailelerden özür dilemesini ve Ocak ayındaki hava acil durumunun ardından sorumluluğu kabul etmesini gölgede bıraktı. https://t.co/A3vTwNK6sz [URL='https://t.co/yrAKNPY6Qu']pic.twitter.com/yrAKNPY6Qu[/URL]

— Reuters (@Reuters) [URL='https://twitter.com/Reuters/status/1803198505693094055?ref_src=twsrc%5Etfw']18 Haziran 2024

[/URL]



Boeing CEO'su Calhoun: “Bu kazaların sorumlusu biziz”




Boeing o dönemde şirketin ABD havacılık otoritesi FAA'ya yazılımı çalıştırmak için gereken pilot eğitiminin kapsamı konusunda doğru şekilde bilgi vermediğini itiraf etmişti. Calhoun şimdi tekrarladı: “Bu kazalardan MCAS ve Boeing sorumludur.” İkinci kazanın ardından 737 Max uçağı, sistemde değişiklik yapılana kadar neredeyse iki yıl boyunca yerde kaldı.


Senato Soruşturma Alt Komitesindeki duruşma, Boeing'in şu anda kalite kontrollerini iyileştirme konusunda yoğun baskı altında olması nedeniyle yapıldı. Tetikleyici olay, Ocak ayının başında neredeyse yeni bir Boeing 737-9 Max uçağının karıştığı neredeyse kazaydı.

Uçakların yanında asfaltta duran ciddi kadın
Boeing'deki bir dizi aksilikten sonra
Uçma korkusu yaşayan insanlara ne yardımcı olur ve neden istatistikler tek başına bunun üstesinden gelemez?




22.05.2024


Kalkıştan kısa bir süre sonra, Alaska Havayolları'na ait 170'den fazla kişinin bulunduğu uçağın gövdesinin bir kısmı kırıldı. Kaza soruşturma kurumu NTSB, kırılan kısımda sabitleme cıvatalarının eksik olduğunu varsayıyor. Boeing, araştırmacılara parça üzerinde yapılan çalışmalara ilişkin herhangi bir belge sağlayamadı.


İhbarcı Boeing'i üretim hatasıyla suçladı




Calhoun, “Alaska bir üretim hatasıydı” dedi. Ancak ABD havacılığında son zamanlarda yaşanan aksilikler arasında bildiği tek vakanın bakım değil üretimden kaynaklandığını vurguladı. Son aylarda çeşitli havayollarına ait Boeing uçakları manşetlerde yer alıyor. Örneğin biri kalkış sırasında tekerleğini kaybetti, diğeri ise gövde kapağı yırtılmış halde yere indi.


Boeing'den bir ihbarcı kısa süre önce alt komitede ifade vererek şirketi 787 Dreamliner modelinde üretim hataları yapmakla suçladı. Boeing iddiaları reddediyor. Calhoun, bireysel eleştiri noktaları hakkında yorum yapmadı ancak tüm uyarıların doğruluğunun kanıtlanmadığını söyledi.


Jumbo jete veda

Boeing 747: Sivil havacılığın simgesinin en güzel fotoğrafları





Yönetici, bir ihbarcının daha önce Boeing'de zulüm gördüğü yönündeki raporları “yürek burkan” olarak nitelendirdi. Ama bu onun zamanından çok önceydi. Calhoun, 2020'nin başından beri Boeing'in başında bulunuyor ve yıl sonunda görevden ayrılacak. Bir halef henüz açıklanmadı.


nn
DPA

#Konular