Boeing 737 MAX, Mart 2019’dan bu yana Çin’de ilk yolcu uçuşunu gerçekleştirdi

RAnna

Global Mod
Global Mod


PEKİN/SİDNEY: Bir Boeing Co 737 MAX ilk uçuşunu yaptı Çin’de yolcu uçuşu Cuma günü yaklaşık dört yıl içinde, ABD uçak üreticisinin dünyanın en büyük ikinci ülkesinde işini yeniden kurma çabasında önemli bir dönüm noktası oldu. havacılık pazarı.
Uçuş takip sitesi FlightRadar24’e göre, China Southern Airlines Co Ltd’nin Guangzhou’dan Zhengzhou’ya iç hat uçuşu MAX uçağıyla 04:45’te (0445 GMT) kalktı.
En çok satan Boeing modeli, Mart 2019’da Endonezya ve Etiyopya’daki ölümcül kazaların ardından yere indirildi, ancak uçak modifikasyonları ve pilot eğitiminin ardından 2020’nin sonlarından itibaren dünya çapında hizmete geri döndü.
Çin, ABD ile devam eden ticari gerilimlerin ortasında MAX’ı tekrar uçuran en son büyük pazar ve geri dönüş, sıfır Covid politikasından vazgeçtikten sonra yurt içi seyahat talebinin toparlanmasıyla geliyor.
Yabancı havayolları, kazalardan sonra modeli yere indiren ilk ülkenin politikalarını gevşettiğinin bir işareti olarak Ekim 2022’de MAX’ı Çin’e uçurmaya başladı.
China Southern, Ekim 2022’de 737 MAX için ticari hizmete dönüşü planlamıştı, ancak bunu tarifeli uçuşlarda kullanmadı.
Boeing ve China Southern, yorum talebine hemen yanıt vermedi.
En iyi Çinli müşteri
Çin havayolları 2019’daki Cirium verilerine göre, inişten önce 97 dar gövdeli uçak vardı. China Southern, 34’ü teslim edilen 50 siparişle modelin en büyük Çinli müşterisi.
Boeing, Ekim ayında Çin havayolları için Amerika Birleşik Devletleri’nde teslim edilmeyi bekleyen 138 uçak daha ürettiğini söyledi. Çinli havayollarının yakın zamanda uçakları kabul edeceğine dair somut bir işaret olmadığı için jetleri diğer havayollarına yeniden pazarlamaya başladığını söyledi.
Çin’in iç havacılık pazarı 2022’de Covid-19’u bastırmak için tasarlanan ara sıra uygulanan sokağa çıkma kısıtlamaları nedeniyle bunalıma girdi, ancak şimdi Covid kontrolleri kaldırıldığı için talep artıyor.
Citi analisti Jason Gursky, MAX’ın geri dönüşünün Boeing’in Çin’deki operasyonlarını normalleştirmedeki ilk adımı olduğunu ve yeni uçak teslimatları için kapıyı açabileceğini söyledi.
Çarşamba günü müşterilere bir notta “Boeing, Kasım 2022’deki yatırımcı gününde, uzun vadeli mali hedeflerinin Çin’e yeni uçak tedarik etmeyi düşünmediğini öne sürdü” dedi ve bu durumdaki bir değişikliğin hedeflerini önemli ölçüde azaltacağını da sözlerine ekledi. . riskli.
Boeing, büyük ölçüde MAX’ın yere indirilmesi nedeniyle, dünyanın en büyük uçak pazarına yapılan teslimatlarda Airbus SE’nin çok gerisinde.
2022’de Boeing, Çin’e sekiz uçak teslim ederken, Airbus 100’den fazla uçak teslim etti.
Boeing, 2017’den bu yana Çin’den neredeyse hiç yeni sipariş almazken, devlet havayolları geçen yıl yaklaşık 300 Airbus uçağı için mega sipariş verdi.
Her iki Batılı üretici de geçen yıl onaylanan Çin yapımı C919 dar gövdeli jet nedeniyle pazarda yeni bir zorlukla karşı karşıya, ancak üretimi hızlandırmak zaman alacak.