Boeing, kılpayı atlatan Alaska Havayolları'na 160 milyon dolar ödeyecek

EkoIte

Member
737-9 Maksimum hizmetten çıkarma
Pahalı ceza: Boeing, Alaska Airlines'a ramak kala olaydan sonra 160 milyon dolar tazminat ödedi




Ocak ayında Alaska Havayolları'na ait neredeyse yeni bir Boeing 737-9 Max ile yaşanan olayda, kalkıştan kısa bir süre sonra 26. koltuk sırasında bir gövde parçası kırıldı.


© Ted S. Warren / AP / DPA


Neredeyse yeni bir Boeing'in gövdesinin bir kısmının kalkıştan kısa bir süre sonra patlaması yolcular için korkunç bir an oldu. 737-9 Max uçağı daha sonra haftalarca yerde kalmak zorunda kaldı. Bu pahalı tazminatlar gerektiriyordu.





Boeing 737-9 Max uçağının Ocak ayında kıl payı atlatılmasının ardından haftalarca süren kapatılması, uçak üreticisi için yüksek maliyetlere neden oldu. Havayolu, Alaska Havayolları'na son çeyrekte gelir kaybı ve oluşan ek masraflar için tazminat olarak yaklaşık 160 milyon dolar (yaklaşık 148 milyon Euro) ödedi. Alaska Havayolları Perşembe günü yaptığı açıklamada, daha fazla tazminat beklendiğini ancak ayrıntıların gizli olduğunu söyledi.


Droneliner

Mürettebat yok ama kargo çok: Bu drone dünyanın en ağır uçağı olabilir




Korkunç an: Boeing 737-9 Max'in gövdesinin bir kısmı kırıldı




Ocak ayında Alaska Havayolları'na ait neredeyse yeni bir Boeing 737-9 Max ile yaşanan olayda, kalkıştan kısa bir süre sonra 26. koltuk sırasında bir gövde parçası kırıldı. Gemideki 170'den fazla kişi büyük ölçüde dehşetten kurtuldu. Ancak gövdedeki deliğin yakınındaki iki koltuğun boş kalması ve uçağın hâlâ nispeten alçak bir irtifada olması yalnızca şans eseriydi.


Kaza araştırma kurumu NTSB, ilk incelemelere göre gövde kısmında dört sabitleme cıvatasının eksik olduğunu varsayıyor. NTSB başkanı Jennifer Homendy ABD Senatosu'ndaki bir duruşmada, parçanın makinenin 154. uçuşunda patlayana kadar yukarı doğru kaymaya devam ettiğine dair işaretler bulunduğunu söyledi. Gövde parçasının yeniden işlenmek üzere Boeing fabrikasında çıkarılıp yeniden takıldığı biliniyor. Ancak şirket henüz bununla ilgili herhangi bir belge bulamadı ve bunları araştırmacıların kullanımına sunamadı. Boeing, olayın ardından kalite kontrollerini iyileştirmesi konusunda artan bir baskı altında. CEO Dave Calhoun geçtiğimiz günlerde emekliliğini duyurdu.


Objectophilia: Michèle Boeing 737-800'ü seviyor



Alaska Havayolları'nın yanı sıra ABD'nin önde gelen havayolu şirketi United da olayın ardından Ocak ayı sonuna kadar birçok uçağı yere indirmek zorunda kaldı.


evet
DPA

#Konular